Robotok kattintgatnak a Facebooknál?

|

Az AdWords hirdetéseknél is komoly gondot okoznak a hamis kattintások, egy amerikai cég szerint a közösségi oldalnál még nagyobb a baj.

A digitális zenék és fizikai valójukban is létező tárgyak kereskedésével foglalkozó Limited Run szerint a Facebook hirdetésekre érkező kattintások nagy része haszontalan, amelyekért feleslegesen fizetnek a reklámozók. A cég ezen meglepő következtetésre az után jutott, hogy elemezte egy a közösségi oldalon futott kampányát. Az érintett hirdetésnél ugyanis csak 20 százalék volt - több elemzőszolgáltatás mérése alapján - a valódi emberek kattintása, míg a maradék 80 százalék hamis klikk volt.

 

Hirdetés

 

Ezen kattintások ráadásul mind olyan böngészőből érkeztek, amelyeknél nem volt bekapcsolva a JavaScript. A Limited Run azt állítja, hogy korábban csak a beérkező klikkek 1-2 százalékánál fordult elő ez a helyzet; a rájuk kíváncsi látogatók közel 100 százaléka olyan böngészőt használ, melyen aktiválva van a JavaScript. Márpedig utóbbi hiányában igen nehéz elemzőszolgáltatással ellenőrizni a kattintás hitelességét, így a vállalat automatizált robotokra gyanakszik.

A Facebook közölte, hogy kivizsgálják a történteket, és egyben azt is hangsúlyozták, hogy rendelkeznek védelemmel az ilyen csalások elkerüléséhez.

A témát bővebben a Computerworld elemzi!

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.