Hirdetés
. Hirdetés

Egyeseknek szárnyakat adott a koronavírus

|

Többségében azok a cégek mutatnak jól a tőzsdén a világjárvány kitörése óta, amelyek a távmunkához biztosítanak szolgáltatásokat, illetve hardvereket.

Hirdetés

A GlobalData piacelemző cég legfrissebb kimutatásában a júniusban lezárult pénzügyi negyedévet hasonlította össze a legnagyobb cégek előző negyedéves piaci értékével. A két negyedév közötti hatalmas különbség az, hogy a másodikban már az egész világ a Covid-19 hatásait nyögte, így a legtöbben komoly visszaeséseket könyvelhettek el. Azonban a tech-piac kissé más szabályrendszereknek engedelmeskedik, így a legnagyobb halak itt még a járványból is kihozták a maximumot.

Hirdetés

A kimutatásban összeállított lista 25 céget tartalmaz, amelyeknek sikerült növelniük tőzsdei értéküket 2020 első negyedévéhez képest. A listát az Apple vezeti, amely az új iOS és iMac bejelentésével meggyőzte a befektetőket, hogy járvány ide vagy oda, még mindig érdemes almás részvényekre áldozni.

"A top 25 második helyezettje a technológiai cégeket felvonultató listán a piaci kapitalizáció (tőzsdei érték) alapján a Microsoft.  A vállalat üzletei fellendültek a cég 2020. március 31-én zárt harmadik pénzügyi negyedévében; hála az Office utáni keresletnek és a Dynamics üzleti megoldásainak" - írja Keshav Jha, a GlobalData vezető üzleti elemzője.

Azt is hozzátette, hogy a Microsoft részéről jó döntés volt, hogy bezáratta boltjait, és sokkal nagyobb hangsúlyt fektetett az online forgalmazásra - ennek köszönhetően a cég részvényei új csúcsot értek el.

A dobogó legalsó fokát az Amazon foglalja el, amely az Amazon Web Services felhőalapú szolgáltatásaival hatalmas bevételekhez jutott a koronavírus kitörése után, hiszen azok elengedhetetlen tartozékai voltak a távmunkának. Emellett a webáruház szolgáltatásaira is fellendült a kereslet, hiszen az emberek a karanténban sokkal szívesebben rendeltek házhoz szállítással. A GlobalData által összeállított lista itt tekinthető meg:

Fontos kiemelni még a ServiceNow-t és a Zoomot, melyek először kerültek be a legjobb 25 közé, sikerüket pedig mindketten a világjárványnak köszönhetik. A ServiceNow a távmunkában hasznos szolgáltatásai miatt növekvő előfizetőszámokat tudott felmutatni, ami a befektetők szemében is értékessé tette a céget. A Zoom érthető módon a kommunikációban volt szinte megkerülhetetlen eszköz, és funkcióival messze megelőzte a konkurenciát. A biztonsági hibáiról szóló hírek ellenére is elképesztő növekedést mutatott, 75,6 százalékkal ér többet a tőzsdén, mint 2020 első negyedévében.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.