Hirdetés
. Hirdetés

Rugalmas napelem a járműbe integrált alkalmazásokhoz

|

Egy könnyű haszongépjármű esetében akár 890 kg-mal csökkenthetik az éves CO2-kibocsátást.

Hirdetés

A német OpesSolutions napelemgyártó és a Fraunhofer Center for Silicon Photovoltaics CSP kifejlesztett egy rugalmas, könnyű, járműbe integrálható szabványos napelemmodult, amely az állítások szerint különösen alkalmas teherbiciklikhez, valamint elektromos buszokhoz, teherautókhoz és furgonokhoz.

A SolFlex nevű, keret nélküli panel 22 százalékos hatásfokú napelemeken alapul, és nagy, egyoldalú hőterhelésre tervezték azt a rugalmas napelempanelt, amely járművek áramellátásáról gondoskodik. A szabványos termék mérete 100x100x2,9 mm, súlya 3,4 kg, teljesítménye pedig 170 W. A nyitófeszültsége 24,23 V, rövidzárlati árama pedig 9,55 A. A testre szabott panel akár 600 W teljesítményt is elérhet, mérete 3000×1 200×2,9 mm lehet.

Hirdetés

"Egy könnyű haszongépjármű esetében, amelyet a jelenlegi villamosenergia-mixszel töltenek fel, az integrált napelemek akár 890 kg-mal csökkenthetik az éves CO2-kibocsátást, és a hűtőrendszerek számára biztosított villamos energia révén csökkenthetik az üzemeltetési költségeket" - áll a panelgyártó közleményében. Elmondták azt is, hogy a nagy tetőfelületű buszokban az integrált fotovoltaikus rendszerek akár 100 százalékban fedezhetik a HVAC-rendszer (fűtés, szellőztetés és légkondicionálás) energiaszükségletét, ami különösen hasznos, amikor a motor leáll.

A modulnak emellett 15 fokos hajlítási sugara és karcálló felülete van. "Az innovatív összekapcsolás, az integrált bypass diódák és a félcellás technológia még árnyékolás és alacsony besugárzás esetén is optimális hozamot nyújt" - magyarázta a gyártó, hozzátéve, hogy a panel a hasonló termékekhez képest alacsonyabb költséggel állítható elő, mivel a kínai Csangcsouban lévő üzem sorozatgyártására támaszkodik.

A karosszériájukra vagy a tetejükre PV-paneleket építő elektromos autók potenciálisan több mint évi 10 ezer km tisztán napenergiával történő vezetést érhetnek el, és a modulok megtérülési ideje mindössze három-négy év lehet egy nemrégiben Hollandiában készült tanulmány szerint. A 10 ezer km-es hatótávolságot azonban a jelenleg forgalomban lévő elektromos autók többsége a járművek jelenlegi energiahatékonysága miatt még mindig nehezen tudja elérni. Másrészt a járműbe integrált PV előnyei arányosak az adott terület napsugárzási szintjével, az elektromos járművek iránti kereslettel és az áramárakkal.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.