Hirdetés

Az adatbiztonságtól való félelem gátolja az internetes banki szolgáltatások elterjedését

|

Bár pénzügyeik kezelésében felkészültebbek a magyarok, mint a régió többi országának lakosai, az internetes banki szolgáltatások népszerűségét csökkenti, hogy hazánkban az átlagnál is jobban aggódnak személyes adataik biztonságáért az emberek - mutat rá az EY 3600 fő megkérdezésével készült régiós kutatása. Az okostelefonok használata idehaza ma már általánosnak mondható, az online bankolást mégis jellemzően asztali gépen és laptopon intézik a felhasználók.

A magyarok döntő többsége (71%) felkészült rá, hogy elsősorban interneten keresztül intézze pénzügyeit, ennek ellenére a hazai lakosság kevesebb, mint fele (42%) használja tudatosan a bankok és biztosítók digitális szolgáltatásait - derül ki az EY kutatásából, amely hét kelet-közép-európai országban mérte fel a lakosság pénzügyi szokásait.

Hirdetés

Magyarországon az emberek több mint 80 százalékának van okostelefonja, ennek ellenére online bankolásra a megkérdezettek döntő többsége (90%) továbbra is elsősorban számítógépet használ. Okostelefont kevesebb, mint a válaszadók fele (42%), tabletet pedig mindössze 20 százalékuk vesz kézhez erre a célra.

A jövőben a magyarok nagy többsége (71%) az élet minden területén jobban támaszkodna az online megoldásokra, ami messze felülmúlja a régiós átlagot (44%). A digitális technológiák még szélesebb körű elterjedését azonban gátolja, hogy tízből kilenc válaszadó attól tart, személyes adatai illetéktelen kezekbe kerülnek internetes vásárlás során.

Hirdetés

"Magyarországon régiós összehasonlításban is kifejezetten nyitottak az emberek a digitális technológiák alkalmazására. Jelentős részük használja az internetet TV-s vagy zenei tartalmak letöltésére, szállásfoglalásra. Ez megmutatkozik pénzügyeik kezelésében is, amit bizonyít, hogy a lakosság döntő többsége aktívan használja az internetbankot. Az online elérhető pénzügyi termékek köre azonban egyelőre igen korlátozott, ezért a következő időszakban a bankoknak az online szolgáltatásfejlesztés területén kell előre lépniük, így olyan, ma még alig vagy kevéssé használt pénzügyi termékekre is nőhet az igény, mint a megtakarítási számlák vagy online igénybe vehető hiteltermékek" - emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere.

A vezető hozzátette, hogy ezzel párhuzamosan az adatvédelem területén is fejleszteniük kell a pénzintézeteknek, ugyanis a fokozott digitalizáció egyre nagyobb biztonsági kockázatot jelent a vásárlók számára, ami visszatarthatja őket az új technológiák aktívabb felhasználásától.

Hirdetés
Hirdetés
X

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.