Hirdetés
. Hirdetés

Saját magával küzdhet az Office 2010

|

A világgazdaság felépülésének a közepén érkezik az Office 2010, amelynek az átlagban 7 éves társait kell leváltania.

Hirdetés

A BusinessWeek írása szerint a Microsoft azt reméli, hogy irodai programcsomagja a Windows 7 után egy újabb rekordot szállít: az Office 20 éves történelmében a leggyorsabban térhetnek át rá a cégek. Ezen reményükre alapot az a 7,5 millió tesztelő ad, amely összeg háromszor nagyobb az Office 2007-tel előzetesen próbát tévők bázisánál.

 

 

 

 

"E verzió érheti el a leggyorsabb adoptálási rátát, az előzetes érdeklődés és a Windows 7 gyors sikere miatt" - nyilatkozta a lapnak Chris Capossela, az Office üzletág alelnöke. Ráadásul a redmondi szoftvercég felmérése szerint vásárlóiknál átlagosan 7 éves Office példányok futnak, amelyek mostanra megértek a cserére. Így az Windows 7-tel párhuzamosan – reményeik szerint - a cégek az Office 2010-re is áttérhetnek IT-infrastruktúrájuk frissítése során. Sőt Chris Capossela elmondása alapján az ingyenes Office Starter az újonnan eladott gépek 80 százalékán lehet jelen, amely szintén meglendítheti az Office 2010 terjedését, már ha a cégek hajlandóak lesznek kifizetni az új verzió árát, és nem telepítik inkább a régi programcsomagjukat.

"A fellendülés még mindig bizonytalan" - reagált a felvetésre Sarah Friar, a Goldman Sachs elemzője. A szakértő szerint ugyanis a cégek nem fognak sietni a váltással, inkább mérsékelt adoptálási ráta lesz jellemző, amely során a vállalkozások csupán akkor fognak váltani, mikor igényük lesz az irodai programcsomag frissítésére.

Ingyenesek: starter és webes Office

A statisztikai számok ennek ellenére az OEM gépekkel érkező ingyenes Office 2010 Starter kiadások miatt jól alakulhatnak, így idővel érdemes lesz bepillantani a Microsoft adatai mögé, hogy a rekordnövekedés mögött pontosan mi áll. Ezen kiadások ugyanis nem alkalmasak arra, hogy kielégítsék egy vállalkozás igényeit. Az egy dolog, hogy az első hírek szerint az ingyenességért cserébe reklámokat kell elviselni, de Chris Capossela elmondása alapján a legkisebb kiadás csökkentett funkcionalitású is lesz.

 

 



A Word Starter felhasználói például nem hozhatnak létre makrókat, tartalomjegyzéket, kommentárt és így tovább. Azaz a szerkesztésnél kompromisszumokat kell kötni, nem úgy a megjelenítésnél, ahol az Office 2010 legkisebb tagja mindennel fel lett szerelve. Az Excel esetén így láthatjuk a mások által készített diagramokat és grafikonokat, de sajátokat nem hozhatunk létre. Ez nagyjából hasonló a szintén ingyenes Office Web Apps logikájához, amely az előzetes hírek szerint a mai Office 2010 bejelenést követően azonnal elérhető lesz, hogy pontosan kik számára, az este kiderül. Megjegyzendő, hogy nem lenne meglepő, ha a honosított Excel, Word és PowerPoint webes megfelelőire még várniuk kellene a magyar felhasználóknak (a OneNote Web Apps is érkezik, ám esetében eddig nem sok konkrétumot tudni).

 

 

 



Az Starter kiadással kapcsolatban e mellett friss hír, hogy a ZDNet információ szerint a Microsoft az OEM partnerei számára 2 dollárért fogja biztosítani a programcsomag ingyenes tagját, feltéve ha a gyártó a Bing Bar beépülő modult és a Live Essentials programcsomagot is telepíti a gépre. Ellenkező esetben - Bing és Live nélkül - viszont 5 dollárt kell fizetni licencenként. Ez alapján nem lenne meglepő, ha az OEM gyártók az előbbi opciót választanák, és így az eladásra kínált gépek nagy részén az Office Starter mellett a Bing - egyébként meglehetősen idegesítő - eszköztára és a Live kliens oldali programjai is helyet kapnának.

A Google nem ellenfél

Korábban sok cikk jelent meg a Google iroda kontra Office Web Apps témakörben. Többségében teljesen alaptalanul, mivel a két megoldás nem összemérhető egymással. Az Office Web Apps nem akar teljes értékű szolgáltatást kínálni, szerkesztésre, és így a mindennapi munkára a Microsoft továbbra is az Office kliens oldali programcsomagot ajánlja, azaz a webes megfelelőjére csupán mint egy kiegészítésre érdemes gondolni. Míg a Google szeme előtt más cél lebeg: egy Microsoft Office mentes világ, így a keresőcég webes csomagjába igyekszik mindent összepakolni, hogy kliens oldali programra ne is legyen szükség.

Egyelőre sikertelenül, mivel a Forrester friss felmérése szerint a Google az irodai alkalmazások terén még mindig messze le van maradva fő riválisától. Vizsgálatuk alapján a megkérdezett nagyvállalatok 81 százaléka Office 2007 felhasználó, amely mellett a SharePoint is 78 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ezzel párhuzamosan a Google Apps részesedése mindössze 4 százalék. Ráadásul a Forrester elmondása alapján a megkérdezett cégek egyharmada tervezi, hogy 12 hónapon belül átáll Office 2010-re. A felük a mennyiségi licenceléssel együtt járó Frissítési Garancia (Software Assurance) miatt tervezi a cserét, míg a megkérdezettek 39 százaléka az újdonságokkal indokolta a döntést. E közben a Google elmondása szerint minden nap 3000 új vállalkozás regisztrál a céges szolgáltatásukra. Leginkább a GMail levelezőjére, amelyre hetente tér át egy nagy cég (legutóbb például a francia KLM).

Az Office 2010-tel kapcsolatban további konkrétumok az esti bejelentés után lesznek ismertek, addig is olvasóink figyelmébe ajánljuk néhány korábbi cikkünket, amelyekből megtudható, hogy nagyjából mire számíthatunk.

- Kipróbáltuk: Facebook Docs
- Közösségi központ lesz az Outlook?
- Office 2010 - hivatalos gépigény
- Hivatalos Office 2010 árak
- Irodapróba, most! Itt az első Office 2010 teszt
- Nem csodafegyver az ingyenes webes Office
- Office 2010: ingyen, kártyával és virtualizációval
- Kalózbiztos lesz az Office 2010

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.