Hirdetés
. Hirdetés

Az AI-ból származó bevétel a fintech-piacon 2030-ra megközelíti a 47 milliárd dollárt

|

Az AI segítségével a pénzügyi folyamatok hatékonysága és a pénzzel kapcsolatos adatok biztonsága masszívan javítható.

Hirdetés

A globális fintech piacon belül a mesterséges intelligencia szegmens mérete a 2020-as 7,7 milliárd dollárról 2030-ra várhatóan 46,9 milliárdra nő, ami ebben a tíz évben 19,8 százalékos éves kövekedést jelent - áll a P&S Intelligence piacelemző cég friss jelentetésében.

Az AI segítségével a pénzügyi folyamatok hatékonysága és a pénzzel kapcsolatos adatok biztonsága masszívan javítható. Például a csalások felderítése során a mesterséges intelligencia figyeli az emberek online tranzakciós viselkedését, így minden eltérés és potenciális csalás valós időben azonosítható, azonnal megállítható.

Hirdetés

A mesterséges intelligencia emellett a banki, pénzügyi szolgáltatási és biztosítási ágazatban (BFSI) segíti számos folyamat automatizálását, például az online ügyfélkapcsolatokat chatbotokon keresztül, a követelések feldolgozását és a gyakran ismételt kérdések megválaszolását. Ez nem csak azt teszi lehetővé, hogy a területen működő vállalatok csökkentsék az ilyen feladatokra fordított humánköltségeket, hanem azt is, hogy a felszabaduló az alkalmazottakat fontosabb feladatokra, például bevonják a döntéshozatalba és stratégiaalkotásba.

P&S Intelligence a következő főbb megállapításokat tette:

  • Az AI-megoldásokra nagyobb a kereslet, mint a menedzselt és a professzionális szolgáltatásokra, mivel az előbbiek kérdés- és válaszfeldolgozást, természetes nyelvi feldolgozást (NLP) és generálást, arcfelismerést, videó- és képelemzést, valamint beszédfelismerést végeznek.
  • A fintech AI felhőalapú telepítése több bevételt hozott a piaci szereplők számára, mivel a felhőben a mesterséges intelligencia megérti a múltbeli adatokat, tanul belőlük, javaslatokat tesz, és elemzi az aktuális trendeket.
  • Az AI-megoldások a fintech szektorban a mennyiségi és vagyonkezelésben találnak a legszélesebb körű alkalmazásra, ahol lehetővé teszik az elemzők számára, hogy nagy mennyiségű értékes adatot könnyedén kinyerjenek.
  • A mobilfizetések adják a piac legfontosabb trendjét, mivel növekvő volumenük arra ösztönzi az online fizetési platformokat, hogy a jobb irányítás, a nagyobb hatékonyság és a csalások csökkentése érdekében mesterséges intelligenciával szerelkezzenek fel.
  • Az észak-amerikai bank- pénzügyi szolgáltatási és biztosítási szektor, élén az Egyesült Államokkal, az AI-megoldások legnagyobb felhasználója. Ez annak köszönhető, hogy ott van a legnagyobb IT- és pénzügyi vállalatok közül jó pár, illetve fejlett az IT-infrastruktúra a fejlett technológiák növekvő mértékben terjednek el.
  • A COVID-19 járvány idején tapasztalt kezdeti nehézségek után a BFSI szektor ismét elkezdte alkalmazni a mesterséges intelligencia megoldásokat, elsősorban az egyre növekvő mennyiségű online tranzakciók kezelése és biztosítása érdekében.

A fintech AI piac legnagyobb szereplői a jelentés szerint az Amazon Web Services, a Microsoft, az Intel, az Oracle, az Alphabet, az IBM, a HCL Technologies, az SAS Institute, a Salesforce.com, a Cognizant, az IPsoft és a Capgemini.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.