Hirdetés
. Hirdetés

E-banki dilemmák

|

Rés van a bankok informatikai igényei és a szállítók ajánlatai között. A probléma megoldásában segíthet az üzleti folyamatok elsődleges átszervezése.

Hirdetés

Jóllehet elektronikus bankolás nélkül ma már elképzelhetetlen a mindennapi pénzügyi élet, a szállítók által ajánlott, valamint a bankok számára szükséges megoldások meglehetősen távol állnak egymástól – hangzott el a CEBC március 6-i e-Banking Summit 2012 konferenciáján. Amíg a megrendelői igények elsősorban a magas szintű oktatásra, a jogkövetésre, a licencek kérdésére, továbbá az aprólékos, időigényes munkák elektronizálására vonatkoznak, addig az ajánlatok többnyire a teljes rendszerekre, a magas költség/haszon értékű biztonságra, valamint az alkalmazások játékos, látványos külső megjelenésére helyezik a hangsúlyt.

Braun Péter, az OTP Bank elnök-vezérigazgatói főtanácsadója bevezetőjében rámutatott: a szakma legnagyobb gondja ez a rés, amit még a jól képzett szakemberek hiánya is tetéz. Ezért is rendkívül fontosak az ilyen típusú rendezvények, ahol közvetlenül cserélhetnek eszmét a két oldal képviselői.

Rugalmas és átlátható

– A HP világszerte több üzleti innovációs központot működtet azzal a céllal, hogy a trendeket tanulmányozza, illetve megoldásokat keressen a bevezető előadásban említett rés szűkítésére. A vállalatnak minden területen vannak a banki, pénzügyi szektorból származó ügyfelei, akikkel folyamatos a párbeszéd. Nyitottak vagyunk a trendeket illetően, és meghallgatjuk ügyfeleink kéréseit. Ugyanakkor ügyfeleinktől is nyitottságot várunk. Nekik is követniük kell, hogy milyen trendek érvényesülnek a technológia és a BPO területén – fogalmazott Salvador Millán, a HP üzleti folyamatok kiszervezésével (BPO) foglalkozó szakértője.

Noha a múltban úgy tűnt, hogy a BPO eszközeivel csak a nagyvállalatok élhetnek, mára ez a nézet teljesen megváltozott. Napjainkban egyre több közepes méretű vállalat is kiszervezi üzleti folyamatait. – A jövőben a bankoknak az alaptevékenységükre kell összpontosítaniuk, így üzleti folyamataikat fokozatosan kiszervezik. Sok érv szól a BPO mellett, de a legfőbb szempont a rugalmasság és az átláthatóság. Itt van például a contact center, aminél különösen fontos, hogy méretében és szolgáltatásaiban a pillanatnyi igényekhez igazodjon. Ha a szállító végponttól végpontig terjedő megoldást kínál, ráadásul a contact center üzemeltetését is átvállalja, a bank több figyelmet tud fordítani alaptevékenységére. A megrendelőnek nem kell számolnia a telefonrendszer egyszeri beruházási költségével és nem kell időről időre megvásárolnia az új technológiákat. A szolgáltató dolga a rendszer korszerűsítése. Az ügyfélkapcsolati központ olyan területet képvisel, amely valósággal adja magát a kiszervezésre – mutatott rá a HP szakembere.

A pénzügyi szektorban fokozottan megkövetelt adatbiztonságról a HP több szinten is gondoskodik. A BPO-ban részt vevő alkalmazottak kizárólag azokhoz az adatokhoz férnek hozzá, amelyek az illető folyamattal kapcsolatosak. Minden adathozzáférést rögzítenek és tárolnak. Ezen túlmenően meghatározott időközönként ellenőrzik, hogy mindenki csak azokhoz az adatokhoz fér-e hozzá, amelyekhez jogosultsága van.

Területi különbségek

A BPO elterjedtsége nagymértékben területfüggő. Az angolszász országokban például bőven vannak érett modellek a banki szektor legkülönbözőbb tevékenységeit illetően, de az egészségügyben, a nyugdíjak kezelésében is alkalmazzák az üzleti folyamatok kiszervezését. A HP szerint ígéretesek a BPO szempontjából a logisztikai, a szállítmányozási, a médiaipari és a távközlési vállalatok, valamint az állami szektor különféle területei.

A HP-nak az Egyesült Királyságban vannak a legnagyobb BPO-felhasználói, de Spanyolország is az élenjárók között szerepel. Ez utóbbiban vannak olyan bankok, ahol az üzleti folyamatok 80 százalékát (CRM, hitellevél- és értékpapír-kezelés stb.) kihelyezik. Salvador Millán szerint – a munkaerő-piaci, kereseti stb. feltételeknek köszönhetően – Közép-Európa lehet a következő olyan térség, ahol a BPO terjedése felgyorsul.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.