Hirdetés
. Hirdetés

Eladná önvezetős üzletágát az Uber

|

A pletykák szerint már vevőjelölt is van az egykor szebb napokat látott cég autonóm autós részlegére.

Hirdetés

Valahogy még mindig nem akar úgy igazán beindulni az önvezető autók kora, legalábbis nem annyira, mint ahogy annak idején várták. Pedig egy évtizede még mindenki a következő aranytojást tojó tyúkként tekintett az új piacra, és egyre-másra jöttek a jövővel kapcsolatos nagyívű elképzelések, miszerint a 2020-as években már sofőr nélküli járművek rohangásznak majd a világ útjain.

Aztán valahol elkezdett lelassulni a terület fejlődése, és egyre több probléma került elő. Egyrészt "morális" kérdésekben futottak bele a fejlesztők komoly zsákutcába - ilyen volt az azóta híressé vált kérdés, miszerint ha egy elkerülhetetlen balesetnél a mesterséges intelligencia csak két irányba ránthatja a kormányt, az egyik esetben elüt egy várandós nőt, a másikban egy öregembert, kit választ és miért. Aztán a szkeptikusok továbbmentek ezen a vonalon, és azt kezdték fejtegetni, ki lesz a hibás egy önvezető autó baleseténél - a sofőrülésben ülő ember, az autó eladója, gyártója, esetleg a szoftver fejlesztője?

Az elméleti problémák mellé pedig jött egy csomó gyakorlati: a különféle tesztek során kiderült, hogy az önvezető járművek még mindig nem tökéletesek, okoztak már karambolt és egyéb baleseteket. Az Uber önvezető autókkal foglalkozó részlege, az Uber ATG sem maradt ki a botrányokból, egy esetben egy járókelő halálát okozta egy általuk fejlesztett jármű, de az is csúnya eset volt, amikor kiderült, hogy az üzletág korábbi vezetője technológiákat lopott előző munkaadójától, a Waymo-tól, kapott is érte 18 hónapnyi börtönbüntetést.

Az Uber amúgy is eléggé szorul világszerte, hiszen több országból teljesen száműzték a taxisokat vagy épp az adóhivatalokat felbosszantó utasszállító szolgáltatásukat. Szóval nem csoda, hogy a Reuters és a TechCrunch belső forrásokra hivatkozó információi szerint megszületett a döntés: a cég teljes egészében eladja az Uber ATG-t.

A források már azt is tudni vélik, hogy a szintén önvezető technológiákat fejlesztő Aurora lesz a vevő, amelyben többek közötta Google egykori nagyágyúi dolgoznak, egyik legnagyobb befektetője az Amazon, de a Hyundai-jal is kötöttek már partneri szerződést. Az eladást annak ellenére is nyélbe akarják ütni, hogy maga az Uber ATG is komoly támogatást kapott tavaly: a Toyota, a Softbank és a Denso állt össze, hogy egymilliárd dollárral szálljon be az Uber-leányvállalatba.

Jó kérdés persze, mennyire megbízhatóak ezek az információk, de elég komoly lapok merték már lehozni, szóval valami mindenképpen van a pletykák hátterében. Mindez pedig nem segít sokat az önvezető autós piac megítélésében sem.

Hirdetés
Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.