Hirdetés
. Hirdetés

A Daimler, a Volvo és a Traton félmilliárd dolláros e-teherautó-töltő üzlete

|

500 millió eurót fektetnek abba a vállalkozásba, amelyet egyenlő mértékben birtokolnak, és amely 2022-ben kezdi meg működését.

Hirdetés

Három nagy európai teherautó-gyártó - a Daimler Trucks, a AB Volvo és a Traton (MAN, Scania, Navistar stb.) - bejelentette, hogy közös vállalatot hoznak létre egy elektromos akkumulátortöltő-hálózat fejlesztésére hosszú távon közlekedő teherautók és buszok számára. Erre azért van szükség, mert a kiterjedt töltőhálózat hiánya általános akadályt jelentett az akkumulátorral üzemelő járművek tömeges elfogadásában.

A három vállalat, amelyek általában versenytársak, 500 millió eurót fektetnek abba a vállalkozásba, amelyet egyenlő mértékben birtokolnak, és amely 2022-ben kezdi meg működését. A cél legalább 1700 töltőhely telepítése és működtetése öt éven belül. Amszterdam lesz a közös vállalat székhelye, amely idővel további partnereket és állami finanszírozást keres.

A töltőhelyeket az autópályák mentén, valamint logisztikai és desztinációs helyekhez közeli pontok közelébe telepítik joint venture létrehozásától számított öt éven belül. Ha sikerül további partnereket bevonni és állami finanszírozást igénybe vanni, akkor idővel a töltési pontok számát jelentősen meg akarják növelni. A leendő cég a tervek szerint saját vállalati identitása alatt fog működni.

Hirdetés

A jövőbeni közös vállalkozás katalizátorként és elősegítő szerepet játszik az Európai Unió 2050-ig történő szén-dioxid-semleges teherszállításra vonatkozó zöld tervének megvalósításában. A nagy távolságú teherfuvarozást lehetővé tevő, nagy teljesítményű töltési infrastruktúra költséghatékony módszer a jelentős, gyorsan megvalósítható kibocsátáscsökkentés felé - állítják az alapító cégek.

Egy nemrégiben készült ipari jelentés legfeljebb 15 ezer nagyteljesítményű nyilvános és rendeltetési töltőhely létrehozását irányozza elő legkésőbb 2025-ig, és legfeljebb 50 ezer nagy teljesítményű töltési pontot tart szükségesnek legkésőbb 2030-ig. Ezért szorgalmazzák a partnerek az összes többi iparági szereplő, valamint a kormányok és a szabályozó hatóságok együttműködését a szükséges töltési hálózat gyors bővítéséért az éghajlati célok elérése érdekében. Az összes érdekelt számára egyértelmű jelzés, hogy a három cég alapító töltési hálózata nyitva áll és hozzáférhető lesz minden európai haszongépjármű számára, márkától függetlenül.

Az ügyfelek igényeire összpontosítva a hálózat létesítésénél különféle szempontokat vesznek figyelembe. Az akkumulátoros elektromos járműpark üzemeltetői képesek lesznek használni mind a 45 perces kötelező pihenőidőre szabott gyors töltést, mind az éjszakai töltést.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.