Hirdetés
. Hirdetés

Agilitás nekifutásból

|

Mind több vállalat tér át agilis módszerekre az alkalmazásszállítás terén, sokuk ugyanakkor küzd a DevOps kiteljesítéséhez szükséges szemléletváltással, a szervezeti kultúra dinamizálásával, mutatott rá az IDC. Egy külső szolgáltató nagyot lendíthet az átalakuláson, de a kellő tudással és tapasztalattal bíró partner kiválasztása körültekintést követel.

Hirdetés

Napjainkban a szervezetek 36 százaléka még mindig a vízesés modell lineáris módszertanát követi fejlesztéseiben, de az International Data Corporation (IDC) előrejelzése (Worldwide Services 2019 Predictions) szerint arányuk 2022-re 12 százalékra apad, miközben a vállalatok 88 százaléka vagy teljesen átáll a DevOps agilis gyakorlatára, vagy hibrid megközelítésben a kettőt együtt fogja alkalmazni.

Hirdetés

A gyorsabb válaszadás képességére vágyó üzleti oldalhoz hasonlóan maguk a fejlesztők is szorgalmazzák a váltást, derült ki a piacelemző felmérésből (IDC DevOps Survey 2018), amelyben száz, ötezernél több főt foglalkoztató egyesült államokbeli vállalatnál térképezte fel az agilitással összefüggő várakozásokat. A fejlesztők eszerint a kreativitást feltételező feladatokra - például a kódírásra, a szoftver- és architektúratervezésre, a követelmények és a sérülékenységek elemzésére, valamint a szoftverkiadás és életciklus-kezelés folyamataira -, más szóval az üzleti innovációt előmozdító területekre fordítanának több időt és figyelmet, amelyek agilis módszerekkel jól támogathatók.

Behatóbban foglalkoznának a megkérdezett fejlesztők a készülő alkalmazások teljesítményének, funkcionalitásának és integrációjának tesztelésével, és szívesen vizsgálnák elfogadottságukat is a felhasználók körében. A viszonylag kevés szellemi erőfeszítést követelő, ezért legterhesebbnek érzett feladatokat, közöttük a hibakeresést és -mentesítést viszont automatizálnák a DevOps felé forduló válaszadók.

Módszeres pörgés
A szervezetek az alkalmazásszállítás felpörgetésével támogatnák jobban az üzletági igények kiszolgálását. Minthogy sokuk digitális átalakulását is megkezdte az utóbbi pár évben, a DevOps az üzlet vállalati szintű transzformációjában is kulcsfontosságú szerephez jut.

Bár a DevOps koncepciója és gyakorlata korántsem új keletű, számos szervezetnek nehézséget okoz az alkalmazásszállítás és az életciklus-kezelés folyamatainak áramvonalasítása és zökkenőmentes integrálása az üzletági folyamatokkal, mutatott rá elemzésében (MarketScape: Worldwide DevOps Services 2018 Vendor Assessment) az IDC. A digitális átalakuláshoz hasonlóan a DevOps-transzformáció is többéves erőfeszítést követel a vállalatoktól, ezért a tanácsadó cégek, rendszerintegrátorok és outsourcing-szolgáltatók szinte kivétel nélkül DevOps-szolgáltatásokkal igyekeznek a segítségükre lenni ezen az úton.

Népes mezőnyükből éppen ezért egyre nehezebb kiválasztani a megfelelő partnert, amely nemcsak progresszív alkalmazásszállításra készíti fel a vállalatot, hanem a transzformáció során felmerülő üzleti, technológiai és stratégiai kérdések megválaszolásában is hozzáértő, tapasztalt társként vesz részt.

Régi bölcsesség
Az IDC három tanácsot fogalmazott meg a DevOps-szolgáltatók kiértékelésében részt vevő döntéshozók számára:

Ügyeljen a vállalati kultúrák illeszkedésére. A folyamatos alkalmazásszállítás értelme, hogy jól használható megoldásokat adjon gyorsan a felhasználók kezébe. A zökkenőmentességhez olyan DevOps-szolgáltató partnerre lesz szüksége a vállalatnak, amelynek szakemberei értik a házon belüli üzleti és informatikai csapatok gondolkodásmódját, mert együttműködésük így lehet harmonikus.

Képességek mellett tapasztalatot is kérjen. Kézenfekvő, hogy a DevOps-szolgáltató birtokolja a folyamatos alkalmazásszállítás technológiai megvalósításához szükséges fölényes szakmai tudást. A vállalat ugyanakkor üzleti útmutatást, iparági szakértelmet, az igények mélyreható megértését, a stratégiaalkotás támogatását, az átalakulás kezelésének, a vállalati kultúra dinamizálásának segítését is várja partnerétől, ami korábbi projektek megvalósítása során gyűjtött gazdag szakmai tapasztalatot feltételez.

Beszélgessen a referencia-ügyfelekkel. Nincs új a nap alatt. Bármilyen termék vagy szolgáltatás vásárlására készülünk, mindig jó ötlet elolvasni azok értékeléseit, akik előttünk ezt már megtették. Igaz ez a DevOps-szolgáltatásokra is. Az IDC által megkérdezett vállalatok kiemelték például, hogy a kiszemelt DevOps-partner referencia-ügyfeleivel folytatott beszélgetések alapján olyan változáskezelő stratégiákat dolgozhattak ki, amelyekkel potenciális problémák elejét vették, és ezzel növelték alkalmazásszállításuk sikeres átalakításának esélyét.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.