Hirdetés
. Hirdetés

Túl az egymilliárd okostelefonon

|

Egy friss kutatás szerint az eddig eladott okostelefonok száma a harmadik negyedévben átlépte az egymilliárd darabos álomhatárt. A penetráció ennek ellenére is alacsonynak mondható; a növekedést elsősorban a feltörekvő piacokon tapasztalható kereslet hajtja.

Hirdetés

A Strategy Analytics legfrissebb elemzése szerint a világszerte forgalomban lévő okostelefonok száma az idei év harmadik negyedében meghaladta az egymilliárd darabot. Az első márkázott smartphone-t, a GS88 „Penelope-t” az Ericsson dobta piacra – több mint tizenöt évvel ezelőtt.

Másfél évtized kellett tehát ahhoz, hogy a piac milliárdos nagyságrendűvé nője ki magát – de az elemzőcég kalkulációi szerint a második milliárdra már csak három évet kell várnunk. Ha a Strategy Analytics adatai helytállóak, a növekedés eszeveszett méreteket öltött: idén februárban a MyLookout még csak 2015-re várta az egymilliárdodik okos készülék értékesítését.

Az elemzés szerint 2011 harmadik negyedévében 708 millió okostelefon volt forgalomban; 2012 második negyedére a masszív keresletnövekedésnek köszönhetően már 959 millióra, a Q3-ra pedig 1,038 milliárdra nőtt a számuk.

Az elemzők szerint a robbanásszerű növekedés hátterében az árak csökkenése és a kapcsolódó infrastruktúra folyamatos és nagyarányú fejlesztése áll. A smartphone egyre inkább átveszi a hagyományos mobiltelefonok (más néven „dumphone-ok”) szerepét, ahogy a gyártók fokozatosan kivezetik a piacról az olcsóbb, kisebb költséggel legyártható készülékeket.

Az okostelefon-felhasználás elterjedtsége jelentős regionális különbségeket mutat: a legtöbben a cca. 350 millió lakosú Nyugat-Európában és a 310 milliós népességű Egyesült Államokban vásárolják ezeket a készülékeket. A növekedés motorját mégis a BRIC-országok (Brazília, Oroszország, India és Kína) jelentik, amelyek „feltörekvő piacokból” egyre inkább „fejlődő országokká” válnak.

Neil Mawston, a Strategy Analytics ügyvezető igazgatója felhívta a figyelmet rá, hogy az okostelefon-penetráció a szembeszökő növekedés ellenére továbbra is alacsonynak mondható. „A világ népességének jelentős része még nem rendelkezik okostelefonnal. Még mindig hatalmas a növekedési potenciál – főként az olyan fejlődő és feltörekvő piacokon, mint Kína, India és Afrika” – hangsúlyozta Mawston.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.