Hirdetés
. Hirdetés

Felhőbe ívelő pályák

|

Tehetséggondozás, teljesítményösztönzés, reputációépítés, munka és magánélet egyensúlya, sőt wellness - az emberi munkaerő a szervezeti vagyon legértékesebb eleme, melynek menedzseléséhez az Oracle HCM Cloud számos eszközt ad a belépéstől a nyugdíjazásig. A felhőalapú alkalmazások jelentős része a cég krakkói fejlesztőközpontjában készül.

Hirdetés

Fokozott figyelemmel fordulnak a vállalatok a HR-osztály és a technológiák, megoldások irányába, amelyekkel az emberi erőforrás kezelésével megbízott szakemberek több adatot gyűjthetnek az alkalmazottakról, és azokból értékesebb információkat nyerhetnek ki – írta Gretchen Alarcon, az Oracle termékfejlesztési stratégiáért felelős alelnöke a cég tematikus blogján az október végi HR Tech Europe 2014 konferencia kapcsán. – Szolgáltatásközpontú gazdaságban élünk, és a szervezetek felismerték, hogy ha szeretnék jobban szolgálni ügyfeleiket, akkor először az ügyfelekkel kapcsolatot tartó alkalmazottaiknak kell fókuszáltabb, személyre szóló szolgáltatásokat adniuk. Nagyrészt olyan alkalmazotti adatokra épülnek ezek a szolgáltatások, amelyekhez a vállalatok jelenleg is hozzáférnek, azonban messze túlmutatnak a hagyományosan értelmezett HR-funkció keretein.

Hirdetés

Az Oracle először a februári HCM World közönsége előtt jelentette be Work Life megoldásait, amelyekről szeptemberi OpenWorld konferenciáján már jóval több részletet tárt fel. Olyan alkalmazásokról van szó, amelyekkel az alkalmazottak szakmai fejlődésüket és munkahelyi teljesítményüket a magánéletben kitűzött céljaikkal összhangban menedzselhetik – más szóval olyan szolgáltatást adnak, amelyet akár öt évvel ezelőtt is hiába kerestünk volna egy HCM-portfólióban. Az Oracle két éve pontosan azért vásárolta fel a Taleót, hogy a cég platformját saját felhőalapú alkalmazásaival integrálja, és ilyen innovatív megoldásokkal lépjen piacra, tette hozzá az alelnök.

Ma már széles körben elérhetők azok a felhő-, mobil-, közösségi és analitikai technológiák, amelyekkel a HR-szakemberek újszerűen segíthetik az alkalmazottak és rajtuk keresztül a szervezet egészének fejlődését. Az emberi erőforrás menedzselésével megbízott HR-esek az alkalmazottak közösségi jelenléte alapján már egy gyors kereséssel is olyan információkhoz juthatnak az adott személy érdeklődését és adottságait illetően, amelyekből kiindulva jobban testhez álló munkakört, feladatokat ajánlhatnak neki. És ez még csupán a kezdet, véli Gretchen Alarcon.

A HCM-rendszerek de facto platformjává váló felhő, a nagy adatmennyiségek gyors elemzését lehetővé tevő analitika és a mobilapplikációk mindegyike nagyban megkönnyíti a munkavállalói és a munkáltatói adatok begyűjtését, elemzését és megosztását, az emberi erőforrás átfogó menedzselését, amiből a jövőben sokkal többet fogunk látni.

Tehetségvadászat HCM-mel
A kaliforniai Taleo fejvadász cégeknek és HR-osztályoknak kínált interjúztató, jelöltértékelő, teljesítménymenedzselő és e-learning szolgáltatásokat. Miután 2006-ban felvásárolta a hasonló területen tevékenykedő Job Partners nevű céget, Krakkóban működő fejlesztőközponthoz jutott, amelyet továbbfejlesztett. Ezt tette az Oracle is a 2012-es Taleo-akvizíciót követően, így ma már több mint 100, a HCM-alkalmazások terén tapasztalt szoftver- és termékfejlesztőt foglalkoztat a lengyel városban.

– Krakkóban készül az Oracle Taleo Enterprise Cloud Service és Business Cloud Service, valamint az Oracle Taleo Learn Cloud Service, és a lengyelországi központ fejlesztői dolgoznak a Work Life megoldások portfóliójában a jövő év elején megjelenő My Wellness szolgáltatáson is – mondta újságíróknak december elején a központot vezető Marcin Burlinski, aki az Oracle HCM-szoftvereinek fejlesztéséért felel az európai, közel-keleti és afrikai régióban. – Krakkó nagy hagyományú egyetemi város, az iskolaév tartama alatt a lakosság negyedével, közel 250 ezer fővel bővül. Felkészült szakemberek közül válogathatunk, de nagy a tehetséges munkavállalókért folyó verseny is, mert a legnagyobb IT-cégek sorra nyitják K+F központjaikat a városban. Mi is bővítünk, mert a jövőben az Oracle Fusion alkalmazásainak fejlesztésébe is be fogunk kapcsolódni.

Egyre több vállalat szembesül a speciális képességeket megkövetelő, vezetői pozíciók betöltésére alkalmas, képzett és tehetséges munkavállalókért folyó verseny nehézségeivel, mondta a rendezvényen Cesare Capobianco, az Oracle alelnöke, aki az alkalmazások közép- és kelet-európai értékesítéséért felel.

 

– Az Economist felmérése során a felsővezetők közel 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a szervezetek nem találnak kellő számú, rátermett, felkészült és tehetséges szakembert a munkaerőpiacon – mondta Cesare Capobianco. – Mindennél ékesebben mutatja ez az adat, hogy a HR szerepe milyen kritikus a vállalat üzleti sikerének szempontjából. Az integrált HCM-megoldások szerepe hasonlóan döntő jelentőségű lesz a továbbiakban, mert segítségükkel a szervezetek eredményesebben nyerhetik meg maguknak és tarthatják meg csapatukban a tehetséges szakembereket.

Capobianco szerint két trend is oda vezetett, hogy az emberi erőforrás menedzselése terén a vállalatok napjainkban fordulóponthoz érnek. Az infokommunikációs technológia egyrészt átformálja az üzleti folyamatokat, az emberek és a szervezetek közötti együttműködés módját, másrészt a fogyasztók a magánéletben is fejlett mobil-, közösségi és felhőszolgáltatásokat használnak, amelyek nagyban kihatnak arra is, hogy munkavállalóként milyen elvárásokat fogalmaznak meg munkahelyük, munkáltatójuk irányában. Éppen ezért a szervezetek mind nagyobb késztetést éreznek arra, hogy házon belül és azon kívül is az eddigiektől eltérő módon keressék a kapcsolatfelvétel és -ápolás lehetőségét a tehetséges munkavállalókkal.

Wellness a munkahelyen
Az Oracle ehhez átfogó HCM-portfóliót alakított ki, amely az első kapcsolatfelvételtől segíti a HR-szakembereket és a munkavállalókat a karrierfejlesztésben, a szakmai előmenetel megtervezésében és a továbbképzés támogatásában. Mindezeket az információkat nemcsak a HR-szakemberek, hanem szerepkörüknek megfelelően az üzletágvezetők és az alkalmazottak is könnyen áttekinthetik egyetlen, fejlett analitikai képességekkel és adatvizualizációval támogatott műszerfalon.

Szeptemberben jelent meg az Oracle Human Capital Management Cloud legújabb, 9-es verziója, amely az Oracle Application Development Framework mobiltechnológiai platformjára épül, integrált az Oracle bérszámfejtő és felhőalapú analitikai alkalmazásaival, valamint továbbfejlesztett, érintésérzékeny kijelzőre, tabletre és okostelefonra optimalizált kezelőfelületet kapott. Minderről Frederic Radier, az Oracle HCM termékfejlesztésért felelős, regionális alelnöke beszélt Krakkóban, aki lapunknak elmondta, hogy a HCM-portfóliót alkotó alkalmazásokat a következő 12 hónapban folyamatosan fogják átállítani az új felületre.

A 9-es verzióval egy időben jelentette be az Oracle Work Life megoldásait is, amelyek a munkáltatók mellett a munkavállalókat is segítik abban, hogy megtalálják és fenntartsák a karrierfejlesztés és a magánélet egészséges egyensúlyát. Az olyan, már elérhető Work Life megoldások, mint a My Competitions és a My Reputation, valamint a következő hónapokban megjelenő My Wellness a vállalaton belüli és azon kívüli forrásokból – üzleti alkalmazásokból, közösségi hálókról, viselhető eszközökről, mobil applikációkból stb. – gyűjtött, nagy mennyiségű adatot analizálják és vizualizálják, az így nyert információk hasznosítását munka- és magánélet-vonatkozású mérőszámok beállításával, játék- és közösségi funkciókkal segítik.

Radier az új kezelőfelület demója során az Oracle HCM Cloud Mobile új funkcióit is bemutatta, amelyekkel a munkaerő-felvétellel megbízott csapatok tagjai például mobileszközükön értékelhetik a jelentkezőket a velük készített interjúk alapján. A döntéshozók számára ugyancsak mobileszközön elérhető vezetői műszerfal összesíti és vizualizálja ezeket a visszajelzéseket.
Mindezekkel a funkciókkal a szervezetek ráadásul könnyen kiegészíthetik meglévő HR-rendszereiket, mondta az alelnök.

Az Oracle HCM Cloud moduláris felépítésű, de egységes, felhőalapú platformot alkot, amely mind a felhőben, mind a helyben működő rendszerekkel könnyen összekapcsolható, és tetszőleges klienseszközökről elérhető. Így már csak a szervezeteken múlik, hogy legfontosabb vagyontárgyuk, az emberi erőforrás menedzselését milyen lépésekben korszerűsítik.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.