Hirdetés
. Hirdetés

A CSR védelmében

|

Együtt érzek a vállalatokkal. A multinacionális cégekkel, a magyar nagyvállalatokkal, a kis- és középvállalkozásokkal, a pici családi vállalkozásokkal. Együtt érzek azokkal a vállalatokkal, amelyek energiát és pénzt nem kímélve törekednek a felelős működésre, s most úgy érzik, értelmetlen volt az egész, ablakon kidobott pénz. De nem értek egyet velük.

Hirdetés

Egyre több vállalatvezetőtől hallom azt, hogy ebben az országban teljesen felesleges felelősnek lenni, jó vállalati állampolgárként működni, mert sem a döntéshozók, sem a lakosság nem díjazza a törekvéseket, nincsen párbeszéd és társadalmi egyeztetés. Mélységesen elszomorít, amikor a cinikus szavak mögött a csalódást érzem, s nehéz ilyenkor a korábbi érveket hangoztatni, hogy „a fogyasztók hajlandók majd többet fizetni a felelősen előállított termékekért”, „a környezetvédelmi törekvéseket és a munkahelyi egyenlőséget díjazza a kormány” és „a média értékeli a felelős működést”. Mert – nézzünk végre szembe vele – a valóság egyre inkább mást mutat.

Hirdetés

Akkor mégis miért tegyen erőfeszítéseket bármely cég, hogy korrekt legyen, hogy a CSR-t beépítse a napi működésbe?

Először is azért, mert ez így helyes. Ebből persze még nem veszünk kenyeret, úgyhogy nézzük a további érveket!

Másodszor, mert a fogyasztók igenis értékelik a felelős működést, versenyelőnyt jelent az, ha a vállalatunkat, szolgáltatásunkat, termékünket ezúton is meg tudjuk különböztetni a versenytársakétól. A felelős működés bizalmat épít, a bizalom megszerzése pedig a jó marketing alapja.

Harmadszor azért, mert a munkavállalóinknak és a potenciális munkavállalóknak fontos, hogy büszkék lehessenek a cégre, ahol dolgoznak, ez csökkenti a fluktuációt és erősíti a munkáltatói hírnevet. Azok a lépések pedig, amelyeket a munkatársak egészsége érdekében teszünk, konkrét eredményekben, a táppénzen töltött napok számának csökkenésében mérhetők.

Negyedszer azért, mert a környezetvédelem nem egy unalmas lózung, itt ugyanis a bőrünkre megy a játék. A szennyezett levegőt mi is szívjuk, a vizet mi is isszuk, a saját gyermekeink és unokáink életesélyeit rontjuk, ha nem vigyázunk a Földre.

 

Ötödször, a felelős működés minden esetben hatékony működést is jelent. Némi átszervezéssel, józan paraszti ésszel komoly összegeket spórolhatunk meg.

Hatodszor azért, mert előbb-utóbb a döntéshozók is értékelni fogják a felelős vállalatokat. A kormány már dolgozik egy fenntarthatósági cselekvési programon, s ennek végrehajtásában többek között a vállalatok lesznek a partnerek. Hosszú távon el fogjuk érni, hogy akár a közbeszerzésekben is előnyt jelentsen az igazolt felelős működés.

Hetedszer azért, mert a felelős vállalatok köréhez tartozni kiváltság, ez egy olyan „klub”, amelybe nehéz bekerülni, de tagjai ismerik és megbecsülik egymást. A kapcsolatépítés pedig minden vállalat számára fontos, hiszen az üzleti siker egyik pillére a jó kapcsolati tőke.

Tudnám még folytatni, de talán ennyi is elég, hogy nyilvánvaló legyen: a CSR nem lejárt lemez, nem hiábavaló pénzszórás és nem felesleges marketingeszköz. Felelős vállalatnak lenni megéri, plusz még jól is érezzük magunkat, ha jót teszünk. Még akkor is, ha manapság – az újságot olvasva – nem pontosan így érezzük.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.