Hirdetés
. Hirdetés

A járvány után is óvatosabbak maradnak a vásárlók

|

Nem csak a koronavírus aktív időszakában változtak meg a vásárlói szokások: Kínában az élet újraindulása után is megmaradt az óvatosabb viselkedés.

Hirdetés

Bár világszerte még sok helyen csak most tombol igazán a koronavírus, és egyes területeken (így például több szomszédos országban) egy enyhébb időszak után újra növekedésnek indultak az esetszámok, azért vannak már olyan területek, ahol "járvány utáni helyzetről" beszélhetünk. Itt már fel lehet mérni azt is, mi marad meg a különleges időszakban felvett vásárlási szokások közül és miben térnek vissza az emberek a korábbi magatartásukhoz.

Hirdetés

Az EY által végzett nemzetközi kutatás kínai adataiból már egyértelműen látszik, hogy teljesen sosem lesz ugyanaz a fogyasztói piac, mint a Covid-19 előtt. A több mint 12 ezer fős felmérés rámutat, kik vesztették el a vevők bizalmát, és miként segíthetnek rajtuk a digitális megoldások.

Kína lakossága térhetett vissza leghamarabb mindennapi tevékenységeihez az egészségügyi veszélyhelyzetet követően, azonban a krízis hatása nem múlt el nyomtalanul az országban. A kínai vásárlók majdnem fele (48%) úgy látja, hogy eddigi életmódja jelentősen meg fog változni. Hasonló arányban (49%) vannak azok is, akik szerint a történtek az értékrendjükön és az életszemléletükön is nyomot hagytak. Mindez arra utal, hogy a válsághelyzet alapjaiban változtatta meg a fogyasztói attitűdöket.

Az ország népessége a korlátozások megszűnése után, ha kisebb mértékben is, de rendkívül óvatos maradt. Közel kétharmaduk (64%) a mozit, 61 százalékuk a bárokat és a szórakozóhelyeket továbbra is kerüli. A kínaiak ugyanakkor jóval nyugodtabban vásárolnak már az élelmiszerboltokban, mindössze 16 százalékuk aggódik emiatt. Ennek oka, hogy Kínában a kereskedők már biztonságosabbá tették üzleteiket a vevőik számára.

Világszerte a válaszadók több mint fele (52%) véli úgy, hogy megváltoznak a szokásai a jövőben az egészségügyi vészhelyzet hatására. Közülük 70 százalék tudatosabban figyel a higiéniára, 60 százalék ritkábban, de egyszerre többet vásárol, 44 százalékuk az eddiginél többször intézi vásárlásait online. A megkérdezettek 62 százaléka kerüli a készpénzes fizetést. Több mint felük használ inkább érintésmentes eszközöket (59%) és okostelefon-alkalmazásokat (54%), 42 százalékuk pedig hitelkártyájával fizet rendszeresebben.

Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadó részlegének szakértője szerint a hazai vállalkozásoknak is érdemes követnie a nemzetközi trendeket. A kínai piac példáján okulva a vásárlás kockázatainak csökkentésével lehet visszaszerezni a szorongó ügyfelek bizalmát. Ehhez meg kell ismerni a fogyasztók útját a kapcsolatfelvételtől egészen a lojalitás kialakulásáig, és érdemes kidolgozni, hogyan válthatók ki az egyes lépések a digitális térben, ahol az árukat például virtuálisan is be lehet mutatni. Végeredményben tehát a digitális, webes megoldások növelik a biztonságérzetet, ezáltal segíthetnek a vásárlók bevonzásában a járvány utáni időszakban is.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.