A közösségi média és a londoni rendfenntartás

|

A közösségi média információforgalmának elemzése a vállalatoknak és közszolgálatoknak, például a rendőrségnek is segít céljaik elérésében, feladataik ellátásában.

A közösségi médiában (a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, a társkereső oldalakon, a fórumokon stb.) rengeteg adat, információ keletkezik, illetve kering, nagyrészt rendezetlenül és különböző formákban (szöveg, kép, hang, videó, sőt prezentáció). Az egyes felhasználók számára releváns tartalom mégis kinyerhető ebből az információtengerből megfelelő alkalmazások segítségével. A HP Autonomy információkezelési, tartalommenedzsment- és marketingeszközeivel elérhető, hogy a vállalatok, szervezetek a legtöbbet hozzák ki az adatokból, növeljék bevételeiket, optimalizálják online marketingjüket és a szokványostól eltérő (rich) médiamegjelenéseket. Vagy jobban szolgáljanak.

Hirdetés

Az Autonomy egyik legkomolyabb vizsgáján Londonban esett át a tavaly nyári olimpiai játékokat megelőzően és a versenyek idején. A brit fővárosban, 2011 augusztusában négy napig súlyos zavargások voltak, amelyek átterjedtek más városokra is, s a ribillió végül - beleérve a rendfenntartás és a takarítás költségeit - az adófizetőknek több mint 200 millió fontjába került. A londoni rendőrség, a Metropolitan Police Service (MPS) ráébredt, hogy nem elég jók a különböző közösségekből származó információik, nem képesek eléggé hatni e közösségekre, és azzal is szembesültek, hogy a rendbontás terjedésében fontos szerepet játszott a közösségi média az információ (és dezinformáció) terjesztésével a lázongók között. Nyilvánvaló volt, hogy az MPS-nek jobban részt kell vennie a helyi közösségek életében és jobban kell használnia a közösségi média csatornáit.

Amikor felmérték, hogy ennek milyen feltételei vannak, többek között a következő listát kapták: 

-A tömeges közösségimédia-forgalom betöltése és automatikusan megfelelő kontextusba helyezése.

-A kommentek érzelmi töltetük alapján való szűrése és automatikus megelőző célú riasztás küldése a szolgálatos rendőröknek.

-A kapcsolódó tartalmak és témák azonosítása még azelőtt, hogy komoly trenddé szerveződnének.

-A nagy mennyiségű adat automatikus elemzése, a „tű a szénakazalban” probléma megoldásának támogatása.

-A közösségi kampányok haladásának nyomon követése és optimalizálása. ((felsorolás vége))

Az eredmény a rendőrség hatékonyabb közösségi szerepvállalása lett - a hatóság pontosabb információkhoz jutott olyan közegből, ahová korábban alig volt betekintése, és pontosabb elemzések készülhettek a hangulatról a közösségi média alapján. Ezek javítottak a rendőrségi műveletek hatékonyságán, beleértve az információszerzést és a bűnügyi nyomozást.

Az Autonomy IDOL (Intelligent Data Operating Layer) eszköz automatikusan értelmezi a fogalmakat a tweetekben, hírekben, blogokban stb., és ezekből képes kiszűrni a trendeket és képet alkotni a fogadóközönségről. Így valós idejű értékelést ad arról, hogy mi is fogja lekötni a közvélemény figyelmét. A műszerfalon azonnal megjelennek a közösséget foglalkoztató hívószavak, a témák, a trendek. A rendőrség illetékes tisztviselői egy sor „valós idejű feszültségindikátort" is figyelhetnek a helyzet elemzéséhez. Fontolgatják azt is, hogy a műszerfalak összekötésén keresztül videokapcsolatot építenek fel London-szerte, s a személyzet például a szolgálati étkezőkből figyelheti a városban tapasztalható trendeket.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!