Hirdetés
. Hirdetés

Drága, mint a Fehér Ház

|

Az Apple boltjaiban évente átlagosan 47.090 dollárnyi árut adnak el négyzetméterenként. Amerikai ingatlanosok szerint a fenti mutatót figyelembe véve, a cég kirendeltségei alapterület-arányosan közel annyit érnek, mint Obama elnök washingtoni rezidenciája, a Fehér Ház.

Hirdetés

Apple Store a New York-i 5th Avenuen

A Zillow ingatlankereskedő oldal kutatása szerint az Apple boltjaiban évente átlagosan 47.090 dollár értékű elektronikai terméket – számítógépeket, laptopokat, táblagépeket, okostelefonokat, zenelejátszókat – adnak el négyzetméterenként. A kereskedelmi forgalmat figyelembe véve az Apple Store-ok alapterület-arányosan közel annyit érnek, mint az amerikai elnök otthona, a washingtoni Fehér Ház - utóbbit négyzetméterenként 47.520 dollárra taksálják a szakemberek.

Annak ellenére, hogy az Apple-kirendeltségek nem tartoznak a legértékesebb üzlethelyiségek közé - akad néhány ultra-high-end luxustermékeket árusító, kis alapterületű áruház, ami megelőzi őket – maga a hálózat valószínűleg az Egyesült Államok legjobban teljesítő bolthálózata - írják a Zillow kutatói.

A legendás Tiffany's például második helyezése ellenére is alaposan lemaradt a gyártó mögött: áruházai a RetailSails adatai szerint „csak” 29.740 dollárt hoznak négyzetméterenként. Éppen negyven százalékkal kevesebbet, mint a megboldogult Steve Jobs által felépített techbirodalom amerikai boltjai.

Az Apple teljesítménye már csak azért is bámulatra méltó, mivel első kiskereskedelmi érdekeltségét alig 11 évvel ezelőtt nyitotta meg a washingtoni Tysons Corner bevásárlóközpontban.

„Az Apple-nek alig néhány év kellett hozzá, hogy a semmiből a tíz legnagyobb kiskereskedelmi hálózat közé küzdje fel magát” - nyilatkozta Craig Johnson, a Customer Growth Partners kutatócég vezérigazgatója.

A kiskereskedelemmel foglalkozó szakemberek 2001-ben meglehetős kétkedéssel fogadták az első Apple boltok megnyitásának hírét. Nem csoda, hiszen a konkurensek többsége – köztük a Dell és a Gateway – hatalmasat bukott a saját üzleteivel. A cégnek sikerült alaposan rácáfolnia a várakozásokra: ma már 357 boltot üzemeltet világszerte, amelyek összesített alapterülete hárommillió négyzetlábat tesz ki és tavaly közel 14,1 milliárd dolláros forgalmat produkáltak.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.