Hirdetés

A stabil hatos közösséget épít

|

Huszonkét éve alapították, mégis szakadatlanul fejlődik. Az informatika aranykorában született vállalkozásokból egyre kevesebben vannak azok, amelyeket napjainkban is számon kell tartania a potenciális megbízóknak és a riválisoknak egyaránt. Az EASTRON e kevesek közé tartozik.

Hirdetés

COMPUTERWORLD: Mintha az EASTRON az a kivétel lenne, amely erősíti a szabályokat. Azt szokás például mondani, hogy ha egynél többen vannak a tulajdonosok, akkor abból csak baj lehet. És azt is gyakorta hallani, hogy a közepes méretű cégeknek a legnehezebb a fennmaradás. Alulról a kisebb versenytársak támadják, felülről pedig a nagyok, a nemzetközi vállalatok igyekeznek elnyomni őket.

Peredi János: Kétségkívül nem sok a napjainkban is aktív hazai alapítású és magyar tulajdonban lévő informatikai szolgáltató a magyar piacon, amely több évtizedes sikeres múltra tekinthet vissza. Ebből azonban én nem azt a következtetést vonom le, hogy az EASTRON kivétel vagy netán kivételes. Azt gondolom, hogy mi mindig azt tettük és tesszük ma is, ami a mi működési szegmenseinkben a piaci és technológiai környezetekből - és a környezeti változásokból - következik. Ami a tulajdonosi szerkezetet illeti, cégünket hatan tulajdonolják, s a mi történetünk arról szól, hogy a cégháttér stabilitása nem a tulajdonosok számától, hanem milyenségétől függ.

CW: Kifejtené ezt bővebben?

Hirdetés

PJ: Biztos voltam benne, hogy állításom meglepi, ugyanis igen ritka, hogy egy cég esetében a tulajdonosok kerülnek reflektorfénybe. Mi hiszünk abban, hogy a tulajdonosoknak példamutatással, szaktudásukkal és napi munkájukkal is hozzá kell járulniuk a cégük fejlődéséhez. A tulajdonostársak egymás közötti hosszú távú kapcsolatát négy alappillérre építettük, ezek pedig a szaktudás, a tisztesség, a megbízhatóság és a bizalom. Balázs Péter végzi az operatív igazgatói munkát és egyúttal a Rendszerfelügyelet - Egyedi Szoftverfejlesztés Üzletág igazgatója, Hackel Rezső az Ügyfélkapcsolati Megoldások - Egyedi Szoftverfejlesztés Üzletág igazgatója, Nagy Péter az Ipari Megoldások Üzletág munkáját segíti partnertanácsadóként. Szedeli Sándorné a gazdasági vezetőnk és főkönyvelőnk, dr. Varga László senior szoftvertervezőként és automatizálási szakértőként tevékenykedik, én pedig mint ügyvezető igazgató irányítom a céget. Mindannyian együtt dolgozunk munkatársainkkal, akiknek lehetőséget adunk a személyes fejlődésre. Az ipari megoldások üzletágat például korábban Nagy Péter vezette, őt névrokona, Nagy Máté követte, de Péter ma is mindent megtesz azért, hogy Máté és csapata sikerrel feleljen meg a piaci kihívásoknak.

 

Hirdetés

CW: És hogyan látja, a közepes cégméret előny vagy hátrány?

PJ: A piacot nem a cég nagysága érdekli. Egy kicsit ugyan sántít az a bölcs mondás, hogy a jó bornak nem kell cégér, de azt hiszem, hogy ha kimagasló, elismert színvonalú munkára képes egy cég, akkor arra a termékre vagy szolgáltatásra a piacnak igénye van és a cég fenn tud maradni. Az EASTRON ma hatvan szakember munkájára támaszkodik. Nézőpont kérdése, hogy ilyen létszámmal hova vagyunk sorolhatók. Egyetértek azzal, hogy hazánkban a közepes informatikai szolgáltatók közé tartozunk, különösen akkor, ha kicsit tágabban húzzuk meg az EASTRON határait. Ez a szakma szellemi tőkét igényel. Itt a minőség, és nem a mennyiség a fontos. Igyekeztünk és igyekszünk kiváló szakmai tudással rendelkező munkatársakkal dolgozni. Ehhez az szükséges, hogy munkatársaink megtalálják számításaikat cégünknél, mind szakmai, mind anyagi vonatkozásban. Persze a konkurencia igen nagy és erős. Egy kezemen meg tudom számolni azokat a volt munkatársakat, akik fennállásunk 22 éve alatt távoztak tőlünk és nem fogadnánk őket szívesen, ha visszatérnének hozzánk. Számunkra a munkatársaink tudása, tapasztalata és a minőség iránti elkötelezettsége a legnagyobb érték. Azt mondhatom, hogy az EASTRON közössége, amelybe nemcsak a ma velünk dolgozókat, hanem az egykori munkatársainkat is beleszámolom, meghaladja a száz főt. Ha szakmai segítségre, tanácsokra van szükségünk, ők azok, akikhez fordulhatunk - akkor is, ha most éppen jogi értelemben nem tartoznak hozzánk. Amikor fennállásunk 20. évfordulóját ünnepeltük, minket is meglepett és természetesen örömmel töltött el bennünket, hogy mennyien fogadták el a meghívásunkat és emlékeztek jó szívvel az EASTRON-nál töltött időkre. Azt gondolom, hogy egy cég méretét nem csupán az alkalmazottainak számával vagy éves árbevételével lehet megadni vagy jellemezni, hanem azzal is, hogy milyen hatással van a környezetére, ügyfelei fejlődésére és munkatársai szakmai épülésére, boldogulására.

Ami pedig a kérdését illeti, a cégméretből szerintem előny vagy hátrány közvetlenül nem adódik. Mindig az ügyfél igényéből, az adott feladatból kell kiindulni. S ha valamely területen nem rendelkezünk elegendő erőforrással vagy speciális szakértelemmel, akkor van hova fordulnunk, a nemzetközi beszállítóinkhoz, a velünk szövetséges informatikai szállítókhoz és az EASTRON közösségéhez. Mi azt gondoljuk, hogy nem vagyunk egyedül a hazai piacon, akik ezen értékek alapján dolgoznak és boldogulnak, mind a munkájukban, mind a magánéletükben.

Ügyfélszolgálati változás!
--
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.