Hirdetés
. Hirdetés

A digitális átalakulás műhelye

|

Minden vállalatot arra kényszerít a technológia fejlődése, hogy működését legalább bizonyos mértékben digitalizálja. Könnyebb azonban felismerni ennek szükségszerűségét, mint az átalakítást véghezvinni.

Hirdetés

A digitális vállalat a felhőalapú, a mobil, a közösségi és a big data analitikai technológiákat az ügyfélélmény javítására, a működés optimalizálására, az innováció felgyorsítására, új üzleti modellek kiaknázására és a bevétel, a nyereség növelésére fogja használni. Mind nagyobb nyomás nehezedik a piaci szereplőkre, hogy a változásokra fürgén válaszolva, minél gyorsabban vezessenek be innovatív és fenntartható termékeket és szolgáltatásokat, mivel a technológiával együtt az ügyfelek elvárásai is lendületesen fejlődnek.

Számos szervezet lépne ezért a digitális átalakulás útjára, ám meglévő, örökölt informatikai rendszereik visszahúzzák őket, lassítják válaszadó képességüket, rontják IT-szolgáltatásaik minőségét. Az agilitás hiánya pedig következetlenné, személytelenné és töredezetté teszi az ügyfelek, partnerek és alkalmazottak felhasználói élményét.

Az Oracle szerint (A Cloud Platform for Digital Business) ezek az akadályok a digitális szemlélet és stratégia kialakításával, majd annak gyakorlatba ültetését támogató technológiai megoldások bevezetésével küzdhetők le, ebben a sorrendben. A sikeres digitális átalakításhoz ugyanis a fejlett technológiákat releváns üzleti összefüggésbe kell helyezni.

Technológia a stratégiához
A digitális üzleti stratégia az adatvagyon hasznosításával teremt értéket - ennek érdekében a rendszerek, emberek, helyek és dolgok közötti, mindent átszövő digitális kapcsolatokra építve átalakítja a folyamatokat, az üzleti modelleket és a felhasználói élményt. A stratégia megalkotásán túl ezért a vállalatnak a digitális üzlet működéséhez szükséges technológiai feltételekkel is tisztában kell lennie.

Rugalmas, a változásokhoz gyorsan alkalmazkodó folyamatok jellemzik a digitális vállalatot, amelyek kialakítását gyakran merev, öröklött rendszerek nehezítik vagy akadályozzák meg. Ugyanakkor ezek a rendszerek nem kapcsolhatók ki, mert a szervezet hosszú évek alatt gyarapított szellemi tőkéjét tárolják, megkülönböztető erejű, egyedi folyamatait működtetik. Olyan digitális üzleti platform bevezetése jelent megoldást ebben a helyzetben, mint például az Oracle Fusion Middleware, amely házon belül és a felhőben összekapcsolja a régit az újjal, az öröklött rendszereket az agilis, intelligens alkalmazásokkal, lehetővé téve a történeti és az élő adatok együttes hasznosítását, a mobil, közösségi és analitikai képességek hozzáadását, az újonnan feltáruló üzleti lehetőségek gyors kiaknázását és a működés hatékonyságának növelését.

A digitális átalakításhoz szükséges tervezés, irányítás, ellenőrzés és jelentéskészítés hathatós eszköze lehet egy olyan teljesítményfelügyelő megoldás is, mint az Oracle Enterprise Performance Management, amely többek között prediktív analitikai, pontos költségallokációs és az üzletmenethez igazodó előrejelzés-frissítő képességeket kínál. Az Oracle felmérése (Oracle Business Analytics, Customer Value Index) szerint az Enterprise Performance Management használatával a vállalatok 38 százalékkal rövidítették le a folyamattervezéshez, 32 százalékkal a belső vezetői riportok és 26 százalékkal a kifelé irányuló jelentések elkészítéséhez szükséges időt. Az Ovum Research elemzése (Making the Business Case for Oracle Enterprise Performance Management, 2014) pedig kiemeli, hogy az Oracle EPM öt évre vetítve több mint 200 százalékos beruházás-megtérülést hoz a vállalatoknak, és már az első év végén pozitív nettó jelenértéket mutat fel.

 

Társak az úton
A technológia - a digitális üzleti platform, a hibrid környezetben használható alkalmazások és konvergens infrastruktúra-elemek - mellett az Oracle műhelymunka jellegű tanácsadással is segíti a vállalatok digitális átalakulását. Két éve a gyártó egy 15 fős csapatot hozott létre térségünkben, hogy - a magyar Oracle-felhasználók idei konferenciáján, a HOUG 2016-on is előadó - Neil Sholay vezetésével a kezdetektől együttműködjön a 120 legnagyobb európai, közel-keleti és afrikai ügyféllel digitalizációs törekvéseinek megvalósításában.

Kiindulásképp a csapat szakértői egy asztalhoz ültetik a vállalat digitális kezdeményezésében üzleti és informatikai oldalról érdekelt feleket, és feltárják azokat a pontokat, amelyeken az újonnan megjelenő versenytársak miatt módosítani kell a meglévő stratégiát. A műhelymunka ezt követően a válaszlépést adó, egy vagy több termék és szolgáltatás prototípusának elkészítésével, a meglévő üzleti és technológiai képességek felmérésével és továbbfejlesztésének megtervezésével folytatódik. Ma már akkora érdeklődés övezi ezt a szolgáltatást régiónkban, hogy az Oracle a digitalizációt segítő csapat létszámának megkétszerezésére készül, több mint 1300 értékesítőjét is felkészítette, hogy bekapcsolódjon a műhelymunkába, és olyan tanácsadókkal is együttműködik ezen a téren, mint például az Accenture és a McKinsey.

Értékelésében (Oracle Offers Digital Advice) az Ovum is kiemeli, hogy ez a fajta műhelymunka a digitális kezdeményezések jó kiindulópontja lehet, az üzleti igények mélyreható megértésén és a digitális stratégia kidolgozásához szükséges szakértelmen túl azt a rugalmasságot is megadja, amely mellett a vállalatok könnyebben léphetnek tovább egy korszerű, felhőalapú platform irányába, készüljenek különálló projekt vagy átfogó digitális transzformáció megvalósítására.

Hirdetés
Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.