Hirdetés
. Hirdetés

Gartner: ez az adat- és analitikai üzlet három kulcsterülete

|

A Gartner három kulcsfontosságú területet azonosított, amelyekről úgy véli, hogy az adat- és analitikai (D&A) vállalatok számára 2022-ben stratégiailag fontos.

Hirdetés

"Az idei top D&A trendek olyan üzleti, piaci és technológiai dinamikákat képviselnek, amelyek segítenek a szervezeteknek a változások előrejelzésében és a bizonytalanság lehetőséggé alakításában, mindkettő a D&A vezetőjének hatáskörébe tartozik" - mondta Rita Sallam, a Gartner kutatási alelnöke. A Gartner a D&A területén három fő kategóriában 12 vezető trendet azonosított 2022-re.

Az első a sokszínűség és a dinamizmus lehetővé tétele. A Gartner szerint az adaptív mesterséges intelligencia rendszerek, például az MI mérnöki tevékenység térnyerése a növekedést és az innovációt is hajtja, de a globális piacok ingadozásaival való megküzdésben is részt vesz. Az innovációk különösen a mesterséges intelligenciához szükséges adatkezelés, az automatizált, aktív metaadat-alapú megközelítések és az adatmegosztási kompetenciák területén jelennek meg, amelyek mind az adatszövetekre épülnek.

Hirdetés

A Gartner szerint a "mindig osszuk meg az adatokat" trend bizonyítja az adatmegosztás mint üzleti szempontból kulcsfontosságú teljesítménymutató értékét. Ha egy szervezet hatékony és elkötelezett a megfelelő adatokhoz való hozzáférés megteremtésében, az a partnereivel való közös érték előállítása érdekében tett lépésnek tekinthető. A Gartner szerint a világjárvány és más globális események miatt az ágazatban sürgetőnek érezték az adatmegosztást, hogy felgyorsítsák a független, illetve egymással összefüggő köz- és kereskedelmi digitális üzleti értékteremtést.

Emellett a Gartner előrejelzése szerint 2026-ra az automatizált bizalmi mérőszámok alkalmazása a belső és külső adatökoszisztémákban a legtöbb külső közvetítő helyébe lép, ami az adatmegosztás kockázatának 50 százalékos csökkenését eredményezi.

A másik fontos terület az érintett emberek száma és döntések bővítése. A Gartner szerint annak érdekében, hogy a meglátásoknak relevanciájuk legyen a döntéshozók számára, elengedhetetlen, hogy a D&A szervezetek gazdagabb, kontextusvezérelt analitikát kínáljanak, amelyet az üzletág moduláris elemekből hoz létre.

Ez magában foglalja az adatismeret előtérbe helyezését és az adat- és elemzési tehetségek hiányának kezelésére szolgáló stratégiák kialakítását. Emellett a D&A szervezeteknek foglalkozniuk kell az olyan trendekkel, mint a kontextussal gazdagított elemzés, az üzleti szempontok szerint összeállított D&A, a döntésközpontú D&A, valamint a készségek és a műveltség hiánya.

Az elemzőcég szerint a legtöbb CDO 2025-re nem fogja tudni úgy felvértezni, fejleszteni a munkaerőt a szükséges adatismeretekkel, hogy elérje a kitűzött stratégiai adatvezérelt üzleti céljait. A Gartner kutatása továbbá azt mutatja, hogy azok a vállalatok, amelyek hatékonyan foglalkoznak a D&A emberi elemeivel, hosszú távon sikeresebbek, mint azok, amelyek csak a technológiát veszik figyelembe.

A harmadik fontos terület a bizalom intézményesítése. A Gartner kifejtette, hogy a D&A jelentős értéket akkor ér el, ha kezelik a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kockázatokat és bevezetik az összekapcsolt irányítást az elosztott rendszereket, a peremkörnyezetekre és a kialakulóban lévő ökoszisztémákra.

Az elemzők megjegyezték, hogy az MI egyre inkább beépül a munkafolyamatokba, a Gartner szerint a legtöbb vállalkozás nehezen érti vagy tudja megmagyarázni, hogy mit csinálnak a modelljei, ami a bizalom és az átláthatóság hiányát eredményezi. Ráadásul a szervezetek nincsenek felkészülve a gyorsan változó MI-innováció kockázataival való szembenézésre, ami azt jelenti, hogy a modellek irányításában - például a biztonság terén - gyakran felmerülő iparági probléma a sarkalatos pontokon való spórolás.

Ennek eredményeképpen a rosszul működő AI modellek negatív következményei súlyosbodnak, például helytelen üzleti döntések, vagy akár rossz élet-halál kérdéseket érintő döntések születnek. Mivel az MI-szabályozás világszerte egyre terjed és kiterjed, az előírások a bizalmat, az átláthatóságot és a fogyasztóvédelmet szavatoló, ellenőrizhető gyakorlatok kezelésének általános módjává váltak.

A Gartner várakozásai szerint a megbízható, célorientált MI-t fejlesztő vállalatok 2026-ra az MI-innovációk több mint 75 százalékát sikerre viszik. Azok a cégek, amelyek nem törekednek a célorientáltságra és a megbízhatóságra csak 40 százalékos sikermutatóval számolhatnak.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.