Hirdetés
. Hirdetés

A London City az első nagy repülőtér, amelyen távolról irányítják a légi forgalmat

|

A digitális toronytechnológia felrúg egy 100 éve nagyjából változatlan tervrajzot.

Hirdetés

A London City reptér új forgalomirányító tornya 115 kilométerre van kifutópályától, de számos digitális adatot használ majd a "kiterjesztett valóság" látványának létrehozásához. Ez lesz a világon az első olyan nagy nemzetközi légikikötő, amelyet teljes mértékben egy távoli digitális légiforgalmi torony irányít. Az irányítóközpont a hampshire-i Swanwickben található.

Külön erre a célra létrehoztak és felkészítettek egy csapatot, amely a repülőgépekkel úgy kommunikál, hogy ehhez a több millió fontos beruházás keretében telepített 16 nagyfelbontású kamerából származóélő képet és árbocra szerelt érzékelők által valós időben továbbított adatokat, hangjelzéseket és radarinformációkat használ.

A független, biztonságos üvegszálas hálózaton keresztül folyó élő adást 14 HD-képernyőn jelenítik meg a swanwicki irányítóteremben, hogy panorámaképet nyújtsanak. Ezt digitális adatokkal lehet fedni, ami a repülőtér állítása szerint "kiterjesztett valóságképet" eredményez.

Az adatok olyan információkat tartalmaznak, mint a hívójelek, az összes repülőgép magassága és sebessége, az időjárási adatok, valamint a mozgó objektumok követésének lehetősége. A pásztázó, dönthető-zoomoló kamerák akár 30-szorosra is felnagyíthatják a képeket a közeli vizsgálathoz.

Hirdetés

"A digitális toronytechnológia felrúg egy 100 éve nagyjából változatlan tervrajzot, lehetővé téve számunkra, hogy szinte bárhonnan biztonságosan irányítsuk a repülőgépeket, miközben olyan értékes új eszközökkel látja el az irányítóinkat, amelyek egy hagyományos irányítótoronyban lehetetlenek lennének"- mondta Juliet Kennedy, a brit légiforgalmi szolgálat, a NATS üzemeltetési igazgatója.

A repülőtér szerint az új technológia jelentősen javítja az irányítók helyzetfelismerését, lehetővé téve a gyors és megalapozott döntések meghozatalát a biztonság és az üzemeltetés hatékonyságának javítása érdekében. A technológia úttörője a Saab Digital Air TrafficSolutions volt, amely sikeresen kipróbálta és tesztelte a rendszert a svédországi Örnsköldsvik és Sundsvall repülőtereken.

A digitális irányítótorony 2019-ben készült el, és a teljes üzembe helyezése előtt tesztelési időszakon esett át. A 30 éves, jelentős korszerűsítés előtt álló analóg tornyot, a repülőtér modernizációs programjának részeként alakítják át.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.