Hirdetés
. Hirdetés

180 fokos fordulatot hajtott végre a Facebook

|

A közösségi hálózat idáig elzárkózott attól, hogy fizessen az újsághírekért. Most viszont hírrovatot indít, és egyes partnerek komoly összegre számíthatnak anyagaikért.

Hirdetés

Hirdetés

A hírszolgáltatók régóta támadják Mark Zuckerberget, amiért a Facebook fizetség nélkül használja fel anyagaikat. Zuckerberg sokáig ellenállt az ostromnak, most azonban álláspontjában hatalmas változás állt be, amit a közösségi portál új hírrovata jelez.

Az újdonság egyelőre csak néhány ezer amerikai felhasználó számára hozzáférhető: ők egy új ikont láthatnak mobilappjuk alján, amire rákattintva csokrot kapnak a legfontosabb hírekből.

A válogatást a Facebook szerkesztői végzik olyan partnerek anyagai alapján, mint a Wall Street Journal, a Business Insider, valamint a BuzzFeed, és a Facebook algoritmusai gondoskodnak a hírcsokor személyre szabásáról.

Ha kattintunk egy főcímen, az eredeti megjelenési helyre jutunk, ahol ingyen elolvashatjuk az egész cikket. Ez az ingyenesség az amúgy fizetős helyeken is érvényes, de ha a cikk elolvasása után ugyanitt egy másik hírre kattintunk, ennek elolvasásáért már a pénztárcánkba kell nyúlnunk.

És ami az újságok szempontjából a legfontosabb, a Facebook bizonyos partnereinek fizet a hírekért. Nem is keveset: évi hárommillió dollárt.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.