Intelligencia az innovációban

|

Ügyfelekkel, a digitális technológia felhasználóival közös fejlesztésekből születnek a leginnovatívabb megoldások, amelyek bár adott üzleti problémára válaszolnak, egyben az újító elgondolás működőképességét is bizonyítják, így eredményesen alkalmazhatók más területeken is.

Ma már nem a nagy hal eszi meg a kicsit, hanem a gyors a lassút - mondta Klaus Schwab, a Világgazdasági Fórum alapító elnöke utalva arra, hogy a digitális gazdaságban csak azok maradnak versenyben, akik a folyamatos és gyors változásokra kellő agilitással és új megoldásokat adó üzleti innovációval válaszolnak. A digitális újítás útján azok a vállalatok haladnak előre a leggyorsabban, amelyek technológiai partnereikkel közösen fogalmazzák meg a legjobb válaszokat - ezt az itelligence BusinessForum 2019 előadásai és demói is számos példával fogják alátámasztani. A novemberi konferencia közeledtével Baranyai Zsoltot, az itelligence Hungary IT&Automotive üzletágának vezetőjét kérdeztük a közös digitális innovációról.

Hirdetés
          

Hirdetés

Computerworld: Német anyacégük, az itelligence AG folyamatújító kategóriában kiérdemelte az SAP idei innovációs díját. Milyen technológiák találkoznak az elismerést hozó, több fél közreműködésével kifejlesztett gyomnövény-észlelő megoldásban?           

Baranyai Zsolt: Drónokat ötvöz mesterséges intelligenciára, gépi tanulásra épülő képfelismeréssel, az SAP HANA adatbázisával és más, nyílt forráskódú bigdata-technológiákkal, valamint felhőszolgáltatásokkal a környezetvédelmi megoldás, amelyet testvérvállalatunk, az itelligence Denmark az anyacégünkkel egy csoporthoz tartozó NTT DATA Japan, a dróngyártó ProDrone és négy dán város önkormányzatának közreműködésével fejlesztett ki. A projektcsapat az óriás medvetalp felismerésére tanította meg a mesterséges intelligenciát, amely a drónokra szerelt kamerákról érkező felvételeket elemzi, és figyelmeztet, ha az agresszív gyomnövény jelenlétét észleli.           

Az erdő- és földtulajdonosok kötelesek irtani az óriás medvetalpat, amit nagyban megkönnyít, hogy a megoldás digitális térképen megadja az azonosított növények helyét, koordinátáit is. A drónfelvételeket elemző mesterséges intelligencia azonban más mintázatok felismerésére is megtanítható, így a megoldás, amely a földrajzilag nagy kiterjedésű vagy távoli infrastruktúrák állapotmonitorozásában is bizonyított már, itthon akár a parlagfű elleni küzdelemben vagy a közutak kátyúsodásának korai felismerésében is bevethető lenne.

Hirdetés

Baranyai Zsolt IT&Automotive üzletágvezető, itelligence Hungary           

CW: Milyen digitális megoldásokkal ismerkedhet meg közelebbről az itelligence BusinessForum 2019 közönsége?        

BZS: Konferenciánk résztvevői cseveghetnek például KIA Miával, a mesterséges intelligenciának emberarcot adó avatarral, amelyet észak-európai kollégáink a KIA Motors szakembereivel közösen fejlesztettek autókereskedőknek. A nagyméretű kijelzőn megjelenő digitális asszisztens intelligensen válaszol a betérő érdeklődők kérdéseire, miközben a természetes nyelvi elemzésen túl a kijelzőbe szerelt kamerán keresztül videóanalitikai képességeivel elemezi az ügyfél érzelmi reakcióit is, így ha feszültséget, frusztrációt észlel, azonnal segítségül hívja emberi kollégáját. A KIA Mia technológiája az autószalonokon túl bármilyen eladótérben vagy hivatalban is megállja a helyét, ahol ma még érintőkijelzőn nyomkodjuk a menüpontokat, hogy sorszámot kapjunk.           

Hirdetés

Hasonlóan innovatív megoldásokkal nem csupán a skandináv országokban szolgálnak kollégáink, konferenciánkon több hazai fejlesztésünket is bemutatjuk. Bepillantást adunk a Hell Energy teljesen automatizált szikszói magasraktárába, és szó lesz it.Forwarding alkalmazásunkról is, amelyet az ismert energia- és üdítőital-gyártó logisztikai partnerével, a BHS Transszal közösen készítettünk a szállítmányozás folyamatainak átalakítására, de önálló termékként német anyacégünk iparági megoldásai között világszerte elérhető.           

CW: Az itelligence az egyik legnagyobb SAP-partnerként ismert, az említett innovációk azonban olyan AI-, ML-, NLP-, RPA robot- és más technológiákat vonultatnak fel, amelyek túlmutatnak vállalatirányítási alapkompetenciájukon. Hogyan építik be őket az ügyfelekkel közösen fejlesztett megoldásaikba?           

BZS: Vállalatcsoportunk, az NTT Data kompetenciái felölelik a teljes spektrumot, előremutató fejlesztéseit jól példázza az RPA-megoldás, egy irodai robotmenedzser, amely a szoftverrobotokkal automatizált munkafolyamatokat felügyeli, és a terhelés változásával automatikusan újabb folyamatokat indít vagy állít le.           

Hirdetés

Mindezek a fejlesztések nagyrészt felhőalapú platformokra, modern adatbázisokra épülnek, a vállalatoknak ezért meglévő, házon belüli rendszereiket is modernizálniuk és integrálniuk kell az újgenerációs technológiákkal. Az itelligence Hungary a Software AG kizárólagos hazai képviselőjeként a legfejlettebb nagyvállalati szintű folyamatanalitikai és integrációs megoldásokkal is gyorsítja a digitális átalakulást a házon belüli adatközpontban, a felhőben és a dolgok internetén, a peremhálózaton. Az alapul szolgáló technológiai platformok fejlődése hajtja a digitális innovációt, ezért SAP-partnerként az S/4HANA migráció megkönnyítésére is fejlesztettünk rendszerkonverziós megoldást, amelyet szintén ismertetünk konferenciánkon.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.