Hirdetés
. Hirdetés

A világ első autonóm elektromos teherhajója idén útjára indul

|

Összesen 120 egységkonténer szállítására alkalmas, hordképessége 3200 tonna.

Hirdetés

A fenntartható és autonóm hajózási módszerek egyre nagyobb teret nyernek. A világ első legénység nélküli elektromos teherhajója, a Yara Birkeland 2021 végén indul első útjára Norvégiában. Gyártója, a Yara International azt reméli, hogy a hajóval évente 40 ezer kamionos utat lehet majd helyettesíteni.

A Yara eredetileg úgy tervezte, hogy a Birkeland három év fejlesztés után 2020-ban indul legelső útjára, de a világjárvány miatt a vállalat kénytelen volt elhalasztani a kihajózást. Novemberben a Yara végül átvette a járművet a tárolását végző norvég hajógyárból, folytatta a tesztelést és az előkészítést. A vállalat szerint az autonóm logisztikával kapcsolatban néhány sajátos kihívással kellett megküzdeni, de a hajónak az építése maga - beleértve a 7 MWh-s akkumulátor és a navigációs rendszerek felszerelését - kevés késedelmet szenvedett.

Hirdetés

A Birkeland 80 méteres hosszával és 15 méteres szélességével nyilván nem a legnagyobb hajó amit a gyár kibocsátott. A Yara szerint 120 TEU (azaz 20 lábas egységkonténer) szállítására alkalmas, és hordképessége 3200 tonna. (Összehasonlításképpen: a kisebb teherhajók többsége 10 ezer és 12 ezer TEU közötti mennyiséget képes szállítani.) Mindez nem jelenti azt, hogy a Birkeland nem fog hullámokat vetni a hajózási iparban. Az innovációnak valahol el kell kezdődnie, és senkinek sincs szüksége Szuezi-csatorna elzárására alkalmas hajók elektromos, legénység nélküli változatára. A Birkeland szerény, hat-hét csomós sebességgel fog haladni, bár a maximális sebessége elérheti a 13 csomót is (egy csomó = 1,852 km/h). Két 900 kW-os Azipull podja és két 700 kW-os alagúttoló hajtóműve Herøyától Brevikig fogja mozgatni, miközben három távvezérlő központ felügyeli az utat.

Yara International

A Yara autonóm elektromos hajója a fenntartható fejlődésnek azon az útján jár, amelyet senki sem kívánt, de amelyre a világnak szüksége van - írja az ExtremeTech. Bár egy legénység nélküli teherhajó nem olyan feltűnő, mint például a szállító drónok és az önvezető autók, ez egy olyan fejlesztés, amely remélhetőleg segít enyhíteni a hajózási ágazat jelenlegi felelősségét a globális üvegházhatású gázkibocsátásért, amelyből 3 százalékot vesz ki. Arra is van esély, hogy az emberi munkaerőre nem támaszkodó szállítójárművek idővel hozzájárulnak a szállítási költségek csökkentéséhez. Kétségtelen ugyanakkor, hogy az ellátási lánc egy részének automatizálása szinte mindig munkahelyek megszűnésével jár.

Yara International

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.