Hirdetés
. Hirdetés

Ez a 3 terület, amely közvetlenül befolyásolja egy szervezet eredményét

|

IDC felmérés az ügyfélélmény, a vállalati intelligencia és a digitális szuverenitás területén.

Hirdetés

Az IDC Future Enterprise Resiliency and Spending (FERS) felmérésének friss eredményei a digitális átalakulás számos kulcsfontosságú területére világítanak rá. Ebben a globális felmérésben a válaszadókat arra kérték, hogy határozzák meg digitális rugalmassággal számoló beruházási terveiket, valamint e kezdeményezések kihívásait és előnyeit.

A FERS felmérés adatai szerint az ügyfélélmény (CX) javítása közvetlenül befolyásolja a szervezet eredményét. A válaszadók több mint egyharmada (34%) világszerte a CX-kezdeményezéseikből eredő öt legfontosabb előny egyikeként a profitráta javulásáról számolt be. A szervezetek e magasabb jövedelmezőséget a bevételek növekedésének (27%), a személyzeti (25%), a marketing (22%) és az ügyfélszerzés (18%) költségcsökkentésének tulajdonították.

Hirdetés

Az előnyök az ügyfelekre is kiterjedtek. A jobb ügyfélélményről beszámoló cégek rámutattak az ügyfelek számára kellemetlen pontok (22%) és az ügyfélkapcsolati súrlódások (19) csökkentésére tett erőfeszítéseikre. Az ügyfelek a technológia által vezérelt világban élnek, és olyan hiper-személyre szabott, kontextusfüggő élményeket keresnek, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy akkor és ott vegyenek részt az ügyfélkapcsolatban, amikor és ahol akarnak, miközben a lehető legkisebb erőfeszítéssel elégítik ki igényeiket.

Ahhoz, hogy a jövő vállalkozásai előre láthassák az ügyfelek szándékait és empátiával válaszolhassanak, az ügyféladatok alapos ismeretére lesz szükség, amelyeket a megfelelő technológiai megoldásokkal kell összehangolni. A FERS felmérése egyértelmű bizonyítékot szolgáltatott, hogy a technológia és az ügyféladatok ismerete kritikus fontosságú az ügyfélélmény megteremtésében, és azokban a módszerekben, amelyeket a cégek alkalmaznak.

A vállalkozások 78 százaléka számolt be arról, hogy az ügyféltől származó és az ügyfélről szóló adatok kritikus fontosságúak a CX-szolgáltatás szempontjából, 21 százalék jelezte, hogy az ügyféladatok rendkívül jelentős szerepet játszanak. A válaszadók 79 százaléka pedig azt jelentette, hogy a technológia kritikus szerepet játszik abban, ahogyan a CX-et nyújtják.

Az intelligencia jövője: Vállalati intelligencia

A korszerű infrastruktúra alapvető fontosságú a vállalati intelligencia kiépítéséhez, ami viszont nagyobb digitális rugalmasságot eredményez. Azok a szervezetek, amelyek megnövelték és felgyorsították az információk szintézisét szolgáló technológiákba való beruházásaikat, digitálisan ellenállóbbak lesznek a pandémiát követő világban. A tanulás és a tudásmegosztás szintén szükséges a vállalati intelligencia és a digitális ellenálló képesség kiépítéséhez.

A FERS felmérés adatai szerint a vállalati intelligenciába történő üzleti beruházások a felmérésben részt vevők 76 százalékánál folytatódtak vagy felgyorsultak a COVID-19 világjárvány hatására. A világjárvánnyal szembeni ellenálló képességet segítő legfontosabb tényezők a következők voltak: a gyors alkalmazkodás képessége (33,7%), a folyamatos tanulás (32,6%) és a vállalati intelligenciát támogató felhőinfrastruktúra (37,5%). A vállalati intelligencia készségek a legmagasabb értékelést kapták azok között, amelyeket a vállalkozások a következő hat hónapban szeretnének felvenni.

A bizalom jövője: digitális szuverenitás

A területi adathatárokat érvényesítő szabályozások akadályokat jelentenek, és potenciálisan korlátozzák a globális digitális platformok és a nyilvános felhőszolgáltatások rugalmasságát. Mivel e szabályozások üteme és hatóköre folyamatosan bővül, a szervezetek egyre inkább a digitális szuverenitás felé fordulnak, hogy nagyobb önrendelkezést nyerjenek digitális átalakítási törekvéseik alakítása során. Az IDC a digitális szuverenitást úgy határozza meg, mint az államok, vállalatok vagy egyének digitális önrendelkezési képességét, amely a digitális világban való működéshez szükséges adatok, infrastruktúra és szoftverek feletti ellenőrzésre összpontosít.

A FERS felmérés eredményei több kulcsfontosságú megállapítást emelnek ki:

  • A válaszadók 67 százaléka egyetért vagy határozottan egyetért azzal, hogy a digitális szuverenitás javítja a digitális átalakítási erőfeszítések önrendelkezésre való alakításának képességét.
  • A válaszadók 75 százaléka úgy véli, hogy a digitális szuverenitás legfőbb szabályozása vagy irányelve annak biztosítása, hogy a szolgáltatók földrajzi specifikus intézkedéseket tartsanak be annak érdekében, hogy ne monetizálják, adják el és/vagy használják fel ügyfeleik adatait szándékos és kifejezett hozzájárulás és kompenzáció nélkül.
  • A válaszadók 48 százaléka jelezte, hogy a legnagyobb kihívást a nyilvános felhőszolgáltatók létesítményeiben lévő adatok védelme és átláthatóságának fenntartása jelenti a szabályozási követelményeknek megfelelően.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.