Hirdetés
. Hirdetés

A forgalmi dugó csak matematikai probléma - állítja egy izraeli MI-cég

|

Izrael forgalmi dugói a fejlett gazdaságok között a legrosszabbak közé tartoznak, de egy algoritmus segíthet - állítja a helyi autó- és mobilitási szektorban tevékenykedő informatikai cég.

Hirdetés

Tel-Avivban nemrégiben rendezték meg az EcoMotion szakmai kiállítást, ahol a csúcstechnológiai és mesterséges intelligenciával foglalkozó cégek a közlekedés hatékonyabbá és tisztábbá tételéről szóló elképzeléseiket mutatták be. A résztvevők egyik az ITC (Intelligent Traffic Control - intelligens forgalomirányítás) nevű társaság volt.

Az ITC MI-szoftvere valós idejű adatokat gyűjt a közúti kamerákból, majd a járműforgalom alapján utasításokat küld a közlekedési lámpák manipulálására. "Az ITC-nek sikerült matematikailag bizonyítania, hogy sok forgalmi dugó megelőzhető, ha elég korán beavatkozunk" - mondta a vállalat társalapítója és technológiai igazgatója, Dvir Kenig. Erre bizonyítéka is van, mert a rendszerüket használó két csomópontnál 30 százalékkal csökkentek a forgalni fennakadások.

Hirdetés

A vállalat szerint a kicsi áteresztőképesség miatti forgalmi zavar globális csapás, és számításaik szerint egy átlagos autós évente három napot tölt dugóban, ami az üvegházhatású gázok kibocsátását is növeli.

A probléma Izraelben akut, ahol az OECD szerint "a közlekedési infrastruktúra jelentősen elmarad" a legtöbb tagországétól, és a közúti torlódások miatti helyzet az egyik legrosszabb a szervezet tagországait tekintve.

Az EcoMotion alapítója, Meir Arnon az AFP-nek elmondta, hogy az intelligens mobilitás iránti megugró globális érdeklődés Izraelt az autóipar szereplőjévé tette, annak ellenére, hogy nem gyárt autókat. "Az autók megváltoztak. Az autók fémből, kerekekből és rádióból álltak. Ma ezek a dolgok nem számítanak, mindet ugyanazok a cégek gyártják tömegesen mindenki számára. Ami ma megkülönbözteti az autógyártókat, az a vezetési élmény... a járműnek az a képessége, hogy alkalmazkodik a vezetőhöz" - mondta az iparmágnásból lett befektető.

Az izraeli hadsereg és a magán védelmi ipar által kifejlesztett rendszerek - különösen a megfigyelési, kommunikációs és érzékelő technológia - központi az autógyártók érdeklődésének középpontjába kerültek - mondta Arnon. Több mint 600 start-up vállalkozással a területen - ami a Szilícium-völgy után a második legtöbb - Izrael a mobilitás központjává vált. Arnon szerint 35 globális autógyártó vállalat működik az országban, köztük a General Motors.

"A járművek jövője a járműveken kívül található, a felhőben, a telefonjainkban, bizonyos mértékig az autókban, és mindezek az elemek nyílt platformot hoznak létre. Ez a nyílt platform az innováció és a kreativitás terepe, amiben az izraeliek jók" - mondta Gil Golan, a GM helyi műszaki központjának vezetője.

Szintén az EcoMotion kiállításon mutatkozott be a Rider Dome, amelynek a motorkerékpárok elejére és hátuljára szerelt kamerái mesterséges intelligencia segítségével figyelmeztetik a motorosokat a közeli veszélyekre. "Ez olyan vezetési asszisztens, amely szinte minden autóban alapfelszereltséggé vált, de a motorkerékpárokban nem létezik. Ezért döntöttünk úgy, hogy megalapítjuk a Rider Dome-ot" - mondta Yoav Elgrichi vezérigazgató

Egyes megfigyelők azonban arra figyelmeztetnek, hogy Izrael technológiai ágazata - beleértve az intelligens mobilitást is - elveszítheti a lendületét. Az Izraeli Innovációs Hatóság szerint a technológiai ágazat, amely az ország exportjának felét és minden 10. munkahelyből egyet ad " éretté" válik, és az új startupok száma csökkenőben van.

Lisya Bahar Manoah, a Catalyst Investments egyik partnere szerint Izraelnek több mérnökre van szüksége, ha lépést akar tartani a növekvő mobilitási ágazattal, amely az elkövetkező években várhatóan "megduplázza méretét" világszerte. "A probléma leküzdésének az a módja, hogy - mint Európában, különösen Németországban és Ausztriában - szakiskolákat hoznak létre. Izraelnek most meg kell állnia, és el kell gondolkodnia azon, hogyan tud több mérnököt létrehozni, hogy támogassa az induló rendszert. Ehhez kell igazítanunk az oktatási rendszerünket" - mondta a TechXplore szerint.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.