Hirdetés
. Hirdetés

Zuckerberg: a tőzsdei bemutatkozás "kiábrándító" volt

|

A Facebook vezérigazgatója a cég balsikerű IPO-ja óta először adott interjút. Zuckerberg bízik a közösségi oldal jövőjében: elsősorban mobil-vonalon és a keresések terén erősítene.

Hirdetés

Mark Zuckerberg a jövőbe tekint
Mark Zuckerberg a jövőbe tekint

Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-vezérigazgatója kedden, a San Francisco-i TechCrunch Disrupt konferencián a közösségi oldal balsikerű tőzsdére lépését követően első ízben adott interjút az újságíróknak. A CEO elismerte, hogy a májusi nyilvános ajánlattétel (initial public offering, IPO) „egyértelműen kiábrándító” volt, de sietett leszögezni: továbbra is hatalmas lehetőségeket lát a cégben – elsősorban a mobil fejlesztésekben és a keresőszolgáltatásokban.

Mobil fejlesztések

Zuckerberg szerint sokan félreértik a vállalat stratégiáját: nem igaz, hogy nem tudják, hogyan szólítsák meg a mobil felhasználókat. „Kevesen képesek felmérni, milyen lehetőségeket tartogat számunkra az okos eszközök elterjedése” - jelentette ki.

A Facebook-alapító hangsúlyozta: ma már több felhasználó rendelkezik internetezésre is alkalmas mobiltelefonnal, mint PC-vel; napról-napra nő azoknak a száma, akik különféle mobil eszközökön keresztül jelentkeznek be a közösségi oldalra. „Azt tapasztaljuk, hogy a mobil felhasználók az átlagnál jóval aktívabbak” - jelentette ki Zuckerberg, hozzátéve: „Úgy látjuk, hogy hamarosan többet fogunk keresni a mobil eszközökön, mint az asztali számítógépeken”

Zuckerberg elismerte, voltak „botlásaik” a Facebook mobil strartégiájának kialakítása során. A legnagyobb problémának azt tartja, hogy kezdetben nem a natív alkalmazások, hanem a HTML 5 megoldások fejlesztésére fókuszáltak. „Azt hiszem, a legnagyobb hibánk az volt, hogy a natív alkalmazások helyett a HTML 5-öt választottuk” - húzta alá.

A CEO hangsúlyozta: megtanulták a leckét, és nagy erőkkel dolgoznak a Facebook-alkalmazások tökéletesítésén. „Nemrég jelent meg az [új] iOS applikációnk és az [új] Android alkalmazást is hamarosan bemutatjuk” - jelentette ki.

Keresőmegoldások

Zuckerberg úgy látja, hogy a keresőmegoldások fejlesztése is komoly lehetőségeket tartogat a Facebook számára. Az oldalon napi egymilliárd keresést indítanak; a CEO szerint annak ellenére, hogy a felhasználók elsősorban a barátaik, ismerőseik után kutakodnak, a márkanevek és a különféle alkalmazások is gyakran felbukkannak a keresések között.

„Azt hiszem, a Facebook különleges pozícióban van, ha a felhasználók kérdéseinek megválaszolásáról van szó - fejtegette a menedzser. - És itt elsősorban az olyan kérdésekre gondolok, mint a 'Melyik New York-i sushi-éttermet látogatták és lájkolták a barátim az elmúlt hat hónapban?'” - fejtegette.

Nem lesz Facebook-telefon

Zuckerberg ismételten cáfolta azokat a pletykákat, amelyek szerint a Facebook saját, márkázott okostelefon kifejlesztésén dolgozna. „Ez egyértelműen rossz stratégia lenne a számunkra” - mondta.

A CEO elmondása szerint cége az olyan piaci konkurensekkel szemben, mint a Google vagy az Apple, nem a saját eszközök készítésében, hanem a lehető legtöbb eszközt és platformot támogatni képes rendszer kidolgozásában látja a jövőt. „Mi épp az ellenkező irányba haladunk. Olyan rendszert akarunk építeni, amely a lehető legmélyebben integrálódik valamennyi, az emberek által használt eszközbe” - nyilatkozta.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.