Hirdetés
. Hirdetés

Fejben dől el minden

|

Minden piaci szereplőn, legyen kis- vagy nagyvállalat, kormányzati szerv vagy közműszolgáltató, nagy a digitális átalakulást sürgető nyomás. Változnak a fogyasztók elvárásai, miközben nem csökkennek az ellátási lánccal kapcsolatos költségek, a piacon pedig egyszerre lépnek fel a tőkeerős multinacionális óriások és a leginnovatívabb startupok. Pusztán megérzések alapján már nem lehet fenntartható üzleti stratégiát kialakítani.

Hirdetés

Január 1-jén Pintér Szabolcs vette át az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatói posztját Ablonczy Balázstól, aki több mint tíz éve vezette a szoftvervállalatot. Az új ügyvezetőt, aki 2007 óta dolgozik az SAP-nál, vezetői felfogásáról, a digitális átalakulásról és a szoftvergyártó legújabb megoldásairól kérdeztük.           

Computerworld: Több mint 1100 embert foglalkoztató céget irányít. Milyen vezetői típusba sorolja magát? Önnél mindig nyitva lesz az ajtó?           

Pintér Szabolcs: Nem vagyok mikromenedzser típus; azt szeretem, ha csapatban lehet játszani, és ebben a csapatban mindenkinek megvan a maga felelősségi területe. Az egyenes beszéd híve vagyok, és a bizalomra alapuló kapcsolatokat igyekszem fenntartani, kialakítani, szerintem ugyanis így tudunk közös sikereket elérni. Nálam mindig nyitva áll az ajtó: ha olyan kérés vagy kérdés merül fel, amelynek hozzám kell kerülnie, arra bármikor nyitott vagyok.

Hirdetés
          

CW: A kinevezésekor kiadott közleményben az áll, hogy ön szerint minden fejben dől el. Ezt hogy kell érteni?   

PSz: Még ha olykor lehetetlennek tűnik is egy üzleti cél elérése, ha igazán odatesszük magunkat, az tapasztalataim szerint általában sikerhez vezet.           

CW: Szektorvezetőként számos regionális ügyfél megszerzése fűződik a nevéhez, így van kitekintése a térség piacaira. Lát-e kisebb-nagyobb különbségeket a közép-kelet-európai országok digitális fejlettségében?           

PSz: Mióta Ausztria és Ukrajna is az SAP közép-kelet-európai régiójához tartozik, kontrasztosabban láthatóak a 16 országon belüli különbségek és az azonosságok is.

Minél nyugatabbra fekszik egy közép-kelet-európai ország, annál előrébb tart a digitális technológiák alkalmazásában. Mindazonáltal a vállalatok az egész térségben egyre nyitottabbak a modernizációra, egyre több projekt célozza a digitális átalakulást. A hazai nagyvállalatoknál és például több közműszolgáltatónál is prioritást kaptak a digitalizációt támogató projektek, erős kormányzati támogatás mellett.

Pintér Szabolcs ügyvezető igazgató, SAP Hungary Kft.           

CW: Az SAP versenytársainál hamarabb ismerte fel a felhőalapú technológiában rejlő lehetőségeket, megerősítve ezzel piaci előnyét. Milyen megoldásokban látja a további fejlődés, növekedés lehetőségeit?          

PSz: Az elérhető előnyök miatt számos ügyfelünk dönt úgy, hogy a régebbi rendszereket átterelik az S4/HANA világába, ami szükség szerint akár a felhőbe migrálást is hozhatja magával. Ám az SAP HANA mint fejlesztési platform önmagában is elő tudja segíteni a digitalizációt. Számos korábbi és közelmúltbeli felvásárlás - például Qualtrics, Hybris - célja pedig az ügyfélélmény javítása volt; ezen a területen szintén komoly növekedést várunk. A felhőben lesz továbbra is a legnagyobb fejlődés, melynek egyik fő motorja a HR - SAP SuccessFactors - és az ügyfélélményt támogató megoldások. 

CW: Melyek egy intelligens vállalat ismérvei az SAP szerint?           

PSz: Egy ilyen vállalat hatékonyabban dolgozik, mint versenytársai. A szervezet döntései valós idejű adatokon alapulnak, a jobb és gyorsabb döntéshozatalban is besegít a mesterséges intelligencia, a dolgok internetéről érkező adatok tömege vagy az analitika. Mind az adatgyűjtéshez, mind az adatok menedzseléséhez platformot, technológiákat tudunk biztosítani.           

CW: Melyek most az SAP legújabb, legizgalmasabb megoldásai?           

PSz: Ezek közé tartoznak az adatmenedzseléshez kapcsolódó és mesterségesintelligencia-, gépitanulás-, blokkláncmegoldásaink, de említhetem az ügyfélélmény javítását vagy a márkaérték, illetve az alkalmazottak, vásárlók elégedettségét, a termékhez fűződő élmény mérését szolgáló, felvásárlással hozzánk került, úgynevezett experience management alkalmazásokat is. Ezek segítségével a vállalatok bármilyen digitális csatornán, portálon vagy honlapon az eddigieknél sokkal pontosabban tudják mérni ezeket az élményeket, s ezáltal befolyásolni a folyamatokat, döntéseket.           

Új megoldásaink bevezetése egyúttal partnerhálózatunk erősítését is jelenti, melyhez várjuk innovatív cégek jelentkezését.

Hardverek, szoftverek, tesztek, érdekességek és színes hírek az IT világából ide kattintva!

Próbáld ki az Xbox Game Passt 300+ játék csak
300 Ft 3 hónapra!
(x)

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.