Hirdetés
. Hirdetés

Robotizálás: papírmunka digitális fejjel

|

Minőség- és hatékonyságjavulást, kapacitásbővítést vár az irodai robotok alkalmazásától a GE. A kétezer főt foglalkoztató budapesti szolgáltató központban a munkaerőhiány is szempont volt a robotok munkába állításánál.

Hirdetés

Tizenkilenc robot kétezer humán munkatárs között nem tűnik nagy létszámnak, de a pénzügyi, HR-, jogi, értékesítési, és ellátási lánchoz kapcsolódó folyamatok egyes elemeinek automatizációja javítja az adminisztratív tevékenységek minőségét és hatékonyságát - számolt be hallgatóságának a cég sajtótájékoztatóján Joerg Bauer, a GE Hungary elnöke. Emlékeztetett: Európában az elmúlt tíz év során mindössze 3 százalékkal nőtt a GDP, miközben az Egyesült Államokban 10 százalékkal. Kétségkívül a felzárkózás egyik legfőbb eszköze lehet a digitalizáció.

Hirdetés

Magyarországon is ugyanez a vállalat célja: az, hogy nagy hozzáadott értéket előállító tevékenységekkel növelje ipari kapacitását, emellett az adminisztratív folyamatai is hatékonyak és értékteremtőek legyenek, miközben a szűkülő hazai munkaerőpiacon magas szinten képzett, digitális tudással és problémamegoldó készségekkel rendelkező munkatársak felvételére összepontosít.

Adminisztráció gépekkel
Jelenleg mintegy 1,5 millió robot segíti az embereket a munkavégzésben világszerte, de a gondolkodó és önmagukat tanító gépek száma néhány éven belül elérheti a 6 milliót is. A technológia gyors fejlődése, az automatizálás, a digitalizált gyártás és a mesterséges intelligencia alapjaiban alakítja át a munkavégzés világát a következő években. A hatás az iparban és a szolgáltató szektorban egyaránt érezhető lesz. A GE hisz abban, hogy a technológia növeli a termelékenységet, az életszínvonalat, és új lehetőségeket nyit meg a munkavállalók számára is.

A vállalatóriás adminisztratív folyamatait Európában és Oroszországban ellátó GE Global Operations részlegről szólva Björn Bergabo, a GE Global Operations regionális ügyvezető igazgatója elmondta: a cél az, hogy a budapesti központot teljesen integrált, automatizált és a GE európai növekedését hatékonyan támogató egységgé alakítsák. A tervek szerint még ez év végére szolgáltatóközpont látja el a GE adminisztratív, támogató funkcióinak 60 százalékát. E célok elérésének legfontosabb eszköze pedig az RPA, a Robotic Process Automation, vagyis a robotizált folyamat-automatizáció - tette hozzá a régiós vezető.

Persze nem humanoidokat kell elképzelnünk, hiszen a GE Global Operations európai csapatait segítő 19 robot (RPA) gyakorlatilag olyan számítógépes applikáció, amelyeket a GE munkatársai a nagy mennyiségben előforduló, ismétlődő munkafolyamatok és tranzakciók elvégzésére, adatok elemzésére, illetve más digitális rendszerekkel való kommunikációra és adatlekérésekre használnak.

Ilyen robotok működnek közre például a beérkező számlákon és a GE rendszerében rögzített megrendelési számok egyeztetésében, a számlák fizetési határidejének figyelésében, a kintlévőségek nyilvántartásában, a jótállások kezelésében, az adóbevallások elkészítésében, ilyenek végzik a nemzetközi pénzügyi tranzakciók fizetési árfolyamának egyeztetését vagy például a nemzetközi szállítások lebonyolítására vonatkozó ajánlatok bekérését és összehasonlítását is.

Felértékelődnek kompetenciák
A következő két évtizedben az OECD-országokban a munkahelyek 54 százaléka lehet automatizálva, vagyis tízből több mint öt munkahelyet érint majd valamilyen formában és mértékben a digitális átalakulás - szögezi le a belga Breugel Intézetnek a GE megbízásából készített tanulmánya. Becsléseik szerint a pénzügyi és adminisztratív munkafolyamatok akár 40 százaléka is automatizálható lesz.

A folyamatok automatizálásának térnyerésével és a robotok kognitív képességeinek fejlődésével párhuzamosan pedig minden vállalatnál, így a GE Global Operations részlegénél is változnak majd azok a képességek és kompetenciák, amelyeket a vállalat előnyben részesít munkatársai felvétele és alkalmazása során.

Felértékelődik majd a magas szinten képzett szakemberek, vezetők, tanácsadók, a digitális technológiákat irányítani és kezelni képes informatikai szakemberek, valamint az erős technikai, matematikai, adatelemzési és problémamegoldó készségekkel rendelkező munkatársak szerepe. Annak érdekében, hogy felkészítse munkatársait a digitalizáció és a robotizáció kihívásaira, a GE Global Operations részlege már most rendszeresen szervez digitalizációval kapcsolatos workshopokat, szakmai előadásokat és tréningeket, valamint egyéni és csoportos szakmai továbbképzéseket.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.