Hirdetés
. Hirdetés

A Microsoft sem költ már Facebookon

|

A cég ugyan nem csatlakozik a közösségi platform elleni bojkotthoz, de nem örül, hogy kétes eredetű tartalmak mellett jelennek meg a hirdetései.

Hirdetés

Nehéz idők járnak Mark Zuckerberg cégére, mióta több nagyvállalat is bojkottot hirdetett, ezzel együtt felfüggesztette a hirdetést a közösségi oldalon, miután az nem volt hajlandó szabályozni, vagy legalább megjelölni bizonyos kifogásolható tartalmakat. Most a Microsoft is bejelentette, hogy egy ideig nem reklámoznak a Facebookon és az Instagramon keresztül, ugyanis aggasztja őket, hogy termékeik milyen tartalmak mellett jelennek meg.

Hirdetés

A közelmúltban olyan óriásvállalatok függesztették fel az együttműködésüket a Facebookkal, mint a Coca-Cola, a Starbucks, a Unilever vagy éppen a PepsiCo. Ennek következtében a cég részvényei olyan mélyrepülésbe kezdtek a tőzsdén, amire valószínűleg Mark Zuckerberg sem volt felkészülve - a Facebook 60 milliárd dollárt veszített a piaci értékéből. Ezt látva persze visszakoztak, és bejelentették, hogy elkezdik sokkal szigorúbban figyelni a káros bejegyzéseket és a gyűlöletbeszédet, függetlenül attól, hogy azt egy átlag felhasználó, vagy akár egy olyan befolyásos politikus teszi közzé, mint Donald Trump.

Nem tudni, hogy ez vajon elég lesz-e ahhoz, hogy megállítsák a bojkottot, mindenesetre most a Microsoft is bejelentette, hogy felfüggeszti a hirdetést a közösségi oldalon. A cég ugyan hivatalosan azt nyilatkozta, hogy nem vesznek részt a fönt felsorolt cégek által kezdeményezett tüntetésben, mindössze arról van szó, hogy jobban odafigyelnek arra, hogy milyen tartalmak mellett jelenhet meg termékük. Kizáró ok többek között "a gyűlöletbeszéd, a pornográfia és a terrorizmus"; ezek közül valószínűleg az előbbi pontban lehet vétkes a Facebook, ugyanis utóbbi kettőt idáig is erősen tiltották. 

"Tapasztalatunk szerint a leginkább azzal tudunk előidézni valódi, hosszútávú változást, ha párbeszédet folytatunk és jelentőségteljes lépéseket teszünk médiapartnereink irányába, ebbe beleértve a valódi pénzek kifizetésének felfüggesztését."

Így tehát egy újabb komoly partner hátrált ki határozatlan időre a Facebook mögül, és noha valószínűleg egyelőre bőven túlélhető határon belül vannak a cég veszteségei, ha ez a trend tovább folytatódik, akkor az akár komoly károkat is okozhat az eddig megingathatatlannak hitt közösségi oldal piaci helyzetében. 

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Próbáld ki az Xbox Game Passt 300+ játék csak
300 Ft 3 hónapra!
(x)

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.