Hirdetés
Hirdetés

Folyamat- és kommunikációmenedzsment

|

Az OTRS Group, a Serview Certified Tool minősítésű OTRS szolgáltatásmenedzsment-szoftver gyártója mindenféle méretű cég számára kínál rugalmas megoldásokat a folyamat-és kommunikációmenedzsment területén, időt és pénzt takarítva meg számukra.

Világszerte több mint 170 ezer vállalat használja az OTRS-t, beleértve a DAX 30 vállalatok több mint 40 százalékát, olyanokat, mint az IBM és a Siemens. Az OTRS Group székhelye Frankfurt közelében, Németországban van. Jelenleg hat leányvállalattal rendelkezik. 2018 júniusában létesített magyarországi irodájuk Budapesten található. Ügyfeleik között tudhatják a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-t és az SMP Szerviz Kft.-t. Christopher Kuhn, az OTRS Group operatív igazgatója válaszolt kérdéseinkre.

Hirdetés
          

Computerworld: Melyek a legfontosabb mérföldkövek és sikerek a magyar cég működésében?       

Christopher Kuhn: Tulajdonképpen azért alapítottuk az irodánkat az elmúlt év közepén, mert láttuk, hogy növekszik az OTRS iránti igény Magyarországon. Korábbi értékesítési partnerünk olyan sikeresnek bizonyult, hogy a teljes csapatot integráltuk az OTRS családba. Azóta magyarországi csapatunknál növekedést tervezünk. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy többek között a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-t is ügyfeleink között tudhatjuk. Úgy látjuk, hogy a vállalati folyamatok és kommunikáció strukturálása érdekében Magyarországon növekszik az igény a felhőalapú megoldások iránt, így potenciálunk tökéletesen illeszkedik az itteni piaci igényekhez.

Christopher Kuhn operatív igazgató, OTRS Group           

CW: Október az európai kiberbiztonság hónapja (ECSM). Egyre több hackertámadásról számol be a média. Hogyan segíti az OTRS a vállalatokat a kiberbiztonság terén?           

CK: A feltárt ügyek, amelyekről a médiában olvasunk, tulajdonképpen csak a jéghegy csúcsát jelentik. Nemrégiben globális tanulmányt készítettünk 280 IT-menedzser bevonásával, és kiderült, hogy 62 százalékuk legalább hetente egy biztonsági incidenst tapasztal. Az IT-menedzserek többsége azt válaszolta, hogy a biztonsági incidensek megfelelő kezeléséhez a legnagyobb segítséget az egyértelműen meghatározott folyamatok jelentenék.           

A biztonsági események és a szituáció biztonságos megoldásához kapcsolódó lépések dokumentálására fejlesztette ki az OTRS AG a STORM-ot. Ez az IT-biztonsági folyamatok technikai gerincét képezi, támogatja az eseményekkel kapcsolatos kommunikációt, és a későbbi ellenőrzések esetére tárolja a dokumentációt. A STORM lehetővé teszi a fenyegetési szcenáriókra vonatkozó speciális folyamatok meghatározását, a felhasználók szerepalapú hozzáférését, valamint az egyértelmű jogosultsággal ellátott felhasználók (tisztán hitelesített felhasználók) közötti kommunikációt a támadások gyors kezelése és a megfelelő dokumentáció rögzítése érdekében.

Nemrégiben szerveztük meg az IT-biztonsági menedzsereknek szóló exkluzív rendezvényt, a mini.Con-t, amely teret adott a témában folytatott szakmai eszmecserének.           

CW: A szürkepiacról szóló Fehér könyvben megemlítenek néhány olyan ügyfelet, amelyek azért vesztettek pénzt, mert szürkepiaci szolgáltatókkal dolgoztak. Miért javasolják, hogy közvetlenül a gyártóval dolgozzanak?           

CK: A gyártóval folytatott közvetlen együttműködés egyik fő előnye, hogy garantált a folyamatos szoftverfejlesztés. A közvetlen együttműködés lehetővé teszi a biztonsági rések azonnali megszüntetését. Az összes frissítést és javítást azonnal átadjuk. Ez minimalizálja az adatvesztés kockázatát.           

Ezenfelül az ügyfeleknek bizonyos helyzetekben gyors és egyszerű tanácsokra van szükségük. A gyártóval folytatott együttműködés során pedig közvetlen támogatást kapnak. A problémamegoldásra azonnal és kétoldalúan kerül sor; profi, tapasztalt csapat támogatásával. Az OTRS például számos olyan kiegészítő funkciót kínál, amelyekkel a szoftver bármely szervezet egyedi igényeihez testre szabható. Az OTRS Csoport által kifejlesztett és hitelesített kiegészítő funkciók használata szavatolja a rendszerarchitektúra folyamatos stabilitását.           

CW: A legutóbbi interjúban az OTRS 7-ről beszélgettünk. Most már az OTRS 8-as verzióján dolgoznak? Tudna adni erről előzetesen néhány információt?           

CK: Igen, valóban teljes erőbedobással dolgozunk az OTRS 8 fejlesztésén, amelyet 2020 márciusának végén adunk ki. Ez az OTRS korábbi kiadásaihoz képest az egyik leginnovatívabb kiadás lesz. Egyebek közt teljesen új ügyintézői felületet vezetünk be, amely a legkorszerűbb technológián alapul, és magasabb szintre helyezi az OTRS felhasználói élményét. De egyelőre csak ennyit szeretnék mondani az új verzióról, amellyel kapcsolatban hamarosan újabb hírekkel jelentkezünk.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.