Hirdetés

Az eBay emeli a díjakat

|

Bár a január 30-i emelés csak az eladókat érinti, a vásárlók számára is érdekes, hiszen sokan hárítják át rájuk az eBay díjait.

Hirdetés

Az eBay január harmincadikával megemeli bizonyos díjait. Nem teljesen világos, hogy az emelés jó, vagy rossz a cég számára. Az eladók számára az emelés nem túlzottan jelentős, de hogy a cég számára milyen következményekkel jár, arról az elemzők is eltérően nyilatkoznak. Ami a díjakat illeti, az 1 - 9,99 amerikai dollár (kb. 190 - 1900 forint) között elkelt termékek listázási ára (insertion fee) 35 dollárcentről 40 dollárcentre (kb. 66,5 forintról - 76 forintra) emelkedett. Az eladási ár után felszámolt jutalék (final value fee) a 25,01 - 1000 amerikai dollár (kb. 4750 - 190 000 forint) közötti áron elkelt termékekre 3 százalékról 3,25 százalékra nőtt. Bár gyanítjuk, hogy egyelőre még kevesen értékesítik portékájukat az eBay segítségével, viszont annál többen vásárolnak a világ legnagyobb elektronikus piacterén. Mivel sok eladó hárítja át az eBay-el kapcsolatos költségeit a vásárlókra, ezért mégis érdekes ez az információ a vásárlók számára is.

Az eBay az emelést "mérsékeltnek" nevezi, melyet "alapos elemzés" előzött meg, az elemzők a sorok között olvasva nem feltétlenül értenek ezzel egyet. Összességében a tipikus "félig üres, vagy félig tele pohár" esete, attól függően, hogy hogyan tekintünk az eBay-re. Egyfelől jelentheti azt is, hogy az eBay dominanciája olyan mérvű, hogy "lenyomhatják a felhasználók torkán" a díjak emelését, de akár azt is, hogy a cég nem képes fenntartani az elvárt növekedést.

A Jeffries elemzője, Youssef Squali szerint az emelés - mely hosszú évek során a hetedik - segítségével az eBay teljesíti pénzügyi terveit és nem szegi a felhasználók kedvét az eladásban vagy a vásárlásban. Ezzel szemben a Deutsche Bank elemzője, Jeetil Patel szerint a felhasználói aktivitás csökken, így a költségek emelkednek. Míg más cégek csökkentik a felhasználói költségeket és ezzel próbálják megtartani őket, az eBay pont az ellenkező irányt választja.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.