Hirdetés
. Hirdetés

A sikeres online boltok titka

|

Szeretnénk pénzt is látni weboldalunkból? Hogyan változtassuk látogatóinkat online vásárlókká? Kommunikáció, tesztelés, elemzés és finomhangolás a titok nyitja.

Hirdetés

Derek Gehl az online kereskedelem szakértője szerint, a  titok a „tesztelj mindent anélkül, hogy bármit is előre feltételeznél" módszerben rejtezik. Hosszú évek internetes tapasztalata ellenére, sem lehet kiszámítani, hogy melyik stratégia vagy nézőpont lesz sikeres. Amíg le nem teszteltük azt, csupán feltételezhetjük, hogy sikeres lesz.  Ez még a legjobban bevált stratégiákra is igaz, hiszen mindig van új a nap alatt.

Tehát a lényeg, a tesztelés a legjobb módja annak, hogy eldöntsük mi működhet - és mi nem - és nem utolsó sorban  a teszteléssel weboldalunk eladási mutatóit is növelhetjük.

1, Egyszerre csak egy terméket vagy szolgáltatást ajánljon
Több terméket és szolgáltatást is árul az oldalán? Ha igen, azt ajánlom próbálja ki a fenti módszert. Az a tapasztalatunk hogy kevesebb termék egy helyen, jobb leírással sokkal jobban fogy. A vásárló figyelmét szétszórhatja a sokféle kínálat.

A lényeg az összpontosítás. Ahelyett, hogy minden látogatónak megpróbálunk megfelelni egy széles termék skálával, amiről azonban csak minimális leírást adunk, törekedjünk kisebb termék skálára, és részletesebb leírásra, amiben válaszolunk a gyakran felmerülő kérdésekre, és a termékkel kapcsolatos kételyekre. Persze a többi termék árusításáról sem kell lemondanunk, ezeket árulhatjuk más oldalon, vagy egy kapcsolódó ajánlaton belül.

Persze a legbiztosabb az, ha kipróbáljuk ezt a módszert a vásárló közönségen. Írjon egy ajánlót a kérdéses termékről, és posztolja a weboldalon, és ezután próbálja ki a fenti módot egy-két hétig a terméken - esetleg a kérdéses termékcsaládon, és látni fogja, hogy működik-e a dolog.

2, Legyen szem előtt a hírlevél
A hírlevél részben arra szolgál, hogy vásárlói e-mail címek listáját bővíthessük, és így rendszeres kapcsolatot tarthassunk és építhessünk a kliensekkel, illetve nem utolsó sorban értékesítésre.

A hírlevél regisztráció helye az oldalon meghatározó lehet. Ha nem hosszú a hírlevél, helyezze a regisztrációs linket kiemelt helyre az oldalon - általában az oldalak bal felső sarka vonzza legjobban a tekintetet, vagy legalábbis a lap tetejére, amit a látogatók először böngésznek végig.

A legjobb megoldás, ha minden oldalon megjelenik a hírleveles link, így mindig szem előtt van, sőt betehetjük egy felugró ablakba is - bár ezt egyre kevésbé szeretik a felhasználók -, a lényeg, hogy minél több lehetőséget kínálunk a feliratkozásra, annál többen fogják igénybe venni. Próbálja ki...

3, Növelje a promóció hatásosságát felugró ablakokkal.
Biztos, hogy mindenki ismeri a felugró ablakokat, ezek azok az apró ablakok, amelyek különleges ajánlatokat tartalmaznak, és egy-egy oldal látogatásakor maguktól nyílnak meg. Akár szeretjük őket, akár nem, mindenképpen hasznos marketing eszközöknek bizonyultak az évek során. Persze az ellenzők miatt a legtöbb böngészőben automatikusan blokkolni lehet őket, ez ront egy kicsit a hatékonyságon.

Persze a felhasználóktól függ, hogy engedélyezik-e a felugró ablakokat, de ha úgy döntenek, hogy blokkolják őket, akkor azt kockáztatják, hogy hasznos és jó ajánlatokról maradnak le.

Mindez csak azelőtt volt probléma, mielőtt felfedezték azok a technológiákat, amivel olyan hirdetéseket lehet létrehozni, amelyek úgy viselkednek, mint a felugró ablakok (pop-up), de mégsem azok, így a blokkolás kikerülése sem akadály.

Terméktől függően, az eladási mutatók eltérő szintű, de szinte mindig jelentős növekedést mutatnak, az ilyen megoldások alkalmazása esetén. Azért ennyire hatékony ez a módszer mert a különleges ajánlatokat, vagy a fontos információkat szó szerint a látogatók arcába tolja.

Próbálja ki, és tegye a hírleveles regisztrációt felugró ablakba, remélhetőleg megnő a regisztrációk száma. Ezzel azt is tesztelhetjük, hogy hányan akadtak rá a különleges ajánlataira felugró ablakon keresztül, és hányan a weboldalon keresztül.

4, Emelje ki a lényeget
A címsor nagyon fontos az eladás szempontjából. Általában ez az első dolog, amit a látogatók megnéznek, szóval törekedjen arra, hogy minél többen elolvassák.

Egy jó címsor tartalmaz olyan problémákat, amire egy-egy látogató épp megoldást keres. Hangsúlyozza ki, hogy a terméke vagy szolgáltatása épp ezekre a problémákra nyújt megoldást. Nézzünk egy példát arra, hogy egy jó címsor, hogyan változtathat a látogatottságon.

Az egyik webes cég címsora a következőket tartalmazta: Box4Blox- az elképesztő játéktároló doboz Legóhoz". Az első probléma ezzel a címsorral, hogy elárulja, hogy mi a termék, de azt nem, hogy ez mire jó. Egyáltalán nem ad semmi jó okot arra a látogatónak, hogy az tovább böngéssze az oldalt.

Hasonlítsuk össze az előbbi címsort ezzel: „Fedezze fel a titkot, amelynek segítségével világszerte több mint 50,000 Lego-őrült gyerkőc MEGSZERETTE a rend rakást!" Ez a mondat tartalmazza a termék legfőbb hasznát, és megoldást egy problémára - jelen esetben, hogyan vegyük rá a gyerekeket a rendrakásra úgy, hogy még élvezzék is.

shop.jpg


Adjon motivációt a látogatónak arra, hogy továbbolvasson, így tovább tarthatja oldalain. Vezesse a látogatót képek, videók segítségével a megoldásig.

5, Mutasson be egy problémát, és azt is, hogy hogyan oldaná meg.
Az oldalon megjelenő első bekezdésekben részletezze a problémát, ezzel egyben a hozzáértését is jelzi a látogató közönség felé. (A közönség csak akkor fog hinni a megoldásban ha úgy érzi, hogy itt tényleg megértik a problémát).

Amikor bemutatta a problémát rátérhet arra, hogy az ajánlott termék vagy szolgáltatás hogyan segíthet a megoldásban. Egy jól kidolgozott és részletes megoldási javaslattal garantált a növekedés.

Például, ha padlóburkoló szerszámokat árul, mutassa meg, hogy a terméke milyen praktikus lehet a felhasználóknak. Alapos tanácsadással és közérthető stílussal pillanatok alatt meggyőzheti a látogatót arról, hogy miért előnyös, ha megrendeli a terméket.

6, Törekedjen hitelességre.  
A hitelesség nagyon fontos, ez az alapja annak, hogy egy-egy látogató úgy dönt, hogy megbízik abban, amit az oldal állít, és a vásárlás mellett dönt. Számos módja van annak, hogy ezt elérjük, mi most itt kettőt részletezünk. Ha még egyik technikát sem alkalmazta itt az ideje, hogy egy kicsit átpofozza az oldalt és tesztelje ezt a módszert is.

Az egyik legjobb módja a hitelesség növelésének, ha bemutatunk néhány elégedett vásárlói történetet, nevezetesen, hogy hogyan sikerült termékünk segítségével megoldaniuk egy-egy problémát. (Ez a megoldás kicsit színpadiasnak tűnhet, de sokszor az elégedett vásárló a legjobb referencia) Talán még jobb, ha felhasználók maguk osztják meg a fórumon pozitív tapasztalataikat.   

Azzal is növelhetjük hitelességünket, ha adatokat közlünk a hátterünkről, képzésünkről, olyan információkat szolgáltassunk, amelyek bizonyíthatják, hogy tényleg segíthetünk a problémamegoldásban. Törekedjünk arra, hogy a látogató azt érezze, hogy tényleg mi vagyunk a legjobbak a probléma megoldására.

7, Koncentráljon a látogatókra - ne saját magára.
A leghatásosabb oldal az olvasóra koncentrál. Sajnos hajlamosak vagyunk megfeledkezni erről az aranya szabályról. Ha alaposabban megvizsgálja a saját oldalát könnyen kiderülhet, hogy nem eléggé felhasználó-barát, nem elég célratörő, vagy több háttértudást feltételez az olvasóról, mint amennyivel az általában rendelkezik.

Tesztelje valódi felhasználókon, ismerősein, illetve független szakértő segítségével az oldal látogató centrikusságát. Jusson eszébe, hogy az oldal üzletének a kirakata, amibe magát a terméket érdemes elhelyezni. 

8, Motiváljuk a vásárlókat
Fontos, hogy a vásárlók azt érezzék, hogy most kell vásárolniuk. Erre a legjobb hely a hírlevél vége, ahol vásárlásra hívjuk a látogatót. Próbálja ki valamelyiket a jelenleg használt helyett:

 

  • Korlátozott ideig igénybe vehető kedvezmény: a vásárlónak egy bizonyos dátumig jár csak a kedvezmény
  • Ajánljon ingyenes vásárlási utalványokat, ha a vásárlók egy bizonyos időn belül vásárolnak
  • Ajánlja termékeit/szolgáltatásait korlátozott számban
  • Ha a termék kiszerelése megengedi, kínáljon ingyenes, vagy olcsó kipróbáló csomagot.
  • Adjon mennyiségi kedvezményt, ha a termék megengedi.


9, A kezdő lapon ne szerepeljen a „vásárlás" szó.

Az emberek általában ingyenes információt keresnek a neten. Ha túl korán tukmálunk rájuk valamit, hamar elfordulnak tőlünk. Próbálja meg felkelteni az érdeklődést, és kínáljon hatékony megoldást. Ha már meggyőztük őket, kezdődhet a vásárlás.

Íme néhány hatásos lépés: Töröljük a „költség" és eladás" szavakat a kezdőlapról, és néhány nap után hasonlítsuk össze az eladások számát korábbi adatokkal. Ne feledje, hogy kerülni kell minden vásárlással, pénz költéssel kapcsolatos szót, addig, amíg a bizalom létre nem jött a vásárlóban.

10, Tegye még kívánatossá a terméket képekkel.
A képek kézzelfoghatóbbá, valóságosabbá teszik a terméket, és így nagyon erős marketing eszközöknek bizonyultak. De legyünk óvatosak, mert ha a folyamat során túl korán fedjük fel a terméket, az megölheti az egészet. Előbb hangsúlyozzuk az előnyöket és az értékeket, és csak azután mutassuk be magát a terméket.

Próbálja ki, hogy a képeket a lap tetejére helyezi, sőt a megrendelő oldalra is tegyen képeket, és hasonlítsa össze az eredményeket egy olyan időszakkal, amikor nem voltak képek az oldalon. Látni fogja a képek jótékony hatását. Ugyanez vonatkozik a videókra is.

11, Változtassa meg a látványt és a formátumot.
Csak nagyon kevesen fogják alaposan áttanulmányozni az oldalt, a legtöbben csak átfutják azt. Ezért ne legyen terjengős, szétfolyó a termékajánló. Fontos kiemelni a kulcs fontosságú előnyöket, ez felkelti a látogatók figyelmét, akik így tovább böngészik az oldalt, például :

  • Használjunk félkövér, dőlt betűket a legfontosabb információk, ajánlatok  megjelenítéséhez
  • Nagyon figyeljünk a külalakra, és tördeljük a szöveget több bekezdésre, így nem tűnik majd egyetlen végeláthatatlan szövegnek az oldal
  • Alkalmazzunk alcímeket, így fenntarthatjuk az olvasó érdeklődését.
  • Hagyja a szöveg jobb oldalát egyenetlenül, ezt könnyebb olvasni, mint a széltől-szélig futó sorokat.
  • Tegye központi helyre a fontos információkat, alcímeket
  • Használjon felsorolásokat (mint ez), így hangsúlyozhatja fontosabb pontokat


12
, Finomítsa utólagosan az oldalt
Azzal tegye vonzóbbá az újbóli vásárlást, hogy elfogadja a felhasználók ötleteit. Nagyon fontos a kapcsolattartás, és az érdeklődők e-mailjeire adott válasz is. Ezek segítségével folyamatos kapcsolatot tarthat az ügyfelekkel.

Az e-mailekben új és régi előfizetőkkel tarthat kapcsolatot, aki még nem, de talán nemsokára vásárlókká válnak. Próbáljon rögtön reagálni az e-mail-ekre, így elérhető, hogy kis időn belül, akár még aznap visszalátogassanak az oldalra. Hasonlítsa össze e módszer eredményeit azokkal az eredményekkel, amiket késleltetett válaszok idején kaphatunk.

A legutóbbi online kutatások alapján a vásárlók 30%-a újra fog vásárolni ha felkínálják nekik az esélyt. Sőt egyben hosszú távú és virágzó kapcsolatot építhetünk ki, és újabb és újabb termékeket értékesíthetünk.

Az oldal finomhangolásához is nélkülözhetetlen az olvasók és vásárlók véleménye. Ennek figyelembevételével, tovább növelhető az elégedett felhasználók és megrendelők száma.

Az összehasonlító tesztelés előnyei
Amikor az oldalt teszteli, fontos hogy egyszerre csak egy dolgot ellenőrizzen, így látható lesz, hogy melyik változás mit eredményez. Az összehasonlító tesztelés éppen erre szolgál. Ennek során például a közönség kettéosztható, az egyik csoport az egyik címre, míg a másik az egy másik címre koncentrál. Ugyanígy tesztelhetők az érkezési oldalak hatékonysága, átkattintások és linkek működése, és a vásárlást kezdeményezők aránya.

Ha a hírlevél egyes elemeit akarja tesztelni, akkor a legsikeresebb eladási mutatók idején használt hírlevél legyen az alap.

Tesztelje a címsorokat. Ha nyomon követi a látogatók számát, és kiderül, hogy az egyik oldalon magasabb az eladások száma, akkor egyértelmű, hogy az ott használ címsor a nyerő. Ezek után jöhet a következő elem tesztelése, és így tovább, amíg be nem fejeződik az oldal teljes finomítása.

A software lehetővé teszi két oldal egyszerre történő tesztelését. Ha netán egymás utáni időszakokban tesztelnénk a két címsort, előfordulhat, hogy az egyik teszt egybeesik egy munkaszüneti időszakkal, vagy előfordulhat, hogy egy fontos esemény vonja majd el a vásárlók figyelemét.

A tesztekhez jól használható adatokat szolgáltathat a Google Analytics programja, ahol ellenőrizheti a keresőszavak, AdWords hirdetéseinek hatékonyságát, az aktuális látogatószámokat és azt is, hogy honnan érkeznek a felhasználók.

Ezeket az adatokat folyamatosan ellenőrizve, olyan adatok birtokába kerülhet, amelyek hatására újabb finomhangolásokkal javíthatja oldalai működését.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.