Hirdetés

Változó posztolási szokások a Facebookon

|

Egyre kevesebben osztanak meg személyes információkat a közösségi oldalon, inkább mások történeteit terjesztik.

A felhasználói aktivitás folyamatosan nő a Facebookon, de az átlagos felhasználók inkább passzív szemlélődőként látogatják a világ legnagyobb közösségi weboldalát, mint aktív közreműködőként. Ez derült ki a Fractl tartalommarketing cég legújabb felméréséből: a vállalat által áprilisban megkérdezett 2000 aktív Facebook-használó 28 százaléka oszt meg valamilyen tartalmat legalább kétszer egy héten.

Három facebookozó közül kettő, közel 1,1 milliárd ember napi rendszerességgel látogatja a közösségi oldalt, és mintegy 990 millió ember naponta használja a Facebookot a mobilján Mark Zuckerbergék saját statisztikája szerint.

A felmérésben szereplő Facebook-felhasználók 10 százaléka oszt meg tartalmakat minden egyes nap, 18 százalékuk naponta többször, 38 százalékuk hetente kevesebb, mint egyszer, 9 százalékuk pedig sohasem. Az utóbbiak csupán azért keresik fel a közösségi oldalt, hogy nyomon kövessék ismerőseik, barátaik, családtagjaik aktivitását, valamint a lájkolt oldalak híreit. A Fractl kutatásában azt tekintették tartalommegosztásnak, amikor valaki más cikkét, bejegyzését, fotóját, videóját osztja meg a saját idővonalán.

Hirdetés

Bár a férfiak és nők egyaránt szeretnek vicces videókat és híreket megosztani a Facebookon, inkább a nők posztolnak inspiráló történeteket és szép fényképeket, továbbá 5 százalékkal nagyobb valószínűséggel osztanak meg tartalmakat minden nap, mint a férfiak. A millenniumi generációba tartozó férfiak posztolnak a legkevesebbet, míg az X generáció tagjai tesznek közzé a legkevésbé ételekről készült fotókat. A baby boomer generáció képviselői osztanak meg a leginkább politikai témájú tartalmakat, viszont a legkevésbé aktívak a mémek és szatirikus hírek megosztása terén a Fractl felmérésének eredményei szerint.

Hirdetés

Ugyanakkor egy másik érdekes trendet is megfigyelhetünk a Facebook-használat terén: bár egyre többen látogatják a közösségi oldalt, egyre kevésbé osztanak meg személyes tartalmakat - fényképeket, videókat és állapotfrissítéseket - a Bloomberg.com információi szerint. A Facebookon posztolt személyes történetek száma egy év alatt 21 százalékkal csökkent, a saját magukra vonatkozó információk helyet inkább másoktól származó tartalmakat osztanak meg a facebookozók. Ennek okát nem lehet pontosan tudni, elképzelhető, hogy a kellemetlen helyzetek - privát információk illetéktelen kezekbe jutása - elkerülése miatt tartózkodnak a személyes információk közszemlére tételéről a Facebook-használók.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.