Robotizálás: papírmunka digitális fejjel

|

Minőség- és hatékonyságjavulást, kapacitásbővítést vár az irodai robotok alkalmazásától a GE. A kétezer főt foglalkoztató budapesti szolgáltató központban a munkaerőhiány is szempont volt a robotok munkába állításánál.

Tizenkilenc robot kétezer humán munkatárs között nem tűnik nagy létszámnak, de a pénzügyi, HR-, jogi, értékesítési, és ellátási lánchoz kapcsolódó folyamatok egyes elemeinek automatizációja javítja az adminisztratív tevékenységek minőségét és hatékonyságát - számolt be hallgatóságának a cég sajtótájékoztatóján Joerg Bauer, a GE Hungary elnöke. Emlékeztetett: Európában az elmúlt tíz év során mindössze 3 százalékkal nőtt a GDP, miközben az Egyesült Államokban 10 százalékkal. Kétségkívül a felzárkózás egyik legfőbb eszköze lehet a digitalizáció.

Hirdetés

Magyarországon is ugyanez a vállalat célja: az, hogy nagy hozzáadott értéket előállító tevékenységekkel növelje ipari kapacitását, emellett az adminisztratív folyamatai is hatékonyak és értékteremtőek legyenek, miközben a szűkülő hazai munkaerőpiacon magas szinten képzett, digitális tudással és problémamegoldó készségekkel rendelkező munkatársak felvételére összepontosít.

Adminisztráció gépekkel
Jelenleg mintegy 1,5 millió robot segíti az embereket a munkavégzésben világszerte, de a gondolkodó és önmagukat tanító gépek száma néhány éven belül elérheti a 6 milliót is. A technológia gyors fejlődése, az automatizálás, a digitalizált gyártás és a mesterséges intelligencia alapjaiban alakítja át a munkavégzés világát a következő években. A hatás az iparban és a szolgáltató szektorban egyaránt érezhető lesz. A GE hisz abban, hogy a technológia növeli a termelékenységet, az életszínvonalat, és új lehetőségeket nyit meg a munkavállalók számára is.

A vállalatóriás adminisztratív folyamatait Európában és Oroszországban ellátó GE Global Operations részlegről szólva Björn Bergabo, a GE Global Operations regionális ügyvezető igazgatója elmondta: a cél az, hogy a budapesti központot teljesen integrált, automatizált és a GE európai növekedését hatékonyan támogató egységgé alakítsák. A tervek szerint még ez év végére szolgáltatóközpont látja el a GE adminisztratív, támogató funkcióinak 60 százalékát. E célok elérésének legfontosabb eszköze pedig az RPA, a Robotic Process Automation, vagyis a robotizált folyamat-automatizáció - tette hozzá a régiós vezető.

Persze nem humanoidokat kell elképzelnünk, hiszen a GE Global Operations európai csapatait segítő 19 robot (RPA) gyakorlatilag olyan számítógépes applikáció, amelyeket a GE munkatársai a nagy mennyiségben előforduló, ismétlődő munkafolyamatok és tranzakciók elvégzésére, adatok elemzésére, illetve más digitális rendszerekkel való kommunikációra és adatlekérésekre használnak.

Ilyen robotok működnek közre például a beérkező számlákon és a GE rendszerében rögzített megrendelési számok egyeztetésében, a számlák fizetési határidejének figyelésében, a kintlévőségek nyilvántartásában, a jótállások kezelésében, az adóbevallások elkészítésében, ilyenek végzik a nemzetközi pénzügyi tranzakciók fizetési árfolyamának egyeztetését vagy például a nemzetközi szállítások lebonyolítására vonatkozó ajánlatok bekérését és összehasonlítását is.

Felértékelődnek kompetenciák
A következő két évtizedben az OECD-országokban a munkahelyek 54 százaléka lehet automatizálva, vagyis tízből több mint öt munkahelyet érint majd valamilyen formában és mértékben a digitális átalakulás - szögezi le a belga Breugel Intézetnek a GE megbízásából készített tanulmánya. Becsléseik szerint a pénzügyi és adminisztratív munkafolyamatok akár 40 százaléka is automatizálható lesz.

A folyamatok automatizálásának térnyerésével és a robotok kognitív képességeinek fejlődésével párhuzamosan pedig minden vállalatnál, így a GE Global Operations részlegénél is változnak majd azok a képességek és kompetenciák, amelyeket a vállalat előnyben részesít munkatársai felvétele és alkalmazása során.

Felértékelődik majd a magas szinten képzett szakemberek, vezetők, tanácsadók, a digitális technológiákat irányítani és kezelni képes informatikai szakemberek, valamint az erős technikai, matematikai, adatelemzési és problémamegoldó készségekkel rendelkező munkatársak szerepe. Annak érdekében, hogy felkészítse munkatársait a digitalizáció és a robotizáció kihívásaira, a GE Global Operations részlege már most rendszeresen szervez digitalizációval kapcsolatos workshopokat, szakmai előadásokat és tréningeket, valamint egyéni és csoportos szakmai továbbképzéseket.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!