Hirdetés
. Hirdetés

Robotok a GE Hungarynál

|

Már 19 robot segíti a GE Hungary 2.000 főt foglalkoztató budapesti szolgáltató központjában dolgozó munkatársakat. A pénzügyi, HR, jogi, értékesítési, és az ellátási lánchoz kapcsolódó folyamatok egyes elemeinek automatizációjával a GE az adminisztratív tevékenységek minőségét és hatékonyságát kívánja javítani.

Hirdetés

A vállalat emellett növelni szándékozik a kapacitását is a szűkülő hazai munkaerő piacon, ahol a magasan képzett, digitális tudással és probléma megoldó készségekkel rendelkező munkatársak felvételére összepontosít.

Hirdetés

Jelenleg mintegy 1,5 millió robot segít minket, embereket a munkavégzésben, de a gondolkodó és önmagukat tanító gépek száma néhány éven belül elérheti a 6 milliót is. A technológia gyors fejlődése, az automatizálás, a digitalizált gyártás és a mesterséges intelligencia alapjaiban alakítja át a munkavégzés világát a következő években. A hatás nem csak az iparban, de a szolgáltató szektorban is érezhető lesz. A GE hisz abban, hogy a technológia növeli a termelékenységet, az életszínvonalat, és új lehetőségeket nyit meg a munkavállalók számára is.

 

"Európában az elmúlt 10 év során mindössze 3%-kal nőtt a GDP, miközben az Egyesült Államokban 10%-kal. A felzárkózás egyik eszköze lehet a digitalizáció, amely alkalmazása növeli a termelékenységet, és javítja a munkafolyamatok hatékonyságát" - mondta Joerg Bauer, a GE Hungary elnöke. "Magyarországon a GE célja az, hogy a digitalizáció révén nagy hozzáadott értéket előállító tevékenységekkel növelje ipari kapacitását, emellett az adminisztratív folyamatai is hatékonyak és értékteremtőek legyenek" - tette hozzá Joerg Bauer.

"A GE adminisztratív folyamatait Európában és Oroszországban ellátó GE Global Operations részlegnél is folyik a digitalizáció. Célunk az, hogy budapesti központunkat egy teljesen integrált, automatizált és a GE európai növekedését hatékonyan támogató egységgé alakítsuk" - mondta Björn Bergabo, a GE Global Operations regionális ügyvezető igazgatója. "Célunk továbbá, hogy 2017 végére a GE adminisztratív, támogató funkcióinak 60%-át szolgáltatóközpont lássa el. E célok elérésének legfontosabb eszköze pedig az RPA, a Robotic Process Automation, vagyis a robotizált folyamat-automatizáció" - tette hozzá a szakember.

A GE Global Operations európai csapatait már 19 robot (RPA) segíti. Az robotok gyakorlatilag olyan számítógépes applikációk, amelyeket a GE munkatársai a nagy mennyiségben előforduló, ismétlődő munkafolyamatok és tranzakciók elvégzésére, adatok elemzésére, illetve más digitális rendszerekkel való kommunikációra és adatlekérésekre használnak.

A GE Global Operations irodáiban ilyen robotok segítik a GE dolgozóit például a beérkező számlákon és a GE rendszerében rögzített megrendelési számok egyeztetésében, a számlák fizetési határidejének figyelésében, a kintlévőségek nyilvántartásában, a jótállások kezelésében, az adóbevallások elkészítésében, de ugyancsak "digitális csapattagok" végzik a nemzetközi pénzügyi tranzakciók fizetési árfolyamának egyeztetését, vagy például a nemzetközi szállítások lebonyolítására vonatkozó ajánlatok bekérését és összehasonlítását.

Annak érdekében, hogy felkészítse munkatársait a digitalizáció és a robotizáció kihívásaira, a GE Global Operations részlege már most rendszeresen szervez digitalizációval kapcsolatos workshop-okat és szakmai előadásokat és tréningeket, valamint egyéni és csoportos szakmai továbbképzéseket.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.