Hirdetés
. Hirdetés

Az Nvidia az egekben! Így keresi magát degeszre a vezető GPU-gyártó

|

Játék, bányászat, OEM-ek.

Hirdetés

Az Nvidia gyakorlatilag minden termékcsaládja iránti növekszik a kereslet, és ennek eredményeként idei harmadik negyedévi pénzügyi jelentésük abszolút bevételi rekordról számolt be. A vállalat árbevétele története során először érte el a 7,103 milliárd dollárt, ami mögött az áll, hogy a vállalat példátlan keresletet tapasztalt a csúcskategóriás játék-, adatközpont- és professzionális vizualizációs (ProViz) termékei iránt. A társaság még mindig nem tudja kielégíteni az összes terméke iránti keresletet, és a probléma megoldása érdekében mintegy 3,4 milliárd dollár értékben kellett hosszú távú szerződéseket kötnie beszállítóival a termelési kapacitás biztonsága érdekében - írja a Tom's Hardware.

Új rekord

Az Nvidia tavaly bevezetett, játék- és adatközponti GPU-khoz készült Ampere architektúrája mára minden termékcsaládot elért, és e termékek teljes mértékben felfutottak. A cég így most már minden piaci szegmensben és gyakorlatilag minden árkategóriában tud Ampere-alapú terméket kínálni. Mindeközben, mivel a GPU-k iránti kereslet meghaladja a kínálatot, a vállalat nagyon magas átlagos eladási árakat (ASP) és nagyon magas árréseket szabhat meg.

Hirdetés

Az Nvidia 7,103 milliárd dolláros bevétele a 2021. október 31-én zárult negyedévben 9 százalékkal volt magasabb az előző három hónaphoz képest, és 50 százalékkal haladta meg az előző pénzügyi év harmadik negyedévét. A rekord árbevétel mellett a jelentés 2,464 milliárd dolláros nettó nyereségről is beszámolt, ami 84 százalékos növekedés a 2021-es pénzügyi év harmadik negyedévének 1,336 milliárd dollárjához képest.

Játék, bányászat, OEM-ek

Az Nvidia játékhardverek (amelyek közé tartoznak a GeForce GPU-k és a konzol SoC-k) hagyományosan a vállalat vezető üzletága, mivel a GeForce-ok a legjobb megvásárolható grafikus kártyák közé tartoznak. A 2022-es pénzügyi év harmadik negyedévében a vállalat játékból származó bevétele 3,221 milliárd dollárt tett ki, ami 5 százalékos növekedést jelent negyedévről negyedévre és 42 százalékos növekedést éves szinten. A vállalat szerint az asztali Ampere-alapú GeForce RTX GPU-k szinte mindegyike Lite Hash Rate modell volt, amelyek nem igazán alkalmasak bányászatra.

A negyedév során az Nvidia emellett 105 millió dollár értékben adott el CMP (crypto mining processzor) GPU-kat bányászathoz, ami az előző negyedév 266 millió dollárjához és az első negyedév 150 millió dollárjához képest csökkent, ami arra utalhat, hogy a bányászok nem vásároltak aktívan új GPU-alapú eszközöket a harmadik negyedévben. Az Nvidia azt mondja, hogy nem tudja megjósolni a CMP-termékcsaládja iránti jövőbeli keresletet, mivel az az Ethereum és más kriptovaluták árazásától függ.

Az olcsó, nem játékosoknak szánt GPU-k OEM-ek számára történő értékesítése 129 millió dollárra esett vissza, mivel a vállalat a játékosoknak szánt, magasabb kategóriás GeForce termékekre összpontosít, míg az alacsony árfekvésű, önálló GPU-k aligha tudnak kézzelfogható előnyöket nyújtani a fejlett integrált GPU-kkal szemben.

Adatközpont

A mesterséges intelligenciát (AI) és a gépi tanulást (ML) számos vállalat alkalmazza, és mivel az Nvidia Ampere GPU-it az AI és az ML számára fejlesztették ki, nem meglepő, hogy a számítási termékek iránti kereslet rekordokat dönt. A szerverek iránti kereslet is növekszik, az Nvidia Mellanox termékei nagy eladásokat produkálnak. Ennek eredményeképpen a vállalat adatközponti bevétele a negyedévben elérte a 2,936 milliárd dollárt, ami 24 százalékos növekedést jelent az előző negyedévhez képest, és 55 százalékos emelkedést az előző évhez viszonyítva.

ProViz

Az Nvidia professzionális vizualizációs grafikus kártyáinak (korábbi nevén Quadro) értékesítése 577 millió dollárt tett ki a harmadik negyedévben, ami 11 százalékos növekedést jelent negyedéves és 144 százalékos növekedést éves szinten. A professzionális hardverek szállítását több tényező mozgatja, többek között a meglévő gépek nagyobb teljesítményű munkaállomásokká történő frissítése Ampere belsővel, az új otthoni munka paradigma, valamint a professzionális GPU-k adatközpontokba történő telepítése a távmunka támogatása érdekében.

Autóipar

Az Nvidia autóipari üzletágát mindig is a jövő egyik fő bevételi és profitnövelő tényezőjeként emlegették, de eddig az eredményei halványnak tűntek az Nvidia játékgépekkel, munkaállomásokkal és adatközpontokkal elért sikereihez képest. A harmadik negyedévben a vállalat autóipari egysége 135 millió dolláros bevételt ért el, ami 8 százalékos növekedés a 2021-es év harmadik negyedévéhez képest, de 11 százalékos visszaesés az előző év azonos negyedévhez képest.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.