Hirdetés
. Hirdetés

A Fujitsu nagyobb szerepre vágyik a merevlemez-piacon

|

A Fujitsu új stratégiát kíván felépíteni maga köré, amelytől azt reméli, hogy a merevlemezes piaci szegmensben a globális növekedésnél háromszor nagyobbat fog elérni 2008-ig. Reményeik szerint a világ harmadik legnagyobb hard-disk gyártójává válhatnak addigra.

Hirdetés

A tokiói székhelyű vállalat elsősorban a laptopokba, és egyéb elektronikai eszközökbe szánt merevlemezekkel szeretne hódítani. Előrejelzésük szerint a 2,5 hüvelykes, PC-s merevlemezek piaci kereslete a 2005-ös 8,1 milliárd darabról 2010-ig 21 millióra emelkedik. Az 1,6 hüvelykes formátumú háttértárolókból pedig a mostani évi 1,6 millió helyett 2010-re várhatóan 9 milliót értékesítenek.

A vállalat 2008-ra 5,4 millióra növelné merevlemez leszállításait, ami csaknem duplája a 2005-ben elért 2,6 milliónak. Ezt elsősorban nem kapacitásbővítéssel, hanem piacszélesítéssel kívánják elérni. Az 1,8 hüvelykes, laptopokba és digitális hordozható médialejátszókba való háttértárak piacára például most akarnak belépni. Ez ugyanis nagyon gyors ütemben fejlődik. A siker érdekében a Fujitsu a Cornice vállalattal dolgozik együtt a fejlesztéseken.

Úgy számítják, hogy nagyjából 2007 áprilisában vagy májusában léphetnek piacra a közös munka első "gyümölcseivel", az 1,8 hüvelykes formátumú, 120 gigabájtos merevlemezekkel.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.