Hirdetés
. Hirdetés

Ingyen játék az EA-tól

|

Az Electronic Arts új értékesítési stratégiával próbálkozik a nyugati piacokon: ingyen letölthető terméket kínál.

Hirdetés

William Gibson, a cyberpunk műfajának atyja még 1996-ban megjelent, Idoru című regényében veti el a cybertérben egyszer használható, virtuális ruhák gondolatát. Az egyik karakter egy virtuális találkozóra vásárol egy ilyen méregdrága, valamely híres tervező által kreált "ruhadarabot", miközben afelett sajnálkozik, hogy nem szokott pénzt költeni ilyesmire. Gyanítjuk, hogy az Electronic Artsnál is dolgozhatnak Gibson-rajongók.

A Battlefield Heroes, mely valamikor ebben az évben jelenik meg, nem lesz megvásárolható egyetlen üzletben sem, hanem az EA oldaláról lesz letölthető, méghozzá ingyen. A cégnek ez az első komolyabb próbálkozása a nyugati piacon, hogy kizárólag hirdetési bevételekből tegyen szert haszonra egy játék kapcsán. Az EA Dél-Koreában már jó ideje ingyen kínálja a FIFA Online című játékot, mely több mint egymillió dollárt hoz havonta, kizárólag a játékon belüli értékesítésekből.

gfwcoverjpg.jpg

A tervek szerint hirdetések jelennek meg a játék letöltésekor, indításakor, illetve az abból történő kilépéskor, hasonlatosan ahhoz, ahogy egy mozifilm főcíme és vége-főcíme is megjelenik. Az EA abban bízik, hogy az értékesítési modell, amit majd a Battlefield Heroes esetében is alkalmazni szeretnének, életképes lesz, és a játékba ágyazott mikro-fizetések a cég más címeivel is működni fognak.

Ben Cousins, a játékot fejlesztő és az EA tulajdonában lévő svéd Dice producere elmondta, hogy hirdetések nem jelennek meg magában a játékban. Viszont a játékosok vásárolhatnak "tárgyakat", melyekkel a játékbéli megjelenésüket szabhatják át. (A megvásárolható dolgok birtoklásával nem jutnak előnyhöz a játékban.) A Battlefield Heroes szándékoltan rajzfilmszerű grafikája és alacsony gépigénye mind azt szolgálja, hogy minél szélesebb közönség kapjon kedvet a játékhoz.

Az EA arra számít, hogy a játékosok 95 százaléka sohasem fog egy fillért sem költeni a játékban. Cousins szerint "Koreában, vagy úgy általában Ázsiában ez az az értékesítési modell, amely működik. A web-alapú játékok hatalmas robbanása lesz a növekedés igazi forrása az iparágban, és a Battlefield Heroes az első lépés abba az irányába, hogy a nyugati piacokon is meghonosítsuk ezt a modellt."

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.