Hirdetés
. Hirdetés

Hogyan ne csináljunk rossz céges weboldalt

|

Egy vállalkozás weboldalának elkészítése nem egyszerű feladat, a procedúra rengeteg buktatót rejt magában.

Hirdetés

A CIO.com webfejlesztők, weblap-tervezők és vásárlói élmény specialisták bevonásával végzett felmérése után csokorba szedte a leggyakoribb hibákat, amiket a weboldalak készítésekor el szoktak követni a vállalatok.

Hirdetés

Az első gyakori hiba, hogy nem a közönség igényei szerint tervezik meg az oldalt. Nem a cég vezetőinek kell hogy tetsszen az online tartalom, hanem a vásárlóknak. Éppen ezért minél többet kell megtudni a vásárlókról és az ügyfelekről, és olyan weboldallal állni elő, ami megfelel az elvárásaiknak. Sosem szabad elfelejteni, hogy a weboldal nem a cégről vagy a termékről szól elsősorban, hanem az azt látogató vásárlókról.

weboldal
weboldal

A vállalat frontharcosa

A mobilok figyelmen kívül hagyása szintén túl gyakran előfordul. Pedig manapság az internetes forgalom mintegy 20 százaléka mobil eszközökön történik, ezért ha egy weboldal nincs az ilyen eszközökre optimalizálva, könnyen lehet, hogy a látogatók azonnal bezárják az oldalt. Ma már szerencsére rengeteg eszköz és szolgáltatás áll rendelkezésre, hogy a weboldalt gyorsan mobil-baráttá tegye.

Az egyik leggyakoribb hibaként azt hozták fel, hogy egy áttervezés után a cégek elfelejtik átirányítani a megváltozott URL-ket. Ez egyrészt rendkívül rossz felhasználói élményt eredményez, másrészt negatív hatással van a keresőoptimalizálásra (SEO) is. Érdemes rászánni az időt a linkek átnézésére, hogy később ne legyen semmi fennakadás. A weboldalon meg kell próbálni elkerülni a szakzsargonok és klisék használatát. Nem szabad abból kiindulni, hogy mindenki tisztában van a céggel és annak tevékenységével. Egyszerű és érthető nyelvezettel kell a weboldal látogatóinak tudtára adni, mit kínál a vállalat.

Egy szervezet számára ma nagyon fontos, hogy megtalálják a világhálón, ezért a statikus tartalom már nem elégséges egy weboldalon, hiszen a keresők éppen ezen tartalmakat veszik leginkább figyelembe az oldalak rangsorolásánál. Gyakran kell új, releváns és optimalizált tartalmakat hozzáadni a weboldalakhoz.

Akár tetszik, akár nem, a közösségi hálózatok ma már megkerülhetetlenek az online világban. Az emberek online életük nagy részét a Facebook, a Twitter vagy más hasonló hálózatok figyelésével töltik, ezért egy olyan cég, ami nem használja ezeket a közösségi csatornákat, eleve kudarcra van ítélve a web2 világában. Aki nem él ezekkel a lehetőségekkel, mintha nem is létezne a világhálón.

Ha jó céges weboldalt akar valaki készíteni, az első lépés a Flash használatának mellőzése. Egyrészt a mobil eszközök egy jelentős részén - beleértve az összes Apple kütyüt - nem fog működni. Másrészt a Flash-t használó oldalakat nagyon nehéz SEO-zni, ami szinte lehetetlenné teszi a sikeres működést.

A közösségi hálózatok mellet a másik nagyon fontos eleme a weboldalaknak a hírlevelekre történő feliratkozás. A Direct Marketing Association szerint 2011-ben minden dollár, amit email marketingbe fektettek 40,56 dollárt jövedelmezett. Aki nem használja ezt a kiváló ROI-val rendelkező marketingmódszert, rengeteg bevételtől esik el.

Ha igazán jó vállalati weboldalt akar valaki létrehozni, nem szabad elhagyni az UX-t, avagy usability/vásárlói élmény tesztelését. Sok cég próbálja csökkenteni a költséget az UX tesztelés mellőzésével, pedig már az is hasznos lehet, ha egy kollégát kér meg valaki a weboldal gyors átfutására. Ezzel olyan hibákat lehet feltárni és orvosolni, amiknek később jelentős költségvonzata van.

Nagyon gyakran fordul elő, hogy a készülő weboldalt nem optimalizálják többféle böngészőre. Ez azért furcsa, mert az igazán népszerű böngészőkből nincs is olyan sok. Pedig sokszor egy olyan oldal, ami kiválóan fut egyes böngészőkben, másokon egyszerűen nem működik és az oldal képes teljesen szétesni. Rá kell szánni az időt és az energiát, hogy a leggyakrabban használt - mint az IE, a Firefox, a Chrome, a Safari valamint az iPad, az iPhone és az Android - böngészőkre optimalizálják a weboldalt.

Az a tervező, aki a kiber-biztonságot nem tartja szem előtt, szinte kihívja maga ellen a sorsot. Se szeri se száma a weboldalakat támadó fenyegetéseknek, ezért nagyon komolyan kell venni a kérdést, és meg kell tenni a szükséges előkészületeket. Végezetül nagyon fontos megjegyezni, hogy aki igazán jó weboldalt szeretne, semmiképpen se felejtse el monitorozni a látogatók viselkedését. Sokkal egyszerűbb megállapítani, mi működik és mi nem a weboldalon, ha egy elemző szoftver segítségével megtudjuk, mi tetszik és mi nem a látogatóknak. Érthetetlen, ha valaki nem használ efféle segédeszközöket, főleg, mivel a Google tökéletesen jól működő analitikája ingyen rendelkezésre áll.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.