Hirdetés
. Hirdetés

A noteszgéppiac első negyedéves eredményei

|

A DisplaySearch jelentése a vezető gyártók 2009-es első negyedéves notebook- és netbook-értékesítéseit foglalja össze. Az Acer jó úton jár affelé, hogy megszerezze a piacvezető pozíciót.

Hirdetés

A DisplaySearch piackutató cég előzetes adatai szerint közel 6 millió netbook PC talált gazdára 2009 első három hónapjában, ami azt jelenti, hogy a világszerte értékesített hordozható PC-k közel 20 százaléka ilyen apróság volt. A kategóriát az Acer vezeti 30,5 százalékos részesedéssel: közel kétszer annyi netbookot értékesített, mint legközelebbi riválisa, az Asustek. A noteszgépek piacát továbbra is a HP vezeti 24,1 százalékos piaci részesedésével, ami valamivel több mint 7,3 millió darab eladott gépet jelent. (A vezető gyártók eredményeit a cikk végén található táblázatban foglaltuk össze.)

Európában fogynak jól a netbookok
A netbookok penetrációja az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet, Afrika) a legmagasabb, miközben Kínában, Japánban és Észak-Amerikában a legalacsonyabb. Az első negyedévben gyártott netbookok körülbelül 45 százaléka az EMEA régióban talált gazdára, míg Észak-Amerikában csak kevesebb mint 26 százalékukat értékesítették. Érdekes, hogy az EMEA régióban adták el a notebookok 38 százalékát, míg az első negyedévben eladott notebookok kevesebb mint 30 százaléka került Észak-Amerikába.

A két régió közti különbségek az európai telekommunikációs szolgáltatók által előfizetési akciók keretében kínált netbookoknak is köszönhetők. Az öreg kontinens egyes szolgáltatói már 2008 elején ingyenesen, vagy szinte jelképes áron kínáltak netbookokat kétéves hűségnyilatkozattal értékesített GSM hálózati internetes csomagjaikban, míg az Egyesült Államokban az ilyen ajánlatok először 2008 decemberében jelentek meg, és csak mostanában kezdtek felfutni.

Az Acer komolyan gondolja
Az Acer egy ideje nagyon ambiciózus terveket dédelget a noteszgépek piacával kapcsolatban. A vállalat nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy megszerezze a piacvezető pozíciót. Nos, a legfrissebb számok azt mutatják, hogy a tajvani cég megkezdte nagy menetelését: a HP után az Acer áll a dobogó második fokán, és a Dellt megelőzve a piac 18,8 százalékát tudhatja magáénak. Az öt vezető noteszgépgyártó közül a teljes forgalmat tekintve az Acernél a legmagasabb, 31,6 százalékos az értékesített netbookok aránya. A HP, a Dell, a Toshiba és a Lenovo tortájából ezzel szemben 10 százaléknál kisebb szeletet hasítanak ki az apró gépek.

q1laptopshipments_k.jpg
Notebook és netbook értékesítési adatok 2009 első negyedévében
(A táblázat nagyítható)
Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.