Hirdetés
. Hirdetés

Szerzői jogok - a YouTube ujjlenyomatot vesz

|

A legnagyobb videómegosztó oldal, a YouTube hamarosan megkezdi új tartalomazonosító technológiájának tesztelését a Time Warner és a Walt Disney segítségével.

Hirdetés

A technológia, amelyet a Google - a YouTube tulajdonosa - mérnökei fejlesztettek ki, abban segít a szerzői jogok tulajdonosainak, hogy azonosítsák, vajon egy-egy feltöltött videó az engedélyükkel került ki a videómegosztó oldalra. Az úgynevezett videoujjlenyomat-vevő eszközök, amelyek a klipek egyedi tulajdonságait azonosítják, nagyjából egy hónapon belül készen lesznek a tesztelésre. A Google egyébként már az év eleje óta audioállományok azonosítását végző hasonló eszközöket tesztel kiadók segítségével.

A dolog érdekessége, hogy ezek az azonosítást végző eszközök nem automatikusan azt célozzák, hogy a segítségükkel mindenki ellen fellépjenek, aki valami olyasmit tölt fel a YouTube-ra, aminek nem feltétlenül a jogtulajdonosa - előfordulhat például az is, hogy fent hagyják az anyagot egy bevétel-megosztásos megállapodás keretében, ami reklámok értékesítésére is lehetőséget ad.

Természetesen amint a technológia megbízhatónak bizonyul, arra is használhatóvá válik, hogy megakadályozzak a jogvédett tartalmak feltöltését. A cél az, hogy még az idén a jogtulajdonosok számára széles körben elérhetővé tegyék ezeket az eszközöket.

A YouTube-ot már korábban tűz alá vette számos médiacég, amelyek azt sérelmezték, hogy nem biztosít számukra megbízható azonosítási módszert ahhoz, hogy a hétköznapi felhasználók által feltöltött klipek tartalmát ellenőrizhessék, vagyis hogy meggyőződjenek arról, engedéllyel vagy anélkül került ki az anyag az oldalra.

youtube.jpg

Miután az MTV Networks tulajdonosa, a Viacom nem tudott disztribúciós megállapodásra jutni a céggel, veszteségei csillapítására még márciusban 1 milliárd dollárra perelte a Google-t és a YouTube-ot. A vád "nagymérvű nemzetközi szerzői jogsértés" volt, azzal a követeléssel kiegészítve, hogy a cég távolítsa el a "Colbert Report" és a "Daily Show" című népszerű talkshow-k klipjeit.

A médiacégek a népszerű videómegosztó oldalra úgy tekintenek, mint a lehetőség és a fenyegetettség keverékére. Egyfelől a YouTube igen jelentős médiuma a promóciónak, amelynek segítségével a felhasználókat "visszaültethetik" a televízió elé, vagy a saját oldalaikra csábíthatják őket. Másfelől viszont a YouTube-ot átitatják a világon mindenhonnan illegálisan feltöltött televízióműsorok.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.