Hirdetés

Bajban a PC-piac: győzködik a nagy gyártók a vásárlókat

|

Várhatóan negyedével kevesebb PC fogy az idén, mint négy éve.

Bajban van a PC üzletág, ami arra késztette a világ három legnagyobb számítógép-gyártóját, a Dellt, a HP-t és a Lenovót, hogy a legnagyobb szoftverkészítő Microsofttal és a legnagyobb lapkagyártó Intellel karöltve közös marketingkampányt indítsanak a vásárlók meggyőzésére, arra, hogy cseréljék le újakra régi személyi számítógépeiket. Az október 19-én induló, PC Does What? elnevezésű, sajtóértesülések szerint 70 millió dolláros költségvetésű kezdeményezés keretében hat héten keresztül hirdetéseket sugároznak, illetve helyeznek el a televízióban, nyomtatott és online sajtóban, valamint a közösségi weboldalakon. A cégek egyelőre Kínára és az Egyesült Államokra korlátozzák a kampányt, amelyek a teljes PC-piac több mint felét teszik ki.


A kampány során azt az üzenetet próbálják meg a vásárlók fejébe plántálni, hogy a 4-6 évvel ezelőtt vásárolt PC-k tulajdonosainak fogalmuk sincs arról, hogy mire képes egy mai számítógép. Ezzel kapcsolatban Steven Fund, az Intel marketingvezetője azt mondta egy, a kampánnyal kapcsolatos tájékoztatón, hogy tudatni szeretnék a potenciális vásárlókkal, mennyivel jobb egy korszerű PC, mint az, amelyet jelenleg használnak. Karen Quintos, a Dell marketingigazgatója hasonló húrokat penget, szerinte sokmilliónyi ember használ elavult gépet, akik így lemondanak mindazon előnyökről és fejlett szolgáltatásokról, amelyeket a legújabb számítógépek esetében élvezhetnének. Nem meglepő módon úgy véli, pont most van itt az ideje, hogy pótolják az elmulasztott beruházásokat.

Aminek igencsak örülnének a jobb napokat látott gyártók, amelyek nem is olyan régen, 2011-ben még 375 millió darab PC-t szállítottak le vásárlóiknak (ez volt a csúcsévük), az idén azonban meg kell elégedniük a 25 százalékkal alacsonyabb, 282 milliós darabszámmal az IDC előrejelzése szerint. Az elmúlt egymást követő 15 negyedévben folyamatosan csökkent a forgalom, így a gyártók csak abban bízhatnak, hogy a cégek és otthoni felhasználók végre valahára lecserélik elavult számítógépeiket, aminek előbb-utóbb be kell következnie a PC-piac természetéből fakadóan. Csakhogy sokan inkább mobil eszközöket, főként okostelefonokat vásárolnak, és mivel egyre kevesebbet használják számítógépüket, nem is gondolnak annak cseréjére. Így a gyártóknak a kampány során rá kell venniük a felhasználókat, hogy változtassanak szemléletükön, ami talán azzal az eredménnyel járhat, hogy a PC-k utóbbi időben meghosszabbodott csereciklusa valamelyest lerövidül, az eladások pedig meglódulnak, amiben segíthet a közeledő év végi ünnepi időszak is.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra » Advertisement

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.