Hirdetés

Sérülékenyek a hazai mikrocégek

|

A hazai mikrovállalkozások 90 százaléka nem foglalkozik a végpontvédelemmel.

Hirdetés

A Magyar Telekom megbízásából a BellResearch az 1-9 főt foglalkoztató vállalkozásokat kérdezte arról, mennyire tartják fontosnak informatikai rendszerük biztonságos működését. A reprezentatív felmérés eredményei szerint közel 200.000 kisméretű vállalkozásnak fontos az informatikai háttér üzletük szempontjából. Ez nem meglepő annak fényében, hogy a kutatás alapsokaságának tekintett, mintegy 350.000 1-9 főt foglalkoztató magyar cégre és egyéni vállalkozóra 580.000 asztali és hordozható számítógép jut, és rajtuk keresztül a munkavállalók megközelítőleg háromnegyede csatlakozik a világhálóra.

 



A magas számítógépes és internet-penetráció ellenére a vállalkozások több mint kétharmada nem költ érdemben informatikai rendszereinek üzemeltetésére, bár harmaduk már felismerte a folyamatos fejlesztés szükségességét. A cégek 10 százaléka használ informatikai biztonsági megoldásokat, azonban nagy részük nem vesz igénybe külső segítséget, például fizetős vírusirtót, tűzfalat vagy spamszűrést. Ez alapján elmondható, hogy a legkisebb hazai vállalkozások informatikai rendszerükhöz fűződő viszonyát alapvető kettősség jellemzi: bár nagy részük invesztált az infrastruktúrába, de annak fejlesztésébe, legyen szó biztonsági programokról, szolgáltatásokról vagy az eszközök megújításáról, már csak kevesen terveznek befektetni.

 



Az informatikai rendszerükhöz kapcsolódó döntések meghozatalakor az érintett vezetők elsősorban barátaik, rokonaik és ismerőseik döntéseire támaszkodnak, 68 százalékuk bízik meg inkább bennük, mint a professzionális megoldásokban. Ugyanakkor a vállalkozások 23 százaléka már rendszergazda vagy professzionális informatikai cég segítségét is igénybe veszi.

 



A cégek informatikai rendszereikhez kapcsolódó beruházásaiktól elsősorban hatékonyságuk növelését és költségeik csökkentését várják. A vizsgált vállalkozások elsősorban e-mailes kapcsolattartásra használják IT rendszerüket, a megkérdezettek fele jelölte meg ezt a lehetőséget. A cégek 10 százaléka különböző honlapokhoz, internetes alkalmazásokhoz kapcsolódó tevékenység miatt megy fel a világhálóra, azonban pusztán 5 százalékuk veszi igénybe a webet internetes telefonálás vagy chatelés végett.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.