Hirdetés
. Hirdetés

A NASA adatökoszisztémát épít a drónok és légi taxik számára

|

Ahogy egyes alkalmazások segítenek eldönteni, hogy az adott pillanatban melyik a legjobb útvonal, a NASA DRF a repülőgépeknek küldene a küldetéseikhez igazított információkat.

Hirdetés

Egy olyan jövő felé tartunk, ahol az utasszállító légi taxik és a drónokkal való szállítás a mindennapi mobilitás részévé válik. De hogyan fognak ezek az autonóm rendszerek hozzáférni a fontos információkhoz (például a romló időjárási körülményekhez), hogy biztonságosan teljesítsék az egyes repüléseket? E kérdés megoldására a NASA kutatói egy olyan decentralizált információs központ létrehozását vizsgálják, amely segítené az autonóm légi járműveket a kritikus biztonsági döntések gyors meghozatalában.

A NASA Data & Reasoning Fabric (DRF) hasonlóan működne, mint ahogyan az emberek a navigációs alkalmazásokat használják a különböző típusú adatokat, például térképeket, baleseti jelentéseket, forgalmi viszonyokat, útépítési helyzetet stb. Ahogy ezek az alkalmazások segítenek eldönteni, hogy az adott pillanatban melyik a legjobb útvonal, a NASA DRF a repülőgépeknek küldene a küldetéseikhez igazított információkat.

Hirdetés

A DRF úgy fog kinézni, mint egy egy digitális "piactér", ahol az időjárási szolgáltatók, a térképező és felmérő cégek, a légiforgalmi irányítás stb. összefoghatnak, hogy digitális megállapodásokon keresztül adatokat és döntési szolgáltatásokat kínáljanak a légi járművek üzemeltetőinek. Az üzemeltetők viszont felajánlhatják az általuk megszerzett adat- és következtetési forrásokat.

Így amikor egy kézbesítő drón csatlakozik a DRF-hez, a piactér adataiból hozzáférhet az időjárási állomásról származó információkhoz, a városi hatóságok részletes térképéhez és a közeli repülőgépek pozíciójához.

Miután a drón az összes szükséges információval rendelkezik, saját szoftverének segítségével megértheti, hogy az időjárás elfogadható, hogy 200 láb felett kell repülnie, hogy elkerüljön egy épületet, és hogy helyet kell hagynia egy közelben repülő légi taxinak. Ha azonban az időjárás nem kedvező, a DRF által lehetővé tett döntéstámogató eszközök új repülési útvonalat adhatnak a drónnak, amely elkerüli az időjárási és az akadályok okozta veszélyeket.

A DRF-projekt élén a NASA Ames Kutatóközpont áll a kaliforniai Szilícium-völgyben. Jelenleg a jövőkép egy fejlett légi mobilitási (AAM) rendszer igényeit célozza meg, de a DRF a szélesebb közlekedési hálózat számára is hasznosnak bizonyulhat.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.