Hirdetés
. Hirdetés

A Hyundai és a Boston Dynamics elindítja MI intézetét

|

Az autóipar nagyrészt felismerte, hogy a mesterséges intelligencia kulcsszerepet játszhat a fejlett autonóm vezetési rendszerek fejlesztésében.

Hirdetés

Első hallásra valószínűtlennek tűnt a hír 2020-ban, hogy a Hyundai megvásárolta a Boston Dynamicsot, hiszen az autógyártó egy olyan céget húzott a kerítésén belülre, amely szinte kizárólag robotokkal foglalkozik. És nem csak humanoid robotokat, hanem szinte mindenféle állatfajtára emlékeztető alakú robotokat. A massachusettsi startup az évek során rengeteg publicitást szerzett a robotjairól készült vírusvideókkal, amelyekben a parkourtól kezdve a haszonállatok megszemélyesítéséig egyre idegesítőbb dolgokat művelnek, és sok megfigyelő valamiféle esetleges (és elkerülhetetlen) átmenetet jósolt a katonai robotok felé.

A Boston Dynamics csatlakozása egy autógyártó céghez semmi esetre sem tűnt természetesnek. Habár példák akadnak ilyesmire. A Honda éveket és mérhetetlen összegeket költött az ASIMO nevű humanoid robotra, illetve a Tesla (szóban legalább is) közel jutott hozzá, hogy bemutassa Optimus robotját.

A Boston Dynamics megvásárlása a Hyundai részéről azonban most sokkal előremutatóbbnak tűnik, mint 2000-ben, és nem csak azért, mert a katonai drónok minden fajtája elég gyakran szerepel a hírekben.

Hirdetés

Az autógyártó a héten azzal hangsúlyozta a robotok és a mesterséges intelligencia iránti elkötelezettségét, hogy 400 millió dolláros beruházást jelentett be egy új intézet létrehozására, amelynek székhelye a massachusettsi Cambridge-ben, a Kendall Square-en lesz, nem messze a Boston Dynamics központjától. Az intézet a leírás szerint egy olyan, elsősorban a kutatásra összpontosító szervezet, amely a robotok fejlesztésével kapcsolatos kihívásokra fog összpontosítani, olyan területeket felölelve, mint a gépi tanulás, a mesterséges intelligencia és a mérnöki tudományok.

"Küldetésünk, hogy olyan fejlett robotok és intelligens gépek jövőbeli generációit hozzuk létre, amelyek okosabbak, mozgékonyabbak, éleslátóbbak és biztonságosabbak, mint bármi, ami ma létezik" - mondta Marc Raibert, aki a Boston Dynamics AI Institute ügyvezető igazgatója lesz.

A Hyundai utalt arra is, hogy az intézet kultúrája a vállalati fejlesztőlaborok és az egyetemi kutatólaborok legjobb aspektusait fogja ötvözni, miközben négy fő területen fog dolgozni: organikus hardvertervezés, kognitív MI, sportos MI, és (nem utolsósorban) etika és politika. Az intézet e három fő technikai terület közül az első háromba tervez erőforrásokat fektetni, emellett vállalati kutatólaboratóriumokkal és egyetemekkel is együttműködik.

"Az intézet egyedülálló struktúrája - az alapvető megoldásokra összpontosító csúcstehetségek, tartós finanszírozás és kiváló technikai támogatás - segíteni fog nekünk abban, hogy olyan robotokat hozzunk létre, amelyek könnyebben használhatók, termelékenyebbek, képesek a feladatok szélesebb körének elvégzésére, és biztonságosabbá teszik az emberekkel való munkát" - fejtette ki Raibert.

Az autóipar nagyrészt felismerte, hogy a mesterséges intelligencia kulcsszerepet játszhat a fejlett autonóm vezetési rendszerek fejlesztésében, bár a Boston Dynamics hagyományosan távol tartotta magát ettől a kutatási iránytól. Talán az új MI intézet munkája a két vállalatot az autonóm járművek fejlesztéséhez szorosabban illeszkedő területek felé tereli, mivel az MI-t tekintik a kulcsnak ma már az 5-ik szintű autonómia eléréséhez.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.