Hirdetés
. Hirdetés

Google GoMo: megoldás vagy reklám?

|

A Google új szolgáltatása, a GoMo inkább nevezhető egy jól leplezett marketingfogásnak, mint egy teljes értékű szolgáltatásnak.

Hirdetés

A Google égisze alatt formálódó GoMo (Go Mobile) megnyitotta kapuit a nagyközönség előtt. Ugyan a hivatalos weboldala már korábban felkerült az internetre, azonban a jelszóval védett főoldalon kívül semmi más nem volt elérhető. A mostanában odatévedő látogatók, mára azonban mást is találhatnak a lapon. Pár dia boncolgatja a mobilon böngésző közönség térnyerését, emellett a GoMo 10 rövid tanácson keresztül igyekszik bemutatni, hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy mobilra megfelelően optimalizált oldalnak, és ha ez még nem lenne elég, két esettanulmány is foglalkozik az üggyel.

 

 

 

 

 

 

A weblapon ezen túl megtalálható egy tesztoldal, ahol a tulajdonosok saját üzleti oldalaikat vizsgáztathatják. Az eredmények rögtön megtekinthetők és az érdeklődők akár egy részletes jelentést is letölthetnek, mely elviekben hasznos információkkal szolgál az oldal továbbfejlesztésével kapcsolatban. Jelenleg azonban a GoMo "oldalra szabott" PDF állománya nem mondható valami hasznosnak, mivel semmi újjal nem találkozhatunk, amit a GoMo-n ne láttunk volna. A személyre szabott tanácsok rész pedig meglehetősen hiányos.

 

 

 

Azon a látogatók számára, akiket megragadtak a mobil szféra lehetőségei az oldal helyben kínál fejlesztői elérhetőségeket, melyeket néhány opció segítségével szűrni is lehet.

 

Mindent egybe vetve: a GoMo olyan érzést kelt, mint egy jól álcázott marketingfogás, amely az üzleti oldalak tulajdonosait és fejlesztőit igyekszik a mobil megoldások irányába terelni. Főleg annak fényében tűnik ez így, ha figyelembe vesszük a Google mobil hirdetések irányában tett lépéseit. A cég nemrégiben bővítette mobil hirdetései formátumait, valamint nem titkolt szándéka, hogy az idén 2.5 millárd dollár forgalmat generáló üzletét (mobil hirdetések) tovább bővítse.

 

 

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://computerworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.