Hirdetés
. Hirdetés

A VW a Repülő Tigrissel beszállt az eVTOL-gyártásba

|

Az eVTOL (elektromos függőlegesen fel- és leszálló) "légi taxik" egyre nagyobb fejlődésével nem meglepő, hogy az autógyártók is beszállnak a területre. Ezen a héten a Volkswagen Group China bemutatta saját fejlesztését a V.MO-t.

Hirdetés

A repülőgép neve a Vertical Mobility rövidítése, de a jármű repülő tigris néven is ismert, mert a tigris évében mutatták be, fekete-arany fényezése pedig a nagymacska fekete-narancs színezése előtt tiszteleg.

A meglévő, működőképes prototípus 11,2 m hosszú és 10,6 m széles (36,7 x 34,8 láb), és nyolc vízszintes rotorral szerelték fel a függőleges felhajtóerő érdekében, valamint két hátsó függőleges tolócsavarral az előrerepüléshez. A prototípus a VW China, a Tangerine brit tervezőcég és a Sunward kínai repülőgépgyártó cég együttműködésével jött létre.

Hirdetés

A Tangerine szerint a repülőgép stílusát, formátumát és elrendezését "nagymértékben befolyásolta a több mint száz nagy vagyonú kínai magánszemély részvételével végzett intenzív felhasználói kutatás". A V.MO ugyanezt a fogasztói réteget célozza meg, amelynek tagjai az eVTOL-t különböző kínai városok közötti repülésre használhatják.

A tervek szerint a jelenlegi modell még idén több tesztrepülést hajt végre, majd egy továbbfejlesztett prototípussal jövő nyár végén (az északi féltekén) tesztrepüléseket végeznek. A Volkswagen China állítása szerint a végleges kereskedelmi modell teljesen autonóm lesz, és négy utast plusz csomagokat lesz képes szállítani akár 200 km-es távolságokra.

Az Orca Aerospace elektromos, helyből felszálló, úgynevezett eVTOL (electric, vertical take-off & landing) légijárműveket fejleszt kifejezetten mentési, esetleg katonai célokra. A pécsi székhelyű cég egyik alapítójával, Varga Somával beszélgetett a Zöld Pálya a technológiáról és a légi közlekedés jövőjéről.

"Ezzel a kísérleti projekttel a Volkswagen precíziós mérnöki, formatervezési és innovációs hagyományait új szintre emeljük egy olyan prémium termék kifejlesztésével, amely a jövő technológia iránt érdeklődő kínai vásárlóink függőleges mobilitási igényeit szolgálja ki" - mondta Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Group China vezérigazgatója. A szakember hozzátette, hogy e lenyűgöző validációs modell, a V.MO bevezetése a VW számára az első a sok figyelemre méltó mérföldkő közül a városi légi közlekedés felé vezető izgalmas úton.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.