Hirdetés
. Hirdetés

CRM-mel a minőségi ügyfélkezelésért

|

Hatékony munkafolyamatok, elégedett ügyfelek, növekvő bevétel - minden cégvezető álma. De ezt hogyan valósíthatja meg?

Hirdetés

A CRM mozaikszó Customer Relationship Managementet, magyarul ügyfélkapcsolat-kezelést jelent. Ahogy azt a neve is mutatja, ez nem egy szoftver neve, hanem egy szemléletmódé. Tehát a CRM bevezetése nem merül ki abban, hogy elkezd használni egy alkalmazást, hanem a gondolkodásmódján is változtat a cég.

Hirdetés

Miért fontos a CRM?
Egy jó CRM segítségével, mint amilyen a MiniCRM is, rendszerbe tudja foglalni vállalkozását. Rengeteg időt spórolhat meg mindennapi munkája során, mivel minden egy helyen van, és a MiniCRM automatikusan elvégez Ön helyett ismétlődő, monoton feladatokat. Ezen kívül javíthat a cégen belüli kommunikáción, illetve ügyfeleivel történő kapcsolattartáson is. Mivel sokat vagyok úton, fontos, hogy bárhol, bármikor nyomon tudjam követni, hogy éppen mi történik a cégben.

Mire jó a CRM?
Sok vállalkozásnak problémája, hogy elfelejtenek érdeklődőket. Elkallódnak a papírfecnik elérhetőségekkel, az értékesítők ugyanazt az érdeklődőt két különböző ajánlattal keresik meg, mert nem tudják, hogy a kolléga mit beszélt vele előző héten, vagy pont az ellenkezője történik: „azt hittem, te beszéltél vele”. A legtöbbször nem is tudnak róla, hogy valami elmaradt, hiszen nem tudják, mi az, amit elfelejtettek. Az ilyen és ehhez hasonló mindennapos akadályokra nyújt megoldást a MiniCRM.

Az alkalmazás rendszerezi Ön helyett az értékesítési folyamatot. Egyértelmű, átlátható státuszokba rakja vevőit aszerint, hogy éppen hol tartanak. Így a marketing csoportba kerülnek azok, akik feliratkoztak hírleveleire, vagy regisztráltak a honlapján. Ezzel szemben akik ajánlatot kértek, már a második, az érdeklődők csoportba kerülnek. Ők lesznek azok, akikkel értékesítő kollégáinak foglalkoznia kell, és akik belátható időn belül valószínűleg vásárolni fognak.

 

Ha sikeresen zárta az értékesítést, az érdeklődők átkerülnek a vevők csoportba. Ha most valamiért nem vásároltak, akkor a nem vevők csoportba kerülnek. Fontos, hogy ez csak átmeneti állapot, ők nem a „veszett fejsze nyele” kategória: egy jól felépített marketingkampánnyal meg lehet célozni őket, felkelteni az érdeklődésüket, és később újra megpróbálni értékesíteni nekik.

Gyakori CRM tévhit
Sokan azt hiszik, hogy a CRM-szoftver egy nagyon bonyolult, összetett valami, amire csak a nagyvállalatoknak van szüksége. És bár a nagyvállalati szoftverek valóban komplexek, a MiniCRM-et a kis- és középvállalkozások igényeinek megfelelően fejlesztjük.
Mivel nincs két egyforma vállalkozás, ezért a MiniCRM az egyéni igényeknek megfelelően testre szabható – könnyedén vezethet benne különböző munkafolyamatokat, mint például az eladást és bérbeadást, vagy az ügyfeleket és a raktárkészletet. Az alkalmazás bevezetése és testreszabása nem igényel sem informatikust, sem többhavi munkát, és nincs telezsúfolva olyan funkciókkal, ami egy átlag KKV számára teljesen felesleges.

Lényeges különbség még, hogy amíg a nagyvállalati szoftverek bevezetését a felsővezetés szorgalmazza, addig a KKV-knál inkább a dolgozók részéről jelenik meg az igény munkájuk hatékonyabbá tételének érdekében. A MiniCRM egy felhőalapú szolgáltatás – azaz nem igényel telepítést, és egy böngészőből futtatható – így minden felvitt információ azonnal megjelenik a rendszerben. Ezzel megkönnyíti az egymástól fizikailag távol levő kollégák kommunikációját is.

A CRM egy szemléletmód
Attól senkinek sem fog jól menni a vállalkozása, hogy előfizet egy szoftverre. A CRM bevezetése csak akkor lehet sikeres, ha minden kolléga egyformán használja. Ösztönözze munkatársait, hogy használják a rendszert, magyarázza el nekik részletesen, hogy ez hogyan segíti a munkájukat napi szinten. Mutasson rá, hogy a feladatok felvitele a CRM-ben nem egy plusz feladat, ami a bosszantásukra szolgál, hanem egy olyan befektetés, ami akár már másnap sokszorosan megtérülhet. Elég, ha csak az emlékeztetőkre, automatikus email-kiküldésre gondolunk.

A MiniCRM nemcsak az értékesítők munkáját könnyíti meg, hanem a marketingesekét, az ügyfélszolgálatosokét és a pénzügyes kollégákét is. A marketinges munkatársak célzott ajánlatokkal kereshetik meg a hírlevélre feliratkozókat. Azok, akik valamilyen kérdéssel, problémával keresik meg a céget, hamar választ kapnak az ügyfélszolgálattól, mert az egy helyre befutott megkereséseket tematika szerint szét lehet osztani a területért felelős kollégák között. A gyors, segítőkész problémamegoldás pedig hozzájárul a cégről kialakult kép pozitívvá formálásához. A befizetés teljesítéséről szóló igazolásokat automatikusan küldi a rendszer, ezzel is időt spórolva a pénzügyes kollégáknak, akik idejüket más feladatok elvégzésére fordíthatják.

A MiniCRM célja, hogy megkönnyítse a mindennapos munkavégzést, hozzájáruljon a minőségi ügyfélkapcsolat-kezelés kialakításához, ezáltal pedig elősegítse a vállalkozás növekedését.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.