Hirdetés

Szárnyalhat a SaaS Magyarországon

|

Jövőre a LIBRA Szoftver, a Delta Informatika és a Qualysoft is SaaS-szolgáltatást indít kkv-k számára. A GOP 3.4.1-es pályázati támogatással megvalósuló szolgáltató központok a csoportmunka-környezettől kezdve a vállalatirányítási rendszeren át a projektmenedzsment eszközig az alkalmazások széles körét teszik majd elérhetővé a felhőben. A kínálat ugrásszerű bővülésével a vállalatok széles köre győződhet meg arról, hogy a felhőszolgáltatások mellett felhozott érvek nem légből kapottak.

Hirdetés

A kis- és középvállalatok foglalkoztatják a hazai munkavállalók 90 százalékát, ezért a szegmens fejlesztése kormányzati, egyben európai uniós célkitűzés is, melynek megvalósítását mindkét szinten pályázati források segítik.

- Látni kell azonban, hogy az európai uniós alapokból lekérhető támogatás összege idővel csökken, mivel ezek az eszközök a felzárkóztatásunkat szolgálják - mutatott rá ifj. Faur Kálmán, a LIBRA Szoftver Zrt. vezérigazgató-helyettese -, 2013 után a támogatás mértéke várhatóan még kisebb lesz. Eközben a pályázati feltételrendszer egyre szigorodik, a támogatás megszerzését olyan vállalásokhoz köti az árbevétel növelése, a munkahelyteremtés vonatkozásában, amelyekre a jelenlegi gazdasági helyzetben nem minden kkv kész. A vállalatok egy része ezért más útját keresi annak, hogy a nehéz körülmények ellenére is biztosítsa az üzletmenethez vagy -fejlesztéshez szükséges, korszerű informatikai hátteret. A felhő szolgáltatások ebben sokat segíthetnek.

saas

Hirdetés

Felzárkózás a felhőben
A LIBRA Szoftver üzleti szoftverei évek óta elérhetők bérleti konstrukcióban is, amelyben a licenc díjat nem egy összegben fizeti ki a felhasználó, illetve alkalmazásszolgáltatás (ASP) formájában, amelyben az alkalmazás üzemeltetését szolgáltatásként veheti igénybe a vállalat.

- A LIBRA Virtua SaaS szolgáltatás ennél technológiai és üzleti értelemben is több, mivel további szolgáltatásokat is tartalmaz - fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. - A bevezetés folyamatát például a lehető legnagyobb mértékben szabványosítottuk és automatizáltuk, mindenekelőtt az olyan alapmodulok esetében, amelyeket a tapasztalatok szerint minden vállalat azonos módon, különösebb testre szabás nélkül használ. Az alkalmazás oktatását online, e-learning tananyaggal támogatjuk, ami - ez sokkal költséghatékonyabbságában sokkal jobb, mint a helyszínen oktató tanácsadó óradíjának megfizetése, ráadásul rugalmasabb is, mivel bármikor, például új alkalmazott belépésekor is könnyen igénybe vehető. Ugyanígy a help desk is online érhető el, sokkal lényegesen egyszerűbb és gyorsabb hibabejelentést és -elhárítást téve lehetővé téve.

A felhő szolgáltatás ezért sok kkv számára belépőt jelenthet, mivel a felhőben olyan fejlett alkalmazásokat érhet el, amelyekhez korábban nagyobb hardver-szoftver beruházás volt szükséges.

Hirdetés

- Nyolcszáznál több, aktív kkv kkv-ügyfelünk közül száz körüli azon szervezetek száma, amelyek például még a régi, DOS-os rendszerünket használják, mivel a kiváltásához szükséges IT IT-beruházásokat mostanáig halogatták - hozta fel példaként ifj. Faur Kálmán. - Ők ezt a lépést most kihagyhatják, és egyből felhő szolgáltatásra válthatnak, amihez nincs szükség házon belüli fejlesztésre. A SaaS konstrukció ráadásul nemcsak a váltást, hanem a változó igények követését is nagyban megkönnyíti a használat alapú havi elszámolás által.

Közel a felhasználóhoz
A szoftverbérlés és az alkalmazásszolgáltatás használata elterjedt a LIBRA Szoftver ügyfélkörében. Ezzel együtt a hazai kkv-k körében kétségtelenül tapasztalható egyfajta tartózkodás az olyan, számukra még új konstrukciókkal, felhasználási modellekkel szemben, mint a SaaS.

- A vállalatok attól tartanak, hogy kiszolgáltatottá válnak, ami a térségünkre jellemző bizalmatlanságra, illetve a gazdasági és jogi környezet gyakori változásaiból eredő bizonytalanságra vezethető vissza - mondta ifj. Faur Kálmán. - A cégvezetők úgy érzik, adataik nagyobb biztonságban vannak a házon belül üzemeltetett rendszerekben, mint egy szolgáltató távoli adatközpontjában, pedig ennek az ellenkezője igaz. A felmérések rendre azt mutatják ki, hogy a biztonsági események zöme vállalaton belüli okokra, emberi hibára, mulasztásra vagy szándékosságra vezethető vissza. Arról nem is szólva, hogy a felhasználó telephelyén működő hardver kihasználtsága rendkívül alacsony, 10--20 százalék közötti, ami költségessé teszi az üzemeltetést. Költséges és lassú a változások követése is, mivel IT IT-projektek megvalósítása szükséges hozzá, és további kiadást jelent a rendszerek védelme, a rendelkezésre állás, az üzletmenet-folytonosság biztosítása is.

Mindezt egy felhő szolgáltató sok vállalatot kiszolgáló adatközpontja sokkal magasabb technológiai színvonalon és felhasználónként jóval alacsonyabb költség mellett kínálja. A szerverek általában 80 százalék körüli kihasználtsággal működnek, a hardverhibák nem okoznak kiesést, és a legmagasabb, nagyvállalati szintű katasztrófaelhárítás biztosítja a szolgáltatás zavartalanságát. Az adatok védelme nemcsak a hálózat, hanem a hozzáférés és a fizikai védelem szintjén is a legapróbb részletig szabályozott. A szolgáltató ügyfele ugyanakkor csak azért fizet, amit ténylegesen használ, egyik hónapról a másikra igény szerint növelheti vagy csökkentheti a felhasználók és a szoftvermodulok számát is.

Hirdetés

- A költséghatékonyság részben abból ered, hogy a SaaS SaaS-szolgáltatás nagymértékben szabványosított, de szerintünk ez nem zárja ki a testre szabás lehetőségét - hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes. - Ezt a területet nem feketén-fehéren látjuk. A testre szabott rendszerek tömeges üzemeletetése, karbantartása és frissítése olyan technológiai kihívás, amelyet még meg kell oldani. Azonban addig sem akarunk lemondani arról, hogy helyben telepített rendszereinkhez hasonlóan a felhőben, szolgáltatásként használt rendszereinket is ügyfeleink speciális igényeihez és a változó jogszabályokhoz illesszük. Közelebb vagyunk a hazai kkv-khoz, mint a multinacionális szolgáltatók, ezért mindezt rugalmasabban és kedvezőbb áron tudjuk elvégezni. A helyben telepített rendszerek esetében ezt sokéves tapasztalat bizonyítja, és a felhőben is ez lesz az előnyünk a nemzetközi szinten szabványosított szolgáltatásokkal szemben.

A LIBRA Virtua 2012 januárjában indul, jelenleg a pilot projektek futnak, ügyfelek bevonásával. A Delta és a Qualysoft ugyancsak jövőre induló SaaS SaaS-szolgáltatását a felhasználók már szintén tesztelhetik (lásd a keretes szövegrészeket). A három cég eközben már a felhő szolgáltatások összekapcsolásával, az ügyfelek egy pontban történő, teljes körű kiszolgálásával kapcsolatos terveket sző. Ez nemcsak a szerződések kezelését egyszerűsítené, hanem arra is alkalmat adna a felhasználóknak, hogy több szolgáltató kínálatából összeállított, felhőben futó informatikai környezetükbe egypontos azonosítással lépjenek be.

Ügyfélszolgálati változás!
--
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.