Hirdetés
. Hirdetés

A Big Tech bevételei azt mutatják, hogy a digitális hirdetési piac még nincs túl a nehezén

|

Egy kihívásokkal teli 2022-es év után, amikor a reklámfüggő vállalatoknak zsugorodó költségvetéssel és zuhanó részvényárfolyamokkal kellett szembenézniük, az Alphabet, a Meta Platforms és a Snap e heti negyedik negyedéves eredményei azt mutatták, hogy még nem kerültek ki a negatív sodorból.

Hirdetés

A reklámipar egészségi állapota szorosan tükrözi a gazdaságot, és sok hirdető a rekordmagas inflációs rátákra és a recesszióval kapcsolatos folyamatos bizonytalanságra reagálva csökkentette marketingköltségvetését.

A Google-tulajdonos Alphabet a negyedéves reklámbevételek enyhe csökkenéséről számolt be, ami elmaradt a Wall Street várakozásaitól és meglepte a befektetőket, mivel a világ legnagyobb digitális hirdetési platformja hagyományosan rugalmasan viselkedik a kisebb riválisokhoz képest. Az Alphabet részvényei 5 százalékkal csökkentek a zárás utáni kereskedésben.

"Ahhoz képest, hogy egy olyan méretű és befolyású vállalat, mint a Google, ilyen kiábrándító eredményeket produkál, (ez azt jelenti, hogy a hirdetési iparág) nem fog egy negyedév alatt irányt váltani" - mondta Evelyn Mitchell, az Insider Intelligence elemzője.

Hirdetés

A Snap, a Snapchat fotóüzenetküldő alkalmazás tulajdonosa kedden közölte, hogy az idei első negyedévben akár 10 százalékos bevételcsökkenésre számít a hirdetési dollárokért folytatott verseny és a kihívásokkal teli gazdaság miatt. "A hirdetők nagyon óvatosan kezelik a költéseiket, hogy gyorsan tudjanak reagálni a környezet bármilyen változására" - mondta Evan Spiegel, a Snap vezérigazgatója az eredménybeszámoló során.

A Meta Platforms, a második legnagyobb digitális hirdetési platform feldobta ugyan a Wall Streetet költségcsökkentéseivel és nagy részvény-visszavásárlásával, de már a harmadik egymást követő negyedévben jelentett bevételcsökkenést az előző évhez képest. A pénzügyi szolgáltatások és a technológiai szektorban működő márkák alacsonyabb reklámköltései voltak a bevételcsökkenés okai között - közölte a társaság. Susan Li, a Meta pénzügyi igazgatója szerint a szélesebb értelemben vett gazdaság továbbra is meglehetősen változékony, és még túl korai lenne megmondani, hogy milyen lesz az idei év.

A hirdetők körében általánosságban "óvatos optimizmus" uralkodik az előttünk álló évvel kapcsolatban - jelentette ki Nicola Mendelsohn, a Meta globális üzleti csoportjának alelnöke egy csütörtöki interjúban. Régiók szerint a hirdetők az amerikai piacot illetően bizakodóak, míg Európában a hangulat viszonylag gyengébb, Kínában pedig a javulás jelei mutatkoztak, bár az ország újranyitása közepette a jövő továbbra is bizonytalan - mondta Mendelsohn a Reuters szerint.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.