Hirdetés
. Hirdetés

Informatikai cég a bankkártya-piacon

|

A Getronics Magyarország Kft. sajtótájékoztatón jelentette be, hogy belép a bankfüggetlen kártyaközpont piacra. Mint azt Rátkai Péter, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, ezt a lépést egy tavalyi jogszabály-módosítás tette lehetővé.

Hirdetés

Papp Attila, a Getronics Magyarország kereskedelmi igazgatója, a cég döntésének hátterét vázolva elmondta, hogy Magyarországon a kártyafelhasználási kultúra még közel sem mondható fejlettnek. Bár 2003-ról 2009-re 46 százalékkal növekedett a bankkártyák száma a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint, nemzetközi összehasonlításban azonban mind a bankkártya-kibocsátóhelyek, mind az elfogadóhelyek, de még a tranzakciók számában is le vagyunk maradva. Az egy főre jutó kártyaszám tekintetében például Csehország, Szlovákia és Bulgária is megelőzik Magyarországot, sőt Észtországban és Szlovéniában az EU-átlaghoz közeli, illetve azt meghaladó ez a mutató. Az egymillió főre jutó ATM-ek száma hazánkban alig magasabb mint az uniós átlag fele, a bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS-terminálok száma pedig mindössze harmada. Bár egyre több kártya van forgalomban, hiszen ? a bankkártyákon és hitelkártyákon túl ? egyre több cég ad ki a vevők megszerzését, megtartását, lojalitásának fenntartását célzó, úgynevezett co-branded és hűség kártyákat, még óriási fejlődési lehetőségek vannak a piacon. A pontgyűjtésre, pre-paid szolgáltatások igénybevételére és fizetésre is használhatók kártyák bevezetéséhez azonban a vállalatoknak kártyaközpont rendszerre van szükségük.

A Getronics Magyarország éppen ezért nagy lehetőségeket lát ebben a piaci szegmensben. Ráadásul a cég, amely az IDC felmérése szerint jelenleg az 5. legnagyobb hazai informatikai szolgáltató vállalat, hagyományai okán is széles körű szakmai kompetenciával és tapasztalattal rendelkezik a banki informatikai szolgáltatások területén, melyet most a saját kártyaközpont fejlesztésében is kamatoztatni kíván.

A jövőbeni ügyfeleik a Getronics kártyaközpontját szolgáltatásként vehetik igénybe. Ezáltal a rugalmasan testre szabható kártyaszolgáltatások azoknak a kisebb cégeknek is elérhetővé válnak, melyek eddig nem tudtak például hűségkártya-rendszert vagy más, kártyához kötődő szolgáltatást kialakítani, de olyan kisebb pénzintézetek is igénybe vehetik, melyeknek nincs saját kártyaközpontjuk. Rátkai Péter ügyvezető igazgató elmondta, hogy reményeik szerint az a lépés, hogy informatikai szolgáltatóként lépnek a kártyaközpont-piacra, a tranzakciós díjak csökkenését is eredményezheti. Jelenleg átlagosan 3 százalék körüli ez a díj, melynek elméleti minimuma az ügyvezető igazgató  szerint 1 százalék körül van.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.