Hirdetés
Hirdetés

Fejben dől el minden

|

Minden piaci szereplőn, legyen kis- vagy nagyvállalat, kormányzati szerv vagy közműszolgáltató, nagy a digitális átalakulást sürgető nyomás. Változnak a fogyasztók elvárásai, miközben nem csökkennek az ellátási lánccal kapcsolatos költségek, a piacon pedig egyszerre lépnek fel a tőkeerős multinacionális óriások és a leginnovatívabb startupok. Pusztán megérzések alapján már nem lehet fenntartható üzleti stratégiát kialakítani.

Január 1-jén Pintér Szabolcs vette át az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatói posztját Ablonczy Balázstól, aki több mint tíz éve vezette a szoftvervállalatot. Az új ügyvezetőt, aki 2007 óta dolgozik az SAP-nál, vezetői felfogásáról, a digitális átalakulásról és a szoftvergyártó legújabb megoldásairól kérdeztük.           

Computerworld: Több mint 1100 embert foglalkoztató céget irányít. Milyen vezetői típusba sorolja magát? Önnél mindig nyitva lesz az ajtó?           

Pintér Szabolcs: Nem vagyok mikromenedzser típus; azt szeretem, ha csapatban lehet játszani, és ebben a csapatban mindenkinek megvan a maga felelősségi területe. Az egyenes beszéd híve vagyok, és a bizalomra alapuló kapcsolatokat igyekszem fenntartani, kialakítani, szerintem ugyanis így tudunk közös sikereket elérni. Nálam mindig nyitva áll az ajtó: ha olyan kérés vagy kérdés merül fel, amelynek hozzám kell kerülnie, arra bármikor nyitott vagyok.

Hirdetés
          

CW: A kinevezésekor kiadott közleményben az áll, hogy ön szerint minden fejben dől el. Ezt hogy kell érteni?   

PSz: Még ha olykor lehetetlennek tűnik is egy üzleti cél elérése, ha igazán odatesszük magunkat, az tapasztalataim szerint általában sikerhez vezet.           

CW: Szektorvezetőként számos regionális ügyfél megszerzése fűződik a nevéhez, így van kitekintése a térség piacaira. Lát-e kisebb-nagyobb különbségeket a közép-kelet-európai országok digitális fejlettségében?           

PSz: Mióta Ausztria és Ukrajna is az SAP közép-kelet-európai régiójához tartozik, kontrasztosabban láthatóak a 16 országon belüli különbségek és az azonosságok is.

Minél nyugatabbra fekszik egy közép-kelet-európai ország, annál előrébb tart a digitális technológiák alkalmazásában. Mindazonáltal a vállalatok az egész térségben egyre nyitottabbak a modernizációra, egyre több projekt célozza a digitális átalakulást. A hazai nagyvállalatoknál és például több közműszolgáltatónál is prioritást kaptak a digitalizációt támogató projektek, erős kormányzati támogatás mellett.

Pintér Szabolcs ügyvezető igazgató, SAP Hungary Kft.           

CW: Az SAP versenytársainál hamarabb ismerte fel a felhőalapú technológiában rejlő lehetőségeket, megerősítve ezzel piaci előnyét. Milyen megoldásokban látja a további fejlődés, növekedés lehetőségeit?          

PSz: Az elérhető előnyök miatt számos ügyfelünk dönt úgy, hogy a régebbi rendszereket átterelik az S4/HANA világába, ami szükség szerint akár a felhőbe migrálást is hozhatja magával. Ám az SAP HANA mint fejlesztési platform önmagában is elő tudja segíteni a digitalizációt. Számos korábbi és közelmúltbeli felvásárlás - például Qualtrics, Hybris - célja pedig az ügyfélélmény javítása volt; ezen a területen szintén komoly növekedést várunk. A felhőben lesz továbbra is a legnagyobb fejlődés, melynek egyik fő motorja a HR - SAP SuccessFactors - és az ügyfélélményt támogató megoldások. 

CW: Melyek egy intelligens vállalat ismérvei az SAP szerint?           

PSz: Egy ilyen vállalat hatékonyabban dolgozik, mint versenytársai. A szervezet döntései valós idejű adatokon alapulnak, a jobb és gyorsabb döntéshozatalban is besegít a mesterséges intelligencia, a dolgok internetéről érkező adatok tömege vagy az analitika. Mind az adatgyűjtéshez, mind az adatok menedzseléséhez platformot, technológiákat tudunk biztosítani.           

CW: Melyek most az SAP legújabb, legizgalmasabb megoldásai?           

PSz: Ezek közé tartoznak az adatmenedzseléshez kapcsolódó és mesterségesintelligencia-, gépitanulás-, blokkláncmegoldásaink, de említhetem az ügyfélélmény javítását vagy a márkaérték, illetve az alkalmazottak, vásárlók elégedettségét, a termékhez fűződő élmény mérését szolgáló, felvásárlással hozzánk került, úgynevezett experience management alkalmazásokat is. Ezek segítségével a vállalatok bármilyen digitális csatornán, portálon vagy honlapon az eddigieknél sokkal pontosabban tudják mérni ezeket az élményeket, s ezáltal befolyásolni a folyamatokat, döntéseket.           

Új megoldásaink bevezetése egyúttal partnerhálózatunk erősítését is jelenti, melyhez várjuk innovatív cégek jelentkezését.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.